Blueblizz Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Noen som vet hvor mye det koster med vaskehjelp per time? Endret 1. mars 2019 av Blueblizz
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Finner du hvis du googler. Det har vært mye om dette i mediene i det siste. Anonymkode: db558...0c7
Jytte Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Blueblizz skrev: Noen som vet hvor mye det koster med vaskehjelp per time? På småjobber på finn.no anbefaler de 220 kroner timen for å få flest mulig søkere, men det er jo noe de selv tjener på. Tror det koster 149 kroner for å åpne en annonse. Rundt 200 vil jeg anta er er grei pris litt avhengig av hvor ofte og hvor lettstelt bolig du har. Tror en svart vaskehjelp kan tjene opptil ti tusen i året før det blir skattepliktig. Endret 1. mars 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, Jytte skrev: På småjobber på finn.no anbefaler de 220 kroner timen for å få flest mulig søkere, men det er jo noe de selv tjener på. Tror det koster 149 kroner for å åpne en annonse. Rundt 200 vil jeg anta er er grei pris litt avhengig av hvor ofte og hvor lettstelt bolig du har. Tror en svart vaskehjelp kan tjene opptil ti tusen i året før det blir skattepliktig. Tusen takk 😊 Da vil jeg legge meg på mellom 200,- og 220,- til å begynne med tror jeg. Anonymkode: ea1e5...80a
Blueblizz Skrevet 1. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2019 Wops! Tusen takk 😊 Da vil jeg legge meg på mellom 200,- og 220,- til å begynne med tror jeg.
Gjest Krampus Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Jeg vasker hos en gammel mann en gang i uka for 200 i timen. Syns det er litt for mye så jeg pleier alltid å bruke en del av pengene på kos til ham. Men det er fordi han har et lettstelt hus så jeg føler meg overbetalt.
Jytte Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Tok feil, som vaskehjelp eller annet kan man ikke tjene mer enn 6000 før man må skatte, men tror det er fra hver arbeidsgiver. Er ikke sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Minstelønn for en renholder er 181,- timen. Skal du ha en renholder som har sitt på det rene koster det 3-400,- timen. Skal du ha hjelp av naboens datter er sikkert 150,- greit. Får du svart hjelp vær obs på at bøtene går opp til 50 000,- for dette om du blir tatt. Anonymkode: 28ec2...081 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 20 hours ago, batcat said: Jeg vasker hos en gammel mann en gang i uka for 200 i timen. Syns det er litt for mye så jeg pleier alltid å bruke en del av pengene på kos til ham. Men det er fordi han har et lettstelt hus så jeg føler meg overbetalt. Hvordan mener du at du er mer kvalifisert til å sette pris på hva den vasken er verdt for han enn han selv? Om han mener den vasken er verdt så mye, så er det ahns vurdering, Mulig han har ye penger og at 200kr er lommepenger for han Noen mennesker liker å betale for følelsen av å gå på kino eller resturant. Noen betaler for følelsen av å slippe vaske hjemme. Hvorfor skal du ha mindre betalt enn et godt måltid på en resturant? Følelsen av verdi og følelsen av tjenesten betyr tydeligvis mye for mannen og han ønsker betale for den Anonymkode: 0ce98...c59
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 2 timer siden, Jytte skrev: Tok feil, som vaskehjelp eller annet kan man ikke tjene mer enn 6000 før man må skatte, men tror det er fra hver arbeidsgiver. Er ikke sikker. da trenger du heller ikke svare! Anonymkode: e12ef...055
Jytte Skrevet 2. mars 2019 #11 Skrevet 2. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: da trenger du heller ikke svare! Anonymkode: e12ef...055 Hvorfor ikke. Resten får du sjekke ut selv.
Gjest Krampus Skrevet 2. mars 2019 #12 Skrevet 2. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du at du er mer kvalifisert til å sette pris på hva den vasken er verdt for han enn han selv? Om han mener den vasken er verdt så mye, så er det ahns vurdering, Mulig han har ye penger og at 200kr er lommepenger for han Noen mennesker liker å betale for følelsen av å gå på kino eller resturant. Noen betaler for følelsen av å slippe vaske hjemme. Hvorfor skal du ha mindre betalt enn et godt måltid på en resturant? Følelsen av verdi og følelsen av tjenesten betyr tydeligvis mye for mannen og han ønsker betale for den Anonymkode: 0ce98...c59 Han har ikke mye penger i det hele tatt, han sier ofte han er trist fordi han ikke har råd til forskjellige ting. Så da bruker jeg litt av det han gir meg på å kjøpe det til ham, for han gjør det ikke selv. Jeg syns jeg får for mye penger når han ikke har råd til å spandere en pakke kjeks eller nye ullsokker på seg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #13 Skrevet 2. mars 2019 Vi betaler 200kr timen og hun bruker caen time per gang. Vi har vask hver andre uke, så da er det skattefritt. Anonymkode: 05119...97f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #14 Skrevet 2. mars 2019 12 minutter siden, batcat skrev: Han har ikke mye penger i det hele tatt, han sier ofte han er trist fordi han ikke har råd til forskjellige ting. Så da bruker jeg litt av det han gir meg på å kjøpe det til ham, for han gjør det ikke selv. Jeg syns jeg får for mye penger når han ikke har råd til å spandere en pakke kjeks eller nye ullsokker på seg selv. Så god du er Anonymkode: f929f...5e1 2
Gjest Krampus Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så god du er Anonymkode: f929f...5e1 Han er trivelig og han har alltid gode kjeks i skapet 😋
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #16 Skrevet 3. mars 2019 6 timer siden, batcat skrev: Han er trivelig og han har alltid gode kjeks i skapet 😋 Jeg er så glad for at slike som du finnes Anonymkode: 3e6be...937
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #17 Skrevet 3. mars 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi betaler 200kr timen og hun bruker caen time per gang. Vi har vask hver andre uke, så da er det skattefritt. Anonymkode: 05119...97f Hehe, hva slags regelverk er det du forholder deg til her?? Anonymkode: de748...b8a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #18 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, hva slags regelverk er det du forholder deg til her?? Anonymkode: de748...b8a Med 400 totalt i mnd i lønn til vaskehjelpen (hun bruker bare en time pr gang), så blir jo ikke totalsummen over 6000 i året, som er grensen man må skatte for? Anonymkode: 384a6...ff6
Gjest Gagaen Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 Fordi om det er lov å tjene ein viss sum utan å skatte av det så er det sosial dumping om ein lar folk jobbe svart. Ein fråtek dei moglegheit til å opparbeide rettigheter som feriepenger, sjukepenger og pensjonspoeng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå