AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Jeg er 37 år, mastergrad og tjener 620.000. Eier en stor leligheten, men jeg bor i kjellerleiligheten i huset til foreldrene mine. Dette er en stor og fin lelighet. Men jeg unngår å date og innvitere nye bekjentskaper hjem. Grunnen til at jeg bor hjemme er at jeg ikke kan få barn, og har brukt flere hundre tusen på eggdonor og prøverør. Men kjenner jeg sliter med selvtilliten pga situasjonen. Har jeg grunn til det? Har ikke noe gjeld heldigvis. Anonymkode: baf2b...d4c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Nei, hadde ikke sett ned på deg. Men det virker som det er noe du selv gjør? Husk at verdien din som menneske er ikke avhengig av om du kan få barn, eller ikke. Eller om du bor hos foreldrene dine. Du er så mye mere enn det. Anonymkode: 0070e...ec1 17
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 ser kun ned på folk som er lavere enn meg Anonymkode: ccfce...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Grunnen til at du bor hos foreldrene dine er at du ikke kan få barn...? Hæ? Det er jo hundretusenvis av single uten barn som bor alene. Anonymkode: 93820...a87 11
WhiteSwan Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 Nei det skal mer til for at jeg ser ned på noen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Selvsagt ikke. Det finnes nok av menn som ikke ønsker barn. Jeg tror mange menn på din alder heller ville gått inn i et forhold med ei barnløs, enn ei som har barn. Hvis du ønsker barn, kan du vel adoptere. Anonymkode: 24358...259 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du bor hos foreldrene dine er at du ikke kan få barn...? Hæ? Det er jo hundretusenvis av single uten barn som bor alene. Anonymkode: 93820...a87 Du må lese en gang til. TS bor hjemme fordi TS har brukt veldig mye penger på fertilitetsproblemene sine. Jeg vil anta at TS leier ut sin egen leilighet akkurat nå for å spare opp penger igjen, og derfor bor TS i sokkelen til foreldrene for øyeblikket. Til TS: Noen vil kanskje tenke at det er rart med det samme, men hvis du forklarer forholdene tror jeg folk vil syns at det er helt forståelig. Og husk, du kan jo eventuelt adoptere hvis du ikke klarer å unnfange et barn. Adopsjon er så fint, og selv om du vil gå glipp av et eventuelt svangerskap, så knytter foreldre like sterke bånd med adoptivbarn som de gjør med biologiske. Dette handler jo tross alt om at du vil ha barn, være forelder og ta vare på det barnet, gener trenger ikke å ha så mye å si, selv om jeg selvsagt skjønner lengselen etter biologisk barn. Anonymkode: 5a8f1...ee8 2
Million Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Nei, jeg ville ikke sett ned på deg av den grunn. Skjønner godt at du har prioritert å prøve og få barn, det er et behov som kan stikke dypt i en kvinne, dette ønsket om å bli gravid og få barn. Har du gitt opp håpet nå, eller skal du gi det flere forsøk mht å få barn? Håper du lykkes i så fall. Lykke til! 1
Gjest Mass Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må lese en gang til. TS bor hjemme fordi TS har brukt veldig mye penger på fertilitetsproblemene sine. Jeg vil anta at TS leier ut sin egen leilighet akkurat nå for å spare opp penger igjen, og derfor bor TS i sokkelen til foreldrene for øyeblikket. Anonymkode: 5a8f1...ee8 Ts hadde ikke gjeld ifølge HI. ---------------- Jeg ser ikke helt hvorfor du ser ned på deg selv, ts?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Regner med at du er kvinne. At du bor hjemme fordi du prioriterer pengene dine på ting som er viktig for deg, er da ingenting å se ned på. Tvert i mot. Dessuten er kvinners økonomi helt irrelevant for menn. Det er viktig for kvinner, derfor tror de det er viktig for menn også. Anonymkode: 34123...c36 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Det interessante er at svarene viser at folk ikke ser ned på en kvinne som bor i sokkel hos sine foreldre, men jeg er veldig sikker på at om en mann hadde gjort det så hadde KG-gjengen konkludert med at det var en umoden guttevalp med null verdi på dating-markedet.... Anonymkode: d3bf1...af3 3
