Gå til innhold

Bra robotvasker på parkettgulv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med å få vasket gulv på grunn av athrose og vurderer å enten få vaskehjelp eller en robotvasker, eller begge deler. Leiligheten er liten uten tepper. Har sett litt på nettet, men blir bare forvirret. Jeg trenger ikke en som styres av en app og har wifi. Noen som har erfaring og kan anbefale en ok brukervennlig robot til meg? Den må kunne ta flekker.

Anonymkode: a26b3...a29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den må kunne fungere som støvsuger også, men trenger ikke kunne ta alt. Pris er ikke det viktigste.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Denne og en til dobbel pris var best i test i 2018 https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere/robotstovsuger/xiaomi-mijia-roborock-2-robot-vacuum-cleaner/1004127.11226/?gclid=EAIaIQobChMI3q3N_9Xh4AIVSsKyCh0pywAREAQYASABEgKZnfD_BwE

Vi har hatt vår i to mnd. nå og har aldri hatt renere gulv. Anbefales virkelig, den suger kjempebra og mopper også gulvet. Den styres via app.

Anonymkode: 44420...b9b

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne og en til dobbel pris var best i test i 2018 https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stovsugere/robotstovsuger/xiaomi-mijia-roborock-2-robot-vacuum-cleaner/1004127.11226/?gclid=EAIaIQobChMI3q3N_9Xh4AIVSsKyCh0pywAREAQYASABEgKZnfD_BwE

Vi har hatt vår i to mnd. nå og har aldri hatt renere gulv. Anbefales virkelig, den suger kjempebra og mopper også gulvet. Den styres via app.

Anonymkode: 44420...b9b

Takk for svar. Kan den også settes på manuelt og gjøre jobben uten app? Må man prate engelsk til den for å få den til å fungere? Hvor mange mopper kjøpte dere og hvor kjøpte dere roboten? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 stk; støvsuger (Neato botvac) og vaskerobot (Braava jet 240). Gud så mye enklere hverdagen ble!

Begge bruker jeg manuelt, dvs trykke på knappen på roboten. Tror de fleste KAN bruke app på, men MÅ ikke. 

Neatoen har norsk meny og mange smarte løsninger. Braavaen er litt enklere i navigasjonen og gjør oftere rare ting, men det er å forvente.

Bruker gjenbrukbare vaskemopper. Har 2 stk.  Finnes forskjellige typer mopper for tørrmopping, våtmopping og vask (bestemmer mønsteret den beveger seg i og mengden vann som sprayes på gulvet). Enhangsmoppene er ca 15 kr stk.

Neatoen har jeg byttet filter og børster 2 ganger i løpet av de 4 årene jeg har hatt den.  Skal vel eeeegentlig byttes hver 6 mnd, men...

Viktig å være klar over at disse robotene ikke er konstruert for å få gulvet ditt 100% rent hver gang og gjør jobben best om de får løpe oftere enn vi vanligvis gjør. 

Anonymkode: 67b8c...624

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Kan den også settes på manuelt og gjøre jobben uten app? Må man prate engelsk til den for å få den til å fungere? Hvor mange mopper kjøpte dere og hvor kjøpte dere roboten? 
Ts

Det er bare å trykke på en knapp, så begynner den rundturen sin, telefon er unødvendig. Den er ikke så halvgælen til å suge, faktisk, men tar så klart ikke større ting (store som buljongterninger). Men den er en støvsuger, ingen vaskemaskin. "Vaskinga" er bare at den drar en klut fuktet med reint vann etter seg. Det sier seg selv at uten vaskemiddel og uten gniing forsvinner ingen flekker. Jeg bruker den bare som støvsuger.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Vox_populi skrev:

Det er bare å trykke på en knapp, så begynner den rundturen sin, telefon er unødvendig. Den er ikke så halvgælen til å suge, faktisk, men tar så klart ikke større ting (store som buljongterninger). Men den er en støvsuger, ingen vaskemaskin. "Vaskinga" er bare at den drar en klut fuktet med reint vann etter seg. Det sier seg selv at uten vaskemiddel og uten gniing forsvinner ingen flekker. Jeg bruker den bare som støvsuger.

Takk for svar. Nå skal jeg begynne hos fysioterapeut og håper på bedring. Tenker jeg utsetter å kjøpe robotvasker og heller leier inn vaskehjelp par ganger. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...