AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Det virker ikke som det finnes "ordentlige" utdanninger for dette? Noen som er det eller kjenner noen, hvilken utdanning tok du/de? Har Googlet masse. Finner videreutdanning i Grimstad og privatskole i Oslo/København, men stoler ikke helt på "ukjente" og dyre skoler. Jeg har en bachelor i sosiologi fra før. Mulig jeg må starte helt forfra igjen. Håper noen vet noe😊 Anonymkode: 9f115...061
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Ei jeg kjenner har blitt sexolog, og studerte psykologi i Oslo. Hun tok en 'vanlig' bachelorgrad i psykologi tror jeg, og så var mastergraden mer rettet mot samliv. Du får sende en mail til universitetet og høre. Anonymkode: 6ac61...a07 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Par- og familieterapeut er en videreutdanning/mastergrad du kan ta. Du må ha 3-årig høgskole og min 2 års arbeidserfaring for å søke. Usikker på om bachelor i sosiologi er relevant eller om du må ha 3 årig helse-sosialfaglig bachelor. Sjekk VID vitenskapelige høgskole sin nettside. Anerkjent høgskole som utdanner dyktige terapeuter! Anonymkode: 55741...066 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Har en venninne som er sexolog. Tok utdanningen i Grimstad/Kr.sand. Anerkjent men spesiell utdanning Familieterapeut kan du bli med bachelor i sosiologi. Sjekk både videreutdanning og masterstudier. Det fantes for noen år siden "parterapeut"-utdanning med psykolog Frode Thuen i Bergen (UIB) men tror det er lagt ned. Ellers finnes det flere private som driver med slik utdanning men det er jeg skeptisk til. Anonymkode: f7d1b...d95 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Psykologiutdannelse er bra. Tror også sosionombakgrunn skal gå. Vet UiO har et sexologiemne og så er studiet i Grimstad nevnt. Les på sidene til disse studiestedene hva du må ha i bunn for å ta emnene. Å jobbe som familie- eller parterapi kan du gjøre bare med sosionom eller psykologi. Vet også at de med gestaltterapiutdanning jobber med par. (Ikke en veldig høyt ansett utdanning tror jeg, men det er da noe...) Anonymkode: c0a60...341
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Her er opptakskravene til par- og familieterapi videreutdanning ved VID: Opptakskrav Bachelor i helse- og sosialfag. Tilsvarende utdanningsløp blir vurdert. To års relevant klient/brukerettet yrkespraksis i hel stilling etter endt bachelor. Deltidsstillinger regnes om til heltid. Søker skal være i relevant praksis i studietiden og fylle ut vedlegget for praksis. Du har også mulighet til å søke på grunnlag av realkompetanse. Anonymkode: 55741...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå