Gå til innhold

Dere som har jenter, klarer de å være sammen tre stk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 8 år og opplever det som veldig vanskelig at de skal være sammen tre stk. Det blir som regel én som blir utenfor, og blir lei seg.

Husker selv fra jeg gikk på barneskolen at vi nesten aldri var sammen tre stk, for det fungerte rett og slett ikke. Var som regel alltid to og to. Og noen ganger fire. Men, sjeldent tre.

Hvordan opplever dere dette? Og hva gjør man når det som regel alltid skjærer seg når de er tre?

Anonymkode: 022c0...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer helt fint 😊 har mine beste venninner fra barneskolen, vi var alltid tre! Nå har vi vært bestevenner i 20 år 👏

Skrevet

Ja, det har gått helt fint for jentene våre. 

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er også 8 år. De har vært 3 srykker i dag. Jeg har måttet være "tett på".. slitsomt! 

Jeg har to sønner også. Aldri opplevd det samme der...

Anonymkode: b0fe8...e56

Skrevet

Funker så godt som aldri i det hele tatt. Er visst et eller annet i wireingen på jenter som er fucked.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en gutt på 12 år og har aldri hatt det samme problemet med gutta. Men, med jentene, nei, det fungerer ikke nei.

Unngår dere så godt det lar seg gjøre at de er tre stk da?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har selv ei jente på syv, og har samme problem. Tre bestevenninner, men de klarer ikke være sammen alle tre uten at en av dem havner utenfor i lek, latter og samtaler. De to som er midt i noe, glemmer hele tiden tredjemann. Husker det var helt likt da jeg selv var liten. Det var best å være to og to til vanlig, og så heller være alle tre i blant.

Anonymkode: 9ab1a...537

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mye sammen med to nabojenter før jeg begynte på skolen, men bare en av dem om gangen for begget to fungerte aldri. Men nå var ikke de to så gode venner  heller da... Men det var det samme da jeg begynte på skolen, da hadde jeg to bestevenninner i klassen og vi var så godt som aldri sammen alle tre vi heller. De to også var gode venninner og fant helst på ting uten meg.

Anonymkode: 8bbad...f11

Skrevet

Datteren min går i 1.klasse, og de er bare tre jenter i klassen, mot 11 gutter.

Så her prøver vi å få de til å gå overens med hverandre uansett siden de uansett er stuck som et trekløver om de vil eller ikke.

Både hjemme og på skolen så er de sammen alle tre omtrent hele tiden. Noe drama innimellom, og vi mødrene holder kontakt og spør hverandre hva vi synes er best vi gjør i de ulike situasjonene. 

Det er til tider stress, men vi er hvertfall sammen om å bryte opp i trekløver forbannelsen så godt det lar seg gjøre 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente på fem, og det er et problem allerede i barnehagen. Enklere med to eller fire, er de tre har det en tendens til å bli gnisninger. En gang endte to jenter på besøk med å kaste ut jenta mi fra sitt eget soverom og lukke døra... etter det har hun selv bedt om at vi ikke inviterer to på en gang. (Vi håndterte det selvsagt der og da, men opplevelsen satte spor).

Anonymkode: 7a663...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Eldste her er 12 år. Hun har to bestevenner og de er stort sett sammen alle tre. Null drama og null stress. Det handler om trygghet, om å lære å se andre og inkludere. 

Anonymkode: 23758...c13

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jente på fem, og det er et problem allerede i barnehagen. Enklere med to eller fire, er de tre har det en tendens til å bli gnisninger. En gang endte to jenter på besøk med å kaste ut jenta mi fra sitt eget soverom og lukke døra... etter det har hun selv bedt om at vi ikke inviterer to på en gang. (Vi håndterte det selvsagt der og da, men opplevelsen satte spor).

Anonymkode: 7a663...ca5

Ja, er det jeg har opplevd og, noen episoder med tre stk har endt dårlig og det har ikke min jente glemt. Nå er hun litt skeptisk til å dra på besøk der de fort kan ende opp tre stk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både sønner og døtre, opplevd det med 2 av dem begge kjønn. Så 3 barn sammen kan bli litt mye noen ganger, eller så er det personavhengig. Vet ikke helt. 

Anonymkode: 22cc1...634

AnonymBruker
Skrevet

Har sammen problem med min 8 åring.

De er 3 jenter som tiltrekker seg hverandre som magneter, men det funker ikke, og blir mye krangling og det går i følge læreren som regel ut over min datter. Skolen har satt i gang flere tiltak, men det ser ikke ut til å hjelpe. Men så fort de bare er 2 leker de helt fint sammen....

Anonymkode: 71a24...16e

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte ikke for min søster og hennes to venninner. Endte med at min søster blei fryst ut og den ene lagde drama ukentlig. 

Anonymkode: 3056a...94b

AnonymBruker
Skrevet

Men, har dere da løst det på den måten at de helst ikke er tre stk da?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at det var et problem? Jeg fikk mine bestevenner i barnehagen, 2 stk. Vi er venner den dag i dag, 25 år etter. Aldri følt meg utestengt og det tviler jeg på de har heller

Anonymkode: 7f496...372

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi også mye dårlig erfaring med 3 stk. Prøver å unngå at det blir 3 jenter ja.

Anonymkode: ca40e...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...