AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Ja, hva gjør dere med dem? Sier dere ja til disse Friend Request`ene, eller ikke? Anonymkode: 64337...b71
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Godtar aldri sånne forespørsler. Har en krystallklar regel når det gjelder "venner" på FB. Det må være folk jeg kjenner og har møtt. Jeg tror at for noen år siden gikk det litt prestisje i å ha mest mulig "venner". Den greia ble jeg aldri med på. Er stolt av mine ca. 220 venner. Det er utelukkende folk jeg kjenner. Anonymkode: a6eed...40b 1
Gjest theTitanic Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Hva skal jeg med disse? Folk man ikke har møtt trengs ikke på fb.
Ullvott Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Min tommelfingerregel er: «Ville jeg sagt hei til vedkommende hvis vi tilfeldigvis møttes på gata eller i butikken?» Hvis svaret er ja godtar jeg venneforespørselen. For meg er det ikke om å gjøre å stenge ute alle som ikke er mine fortrolige; til det filterer jeg heller hvem som får se hva og er dessuten restriktiv på hva jeg legger ut og deler. Jeg har et vidt nettverk på Facebook, som består av både nære venner, familie, bekjente fra studietiden, folk jeg deler fritidsinteresser med og jobbkontakter. Så derfor: hvis jeg har møtt og vekslet noen ord med den som sender venneforespørselen, og hvis vedkommende virker som et noenlunde oppegående menneske, aksepterer jeg forespørselen. Viser det seg at vedkommende ikke har Facebookfolkeskikk kan det hende jeg unfriender etter en stund. Endret 1. mars 2019 av Ullvott 2
absinthia Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 Godtar bare fra folk jeg har møtt. Eneste unntak er venneforespørsel fra slektninger som jeg ikke har møtt personlig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Jeg bruker kriteriet at jeg skal ha prstet med personen ansikt til ansikt før jeg sier ja til å bli facebookvenn. Da er det rom for alt fra nær familie og gode venner, til perifere bekjente og kolleger. Sier nei til alt annet. Sier nei til folk fra ungdomsskolen jeg aldri pratet med dengang - hvis vi ikke var bekjente dengang, hvorfor skal vi være det nå?? Anonymkode: 1db1f...924
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Ser ingen grunn til å si nei, så lenge jeg vet hvem personen er. Må innrømme jeg er mer skeptisk overfor folk som virker veldig selektive på facebook. Anonymkode: 68a2f...9dd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Godtar bare folk jeg kjenner. Har ca 100 venner, og synes allerede wallen er uoversiktlig. Så jeg trenger ikke masse ukjente folk der. Anonymkode: c5cb4...9c6
Cata Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Godtar bare folk jeg kjenner, eller - i et tilfelle så godkjente jeg faktisk en venninne av en venninne. Etter en misforstått venneforespørsel så ble vi sittende på chat'en og da fant vi ut at vi like gjerne kunne bli "venner" også. Vi hadde tross alt hørt om hverandre fra vår felles venninne i mange år . Men fullstendig fremmede godkjennes ikke og det er heller ikke alle perifere bekjente jeg gidder godkjenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå