Gå til innhold

Utkikk etter liten hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skriver innlegg på vegne av min bestevenninne. Hun og familien har nylig mistet sin bestevenn, familiehunden deres, til sykdom. Alle er veldig lei seg, føler at det er tomt uten han og at noe mangler, så hun har dermed veldig lyst på ny hund, valp eller omplasseringshund. De har en datter på 1 år som er veldig snill med dyr, og venninnen min har lyst til at dattra deres skal vokse opp med hund, og både hun og mannen hennes har også vokst opp med hund og er veldig flinke og tålmodige. Problemet er at de er på utkikk etter en liten hannhund, helst Cavalier King Charles, Corgi eller Shiba Inu, da det er de rasene de har erfaringer med (Inkludert Husky, men det blir igjen for stort) og føler seg mest trygge på, men finner verken omplasseringshunder eller valpeoppdrettere som har de rasene. Hun har sagt at hun helst har lyst på en voksen hund, men at hun også er åpen for valp. Hun har ikke bruker her, så jeg tenkte jeg kunne prøve å spørre om noen har oversikt over oppdrettere innenfor de rasene eller har en hund som trenger å bli omplassert? Gjerne gi forslag eller kom med spørsmål om det er noe dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan. Vet at dette hadde betydd veldig mye for henne!

Anonymkode: 7e897...154

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk raseklubbene sine sider, de har oversikt over oppdrettere og eventuelle omplasseringer. Anbefaler for så vidt ikke corgi til de med små barn da de gjerne kan finne på å gjete barna ved å bite etter anklene deres. Ville vært skeptisk til shiba også. Man burde velge hund etter egenskaper, ikke størrelse. CKCS er nok en mye enklere hunderase å ha med å gjøre.

Anonymkode: ca536...529

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veskehunder pleier å koste 15 - 25.000. Det er uansett den minste utgiften i hundeholdet.

Anonymkode: 0bf8b...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 0bf8b...bdb

Skrevet

King charles cocker spanier er ikke å anbefale, da må man gjøre ekstremt grundig reasearch, da de fleste av den rasen har store helseproblemer.

• Liker 1
Skrevet
På 1.3.2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Hei! Skriver innlegg på vegne av min bestevenninne. Hun og familien har nylig mistet sin bestevenn, familiehunden deres, til sykdom. Alle er veldig lei seg, føler at det er tomt uten han og at noe mangler, så hun har dermed veldig lyst på ny hund, valp eller omplasseringshund. De har en datter på 1 år som er veldig snill med dyr, og venninnen min har lyst til at dattra deres skal vokse opp med hund, og både hun og mannen hennes har også vokst opp med hund og er veldig flinke og tålmodige. Problemet er at de er på utkikk etter en liten hannhund, helst Cavalier King Charles, Corgi eller Shiba Inu, da det er de rasene de har erfaringer med (Inkludert Husky, men det blir igjen for stort) og føler seg mest trygge på, men finner verken omplasseringshunder eller valpeoppdrettere som har de rasene. Hun har sagt at hun helst har lyst på en voksen hund, men at hun også er åpen for valp. Hun har ikke bruker her, så jeg tenkte jeg kunne prøve å spørre om noen har oversikt over oppdrettere innenfor de rasene eller har en hund som trenger å bli omplassert? Gjerne gi forslag eller kom med spørsmål om det er noe dere lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan. Vet at dette hadde betydd veldig mye for henne!

Anonymkode: 7e897...154

Hva med å høre med dyrebeskyttelsen/fod eller lignende i nærheten? 

• Liker 1
Skrevet

Cavalier king Charles spaniel bør virkelig ikke bli avlet lenger, de har store helseproblemer og lever som regel med mange plager. Det er veldig synd da de er veldig fine hunder ellers...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...