Gå til innhold

Dra på besøk sammen eller hver for oss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

både min familie og kjæresten din familie har invitert oss bort på middag på søndag. Kjæresten klarer da å si « skal vi bare dele oss da?» jeg ble skikkelig skuffet over at han vil dra alene. Vi er samboere og har ett barn hver som er like i alder og leker kjempe bra sammen. 

Pleier dere å splitte dere som familie? 

Anonymkode: e5166...bf4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, av og til drar vi på besøk til «egen» familie alene. Ingen stor sak. 

Anonymkode: d27e3...5ef

• Liker 26
Skrevet

Null problem, det gjør vi "hele tiden". Enda vi har vært sammen i 17 år 😉

Gjør da ingenting? 

• Liker 4
Gjest Konditorfrue
Skrevet

Han prøvde nok bare å finne en løsning 🧡

AnonymBruker
Skrevet

Han ville nok bare gjøre alle til lags, ikke ta på vei av den grunn. 

Anonymkode: 1f7c4...fa3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nå er du hårsår!

Anonymkode: a7294...9f4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

både min familie og kjæresten din familie har invitert oss bort på middag på søndag. Kjæresten klarer da å si « skal vi bare dele oss da?» jeg ble skikkelig skuffet over at han vil dra alene. Vi er samboere og har ett barn hver som er like i alder og leker kjempe bra sammen. 

Snakk med han om det og kom til enighet om hvordan dere skal gjøre det i fremtiden.

En mulighet er jo å si til de som inviterte sist, at dere allerede er bedt bort på søndag og at dere derfor må takke nei til invitasjonen, og spørre om det passer at dere kommer en annen søndag/en annen dag.

Anonymkode: 1f89b...bd7

• Liker 4
Gjest Melis123
Skrevet (endret)

Dette er ikke et problem i mine øyne, dere bor sammen, ser hverandre 24/7, blir dere dobbelt booket av familie er det da bare å dele seg... overhode ingen stor sak

Endret av Melis123
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er ett problem? Kan noen forklare meg?

Anonymkode: a8f54...b66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er normalen, men unntaket, ser jeg null problem med det. Vi har to barn felles, og har til og med delt oss med et barn hver dersom det er bursdag i begges familier samtidig, eller dersom ett av barna har en viktig bursdag med venner eller lignende.

Anonymkode: 915e2...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Er det svigermors 60 årsdag og kun en vanlig søndagsmiddag hos egen mor, drar selvfølgelig hele familien samlet til svigermor. 

Er det kun en vanlig søndagsmiddag begge steder er det en utmerket løsning å splitte seg.

Trenger ikke gjøre alt sammen bestandig bare fordi man er "en familie", da hadde jeg blitt sprø. 

Anonymkode: 5f440...662

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er ett problem? Kan noen forklare meg?

Anonymkode: a8f54...b66

Det er en hjerneskade mange kvinner får når de får samboer/kjæreste. Det er ikke lenger akseptabelt å gjøre noe hver for seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er deilig å være alene med familien innimellom. Med ett barn så hadde jeg forslått at mannen kunne ta med det så jeg fikk egotid med et par glass vin. 😄

Anonymkode: 38e26...f7b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er deilig å være alene med familien innimellom. Med ett barn så hadde jeg forslått at mannen kunne ta med det så jeg fikk egotid med et par glass vin. 😄

Oi, så det med ett barn hver nå... Men kan han ta med begge? 

AnonymBruker
Skrevet

Helt uproblematisk å splitte seg av og til. Hvis begge invitasjonene er til en «vanlig søndagsmiddag», så er det jo ikke sånn at den ene familien er viktigere enn den andre å komme til denne helgen.

Dere tåler å være fra hverandre og det gjør barna og. Så lenge man normalt har et fint forhold (og ikke alltid dropper å bli med til svigers) er det heller ingen grunn til at de skal bli fornærmet. 

Alternativet er jo å avlyse med den ene familien og ta det igjen neste helg. Det kan jo også være en løsning. Jeg hadde personlig kanskje forsøkt den løsningen først, siden jeg liker å besøke mine svigerforeldre og vet at samboer liker å besøke mine foreldre. Da får man jo litt «pose og sekk» :) 

Anonymkode: 2b5de...995

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Dra til foreldrene hans på middag da vel. Dere kan reise til foreldrene dine en annen gang. 

Jeg ser ikke problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Til familieinvitasjoner pleier vi ikke splitte oss. Vi velger da å dra til de som inviterte først. De få gangene det har kommet to invitasjoner til samme dag har vi gått til middag hos en og til kaffe hos de andre. Når vi ikke hadde barn kunne det hende vi splittet oss, men ikke etter at barna kom. Ser ikke problemer med at noen velger det altså, men for vår del føles det mer rett å ikke dele oss. 

Anonymkode: dd465...61c

• Liker 1
Skrevet

Vi ville dratt dit vi ble invitert først dersom det ikke var noe helt spesielt. 

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg forstår heller ikke hva som er problematisk med dette. Kan du utdype litt mer hvorfor du er skuffet?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til familieinvitasjoner pleier vi ikke splitte oss. Vi velger da å dra til de som inviterte først. De få gangene det har kommet to invitasjoner til samme dag har vi gått til middag hos en og til kaffe hos de andre. Når vi ikke hadde barn kunne det hende vi splittet oss, men ikke etter at barna kom. Ser ikke problemer med at noen velger det altså, men for vår del føles det mer rett å ikke dele oss. 

Anonymkode: dd465...61c

Å hvorfor kan dere ikke splittes bare fordi dere ghar fått unge?? De gir jo ingen mening.

Anonymkode: a7294...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...