Ginny Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Hvis du hadde bodd hos foreldrene dine fordi du likte mammas service/ikke gadd å flytte/var lat og ubrukelig hadde jeg sett ned på deg. Men det finnes veldig mange grunner for at man bor hjemme, og den som oppgis i HI er en av dem. Og det gjelder begge kjønn! Situasjonen din er kjip TS, men jeg håper du tør å date og møte nye mennesker uansett. Det er fryktelig tungt å være ufrivillig barnløs, og det er viktig å ha noe hyggelig som skjer i livet utenom og 😊 Håper du får drømmen oppfylt snart! 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Tusen takk for fine svar alle sammen! Jeg er jo egentlig heldig som har hatt mulighet til å leie ut min lelighet og spare penger til eggdonor og flere prøverørsrunder. Har nok brukt minst 300.000 på dette og har heldigvis sluppet å ta opp lån. Det kom ikke fra i hovedinnlegget, men jeg har endelig fått ungen min. Noe jeg er utrolig takknemlig for! Skal flytte til leligheten min snart nå. Bare kjenner på at det er pinlig med bosituasjonen, særlig når jeg må innvitere nye bekjentskaper hjem. Og nå står barselgruppa for tur 😱 Anonymkode: baf2b...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Jeg hadde absolutt ikke sett ned på deg. Jeg tenker ikke noe spesielt om hvordan de andre i barselgruppa bor. Vi er ulike, med ulike boforhold, utdanningsnivå og inntekter. Det eneste jeg tenker på er vel hva de tenker om meg og huset vårt, selv om jeg prøver å la være. Så godt at du fikk barnet til slutt Jeg hadde nok prioritert på samme måte som deg. Anonymkode: 74861...775 2
Gjest BearMama Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for fine svar alle sammen! Jeg er jo egentlig heldig som har hatt mulighet til å leie ut min lelighet og spare penger til eggdonor og flere prøverørsrunder. Har nok brukt minst 300.000 på dette og har heldigvis sluppet å ta opp lån. Det kom ikke fra i hovedinnlegget, men jeg har endelig fått ungen min. Noe jeg er utrolig takknemlig for! Skal flytte til leligheten min snart nå. Bare kjenner på at det er pinlig med bosituasjonen, særlig når jeg må innvitere nye bekjentskaper hjem. Og nå står barselgruppa for tur 😱 Anonymkode: baf2b...d4c Om du er singel så er det ikke unaturlig å bo med nær familie den første tiden. Hadde tenkt du var heldig som hadde foreldre som hjalp deg i starten. Du eier jo egen leilighet og skal flytte dit etterhvert. Ikke noe å se ned på. Inviter barselgruppen med stolthet.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #16 Skrevet 2. mars 2019 Jeg ser heller opp til ei som deg! Anonymkode: db9cd...87a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #17 Skrevet 2. mars 2019 Jeg kjenner deg ikke, så vet ikke. Anonymkode: 766e2...58d
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #18 Skrevet 2. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må lese en gang til. TS bor hjemme fordi TS har brukt veldig mye penger på fertilitetsproblemene sine. Jeg vil anta at TS leier ut sin egen leilighet akkurat nå for å spare opp penger igjen, og derfor bor TS i sokkelen til foreldrene for øyeblikket. Anonymkode: 5a8f1...ee8 Men det henger jo ikke helt på greip, alt hun har brukt tilsvarer under halvparten av årsinntekten. Hvis alle disse utgiftene var i løpet av ett år, sitter hun fremdeles igjen med 320.000 kr det året, det er nok til å betale husleie og nedbetale på studielån. Har utgiftene vært over flere år blir det jo enda enklere. Så det virker ikke som om det er av økonomiske årsaker hun bor hjemme. Anonymkode: 93820...a87 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det interessante er at svarene viser at folk ikke ser ned på en kvinne som bor i sokkel hos sine foreldre, men jeg er veldig sikker på at om en mann hadde gjort det så hadde KG-gjengen konkludert med at det var en umoden guttevalp med null verdi på dating-markedet.... Anonymkode: d3bf1...af3 Det kommer jo helt an på grunnen. Dersom det var en mann som hadde brukt masse penger på et eller annet som var viktig for ham, men som feilet, tror jeg ikke flertallet av kvinner ville sett ned på ham hvis han bodde hjemme hos foreldrene sine for en periode for å komme på beina igjen. En mann som bodde hjemme fordi han ikke gadd å jobbe, ikke ville flytte fra mamma osv er jo noe helt annet.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. mars 2019 #20 Skrevet 2. mars 2019 Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du bor hjemme hos foreldrene dine dersom du ikke har noe gjeld og nå har fått det du ønsker deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå