AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Litt slemt leserinnlegg i Bergens Tidene, men han har kanskje et poeng. https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/Onxjq3/det-kan-jo-vre-en-fin-erfaring-for-per-sandberg-a-ga-pa-nav Jeg leser i BT 30. januar (som siterer Aftenposten) at Per Sandberg «må på Nav» når hans statsrådslønn opphører i februar. Det kan jo være en fin erfaring for dem som har sittet ved «kongens bord» å oppleve hvor godt system vi har. Likeledes kan Per Sandberg kanskje reflektere over Frp sin språkbruk rundt «navere», eller «snyltere» som de hevder at de er. Kanskje synet på beløpenes størrelse også endres. Skal vi be regjeringen om å redusere satsene ytterligere, Per Sandberg? Det blir jo hevdet fra regjeringshold at satsene er så gode at det vil frata folk, som nå også inkluderer deg, motivasjon for å komme ut i arbeid. Anonymkode: 373e3...a56 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Litt av problemet er vel at når en selv trenger Nav så er systemet alt for dårlig, man får for lite hjelp og for lite utbetalt. Men når andre trenger Nav så deler Nav ut alt for mye penger til folk som "bare trenger et spark bak". Er en del som kun tenker "meg, meg, meg" og ikke har forståelse for at andre kan trenge hjelp. Anonymkode: c3f8f...1dd 4
Husholdning1 Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt slemt leserinnlegg i Bergens Tidene, men han har kanskje et poeng. https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/Onxjq3/det-kan-jo-vre-en-fin-erfaring-for-per-sandberg-a-ga-pa-nav Jeg leser i BT 30. januar (som siterer Aftenposten) at Per Sandberg «må på Nav» når hans statsrådslønn opphører i februar. Det kan jo være en fin erfaring for dem som har sittet ved «kongens bord» å oppleve hvor godt system vi har. Likeledes kan Per Sandberg kanskje reflektere over Frp sin språkbruk rundt «navere», eller «snyltere» som de hevder at de er. Kanskje synet på beløpenes størrelse også endres. Skal vi be regjeringen om å redusere satsene ytterligere, Per Sandberg? Det blir jo hevdet fra regjeringshold at satsene er så gode at det vil frata folk, som nå også inkluderer deg, motivasjon for å komme ut i arbeid. Anonymkode: 373e3...a56 Og hva består denne språkbruken seg i?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Per får nok riktig så god behandling, ingen rådgiver tør annet enn å yte maks når han kommer inn døren. Han har fortsatt ekstrem stor makt, ift å bruke media til egen fordel. Anonymkode: 3fa04...933
Gjest theTitanic Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Per får nok riktig så god behandling, ingen rådgiver tør annet enn å yte maks når han kommer inn døren. Han har fortsatt ekstrem stor makt, ift å bruke media til egen fordel. Anonymkode: 3fa04...933 Dessverre er det akkurat sånn. Det dumme er at med den særbehandlingen han kommer til å få så vil han hvertfall spre ordet og mene politisk at nav gir for høye satser. Ingen andre kommer til å få tilsvarende så med dette han vil få meninger om nav på helt feil grunnlag. Han burde vært satt til å spa grus eller rydde i hyllene på kiwi for småpenger. Dessuten fyller han ikke kravene. Man skal søke etthvert arbeide tilgjengelig og ta dette. Hans bakgrunn vil garantert gi han jobb på dagen, men selvsagt ikke akkurat drømmejobben han ønsker seg. Nav finnes ikke for å lønne folk som "tenker" eller venter på drømmejobben.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Per får nok riktig så god behandling, ingen rådgiver tør annet enn å yte maks når han kommer inn døren. Han har fortsatt ekstrem stor makt, ift å bruke media til egen fordel. Anonymkode: 3fa04...933 Sånn som Natt & Dag? Han framstår som en skikkelig harry type, meeen så er det vel mange som liker akkurat dét. Alle som mener det er for lukrativt på NAV burde få prøve en treårsperiode på minstesatser, bosatt på kommunal hybel med hele kasusregisteret som naboer. Legg gjerne til langvarig sykdom med flere sykehusopphold og påfølgende forsøk på rekonvalesens på hybelen, og se så frisk og motivert du blir. Juhuu! Anonymkode: bd2a2...648 3
Husholdning1 Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 (endret) 7 minutter siden, theTitanic skrev: Dessverre er det akkurat sånn. Det dumme er at med den særbehandlingen han kommer til å få så vil han hvertfall spre ordet og mene politisk at nav gir for høye satser. Ingen andre kommer til å få tilsvarende så med dette han vil få meninger om nav på helt feil grunnlag. Han burde vært satt til å spa grus eller rydde i hyllene på kiwi for småpenger. Dessuten fyller han ikke kravene. Man skal søke etthvert arbeide tilgjengelig og ta dette. Hans bakgrunn vil garantert gi han jobb på dagen, men selvsagt ikke akkurat drømmejobben han ønsker seg. Nav finnes ikke for å lønne folk som "tenker" eller venter på drømmejobben. Det står ikke noe sted i NAVs regelverk for dagpenger at man skal søke ethvert tilgjengelig arbeid. Det som derimot står er at man får karantene om man sier nei til tilbudt jobb eller tiltak. 12 uker i første omgang. Endret 1. mars 2019 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn som Natt & Dag? Han framstår som en skikkelig harry type, meeen så er det vel mange som liker akkurat dét. Alle som mener det er for lukrativt på NAV burde få prøve en treårsperiode på minstesatser, bosatt på kommunal hybel med hele kasusregisteret som naboer. Legg gjerne til langvarig sykdom med flere sykehusopphold og påfølgende forsøk på rekonvalesens på hybelen, og se så frisk og motivert du blir. Juhuu! Anonymkode: bd2a2...648 Dette gjelder ikke Per Anonymkode: 3fa04...933
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Ikke bare for han, men alle politikere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjelder ikke Per Anonymkode: 3fa04...933 Per får sendes på jobbsøkerkurs da, siden han er såpass dårlig stelt at han må på NAV istedet for å finne ny jobb selv. Anonymkode: bd2a2...648
Gjest theTitanic Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det står ikke noe sted i NAVs regelverk for dagpenger at man skal søke ethvert tulgjengelig arbeid. Det som derimot står er at man går karantene om man sier nei til tilbudt jobb eller tiltak. 12 uker i første omgang. Man plikter å søke jobber hvertfall. Man kan ikke la være å søke noe som helst. Det skal søkes også på jobber som ikke er relevant for utdannelsen. Det er hvertfall hva jeg har fått med meg av tråder her inne. Har aldri prøvd dagpenger selv. Sandbergkan få masse jobber. Lurer virkelig på hvordan nav har tenkt til å håndtere dette. De kommer til å ha mange øyne på seg under håndteringen av dette.
Husholdning1 Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Per får sendes på jobbsøkerkurs da, siden han er såpass dårlig stelt at han må på NAV istedet for å finne ny jobb selv. Anonymkode: bd2a2...648 Etter en viss tid på dagpenger må man nok delta på tiltak, uansett hvem man er.
Husholdning1 Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 5 minutter siden, theTitanic skrev: Man plikter å søke jobber hvertfall. Man kan ikke la være å søke noe som helst. Det skal søkes også på jobber som ikke er relevant for utdannelsen. Det er hvertfall hva jeg har fått med meg av tråder her inne. Har aldri prøvd dagpenger selv. Sandbergkan få masse jobber. Lurer virkelig på hvordan nav har tenkt til å håndtere dette. De kommer til å ha mange øyne på seg under håndteringen av dette. Man plikter å søke jobber, ja. Det vil ikje si det samme som at man plikter å søke alle tilgjengelige jobber. Sandberg kan få masse jobber ja, og er nok i jobb igjen i løpet av få mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, Husholdning1 said: Etter en viss tid på dagpenger må man nok delta på tiltak, uansett hvem man er. Stemmer det. Men hva skal han leve av hvis han avslår de jobber han blir tilbudt og må i karantene? Hva mener han forresten med sin uttalelse om å "måtte gå på NAV", har han virkelig ingen egne ressurser? Anonymkode: bd2a2...648
Husholdning1 Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stemmer det. Men hva skal han leve av hvis han avslår de jobber han blir tilbudt og må i karantene? Hva mener han forresten med sin uttalelse om å "måtte gå på NAV", har han virkelig ingen egne ressurser? Anonymkode: bd2a2...648 Jeg tviler på at han er blakk. Er han likevel blakk og mister dagpengerettigheter er det salg av verdier og deretter sosialstøtte som gjelder. Hvis man har rett til dagpenger er det i allefall for meg en selvfølge å kreve dette. Noe annet ville være å gi bort penger. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 6 minutter siden, Husholdning1 said: Jeg tviler på at han er blakk. Er han likevel blakk og mister dagpengerettigheter er det salg av verdier og deretter sosialstøtte som gjelder. Hvis man har rett til dagpenger er det i allefall for meg en selvfølge å kreve dette. Noe annet ville være å gi bort penger. Jeg kjenner til reglene, jeg bare undres over at han ikke skal klare å finne ny jobb. Hvis han sliter med det og må gå på NAV, hvor vanskelig er det da ikke for andre å få jobb, uten hans jobberfaringer og nettverk? Han kan ikke forvente å få drømmejobber(hva nå det måtte være), han blir nødt til å tenke utenfor boksen. Ser for meg at han sendes på tiltak, der han kan lære nye ferdigheter som kan øke jobbmulighetene hans, siden han visst trenger det. Anonymkode: bd2a2...648
Gjest theTitanic Skrevet 2. mars 2019 #17 Skrevet 2. mars 2019 10 timer siden, Husholdning1 skrev: Man plikter å søke jobber, ja. Det vil ikje si det samme som at man plikter å søke alle tilgjengelige jobber. Sandberg kan få masse jobber ja, og er nok i jobb igjen i løpet av få mnd. Tror ikke han har tenkt det. Syntes han sa at han skulle bruke tiden til å være grunder?
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2019 #18 Skrevet 2. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Per får nok riktig så god behandling, ingen rådgiver tør annet enn å yte maks når han kommer inn døren. Han har fortsatt ekstrem stor makt, ift å bruke media til egen fordel. Anonymkode: 3fa04...933 Det kommer an på om han treffer på rett saksbehandler da.
Ardenus Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 Han får nok ingen erfaring med nav, når han ikke sliter økonomisk fra før av, vanskelig å få jobb, dårlig nettverk etc. Han har jo alt det på plass, hans erfaring med nav er å registrere seg som arbeidssøker, that's it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå