AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Hei. Noen som har malt leilighet i noe annet enn hvit som har noen tips? Det er en 45 kvadrat leilighet med åpen stue og kjøkkenløsning. Har en mellomgrå sofa, stor sjenk og liten spisestue i teak. Funderer på helt helt lys grønn/mint, men er redd for å angre. Tips til konkrete farger tas i mot med takk. Anonymkode: 8eb3d...535
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Når du maler i farger, altså farger som avviker fra nokså nøytrale nyanser, må du være forberedt på å male om etter relativt kort tid. Moter endrer seg nokså raskt. Fordelen med hvitt er at du slipper det. Du kan endre leiligheten med tekstiler etc. Men 45 kvm, hvis du er ung og sprek - kjør på med farger! Anonymkode: f762f...15d 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du maler i farger, altså farger som avviker fra nokså nøytrale nyanser, må du være forberedt på å male om etter relativt kort tid. Moter endrer seg nokså raskt. Fordelen med hvitt er at du slipper det. Du kan endre leiligheten med tekstiler etc. Men 45 kvm, hvis du er ung og sprek - kjør på med farger! Anonymkode: f762f...15d Ja det er jo ikke store jobben. Men jeg blir å selge i løpet av 1,5-2 år. Funderer på om det da er negativt å ha noe annet enn nøytralt. Selv har jeg respondert positivt på andre farger når jeg har gått på visning, men vet jo ikke hva andre tenker. Anonymkode: 8eb3d...535
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Hadde malt i de fargene jeg likte, ikke tatt imot råd fra andre. Det er du selv som skal bo der i 2års tid. Ikke mal i trendfarger ihvertfall, jeg elsket st.pauls blue, men nå er jeg drittlei, alle har den. Så fant en farge jeg ikke hadde sett noen andre hadde. Da er det ikke så lett å bli lei. Ikke følg trender, ta den fargen du vil ha rundt deg de neste årene. De som flytter inn kan jo bare male om, jeg hadde ikke brydd meg ihvertfall. Anonymkode: 6f4d9...a53 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde malt i de fargene jeg likte, ikke tatt imot råd fra andre. Det er du selv som skal bo der i 2års tid. Ikke mal i trendfarger ihvertfall, jeg elsket st.pauls blue, men nå er jeg drittlei, alle har den. Så fant en farge jeg ikke hadde sett noen andre hadde. Da er det ikke så lett å bli lei. Ikke følg trender, ta den fargen du vil ha rundt deg de neste årene. De som flytter inn kan jo bare male om, jeg hadde ikke brydd meg ihvertfall. Anonymkode: 6f4d9...a53 Skal velge en farge jeg liker ja, men jeg synes det er vanskelig å velge så fint å høre hva andre liker. før har jeg hatt en type lys grå og det likte jeg godt, men tenkte det kunne være fint med noe nytt nå. Anonymkode: 8eb3d...535
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Farger er jo veldig i tiden nå da, men alle liker jo ikke alle farger. Siden du planlegger å selge ganske snart igjen bør du kanskje ikke velge en altfor sprelsk farge. Hos meg er gangen "sentrum" i leiligheten, og den er holdt i en veldig lys gråfarge. Ellers har jeg dype varme farger i alle rom fordi det er det jeg liker (Aubergine på stua, grønt kjøkken, og soverommene er mørk grå og en slags støvete orange). Hvis jeg skulle solgt tror jeg kanskje jeg ville tjent på å male alt litt mer nøytralt Anonymkode: 26ed2...f6e
Vera Vinge Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Jeg er ikke enig med en over som mener at hvitt er så tidløst, jeg. Dvs jeg tror det er på vei til å bli oppfattet som sterilt og lite hjemmekoselig. Vi malte stua hvit da vi flyttet inn i huset vårt for 7 år siden, men jeg drømmer om en ordentlig farge. Vi malte nylig noen andre rom i huset, og det er så mye triveligere. Og lys grønn/mint er akkurat en av de fargene vi har vurdert til stua også! Man kan jo male ganske så lyst, og da få en farge, uten at det blir mørkt og veldig dominerende. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Farger er jo veldig i tiden nå da, men alle liker jo ikke alle farger. Siden du planlegger å selge ganske snart igjen bør du kanskje ikke velge en altfor sprelsk farge. Hos meg er gangen "sentrum" i leiligheten, og den er holdt i en veldig lys gråfarge. Ellers har jeg dype varme farger i alle rom fordi det er det jeg liker (Aubergine på stua, grønt kjøkken, og soverommene er mørk grå og en slags støvete orange). Hvis jeg skulle solgt tror jeg kanskje jeg ville tjent på å male alt litt mer nøytralt Anonymkode: 26ed2...f6e Varme farger er fint. Jeg vil ha det hjemmekoselig i hvert fall. Har mye interiør som gjør det hjemmekoselig. Ikke bare masse helt stilrent som var så populært en tid. Hjemmene så jo ut som de var tatt ut fra kataloger. 28 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg er ikke enig med en over som mener at hvitt er så tidløst, jeg. Dvs jeg tror det er på vei til å bli oppfattet som sterilt og lite hjemmekoselig. Vi malte stua hvit da vi flyttet inn i huset vårt for 7 år siden, men jeg drømmer om en ordentlig farge. Vi malte nylig noen andre rom i huset, og det er så mye triveligere. Og lys grønn/mint er akkurat en av de fargene vi har vurdert til stua også! Man kan jo male ganske så lyst, og da få en farge, uten at det blir mørkt og veldig dominerende. Ja det tror jeg også. Jeg hadde det hvitt på veggene (creme) for noen år siden. Greit nok det, men jeg synes det er mye mer hjemmekoselig når det blir litt sjel i veggene. Anonymkode: 8eb3d...535
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Skrevet 3. mars 2019 Hva med en kontrastvegg i "nordisk hav"? Det er nydelig sammen med teak 😊 Anonymkode: 0f67c...ee9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #10 Skrevet 3. mars 2019 Hvitt beskrives ofte som tidløst, men historisk sett har ikke hvitt vært en stor interiørfarge overhodet. Velg mint du. Siden det er det du ser for deg blir nok det bra. Husk å ta hensyn til nyanse på listverk osv når du velger nyanse til vegg. Anonymkode: a012e...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #11 Skrevet 3. mars 2019 Er det gode lysforhold i leiligheten? Jeg ville valgt en rolig, varm farge, noe som gjør at jeg slapper av. Grønne nyanser er fint til det. Om du vil ha det litt friskt er rosanyanser fint, syns jeg, men det kan også bli for sukkersøtt. Velg etter din personlighet og hvilken stemning du vil ha i rommet. Grå sofa passer til det meste, bare husk å velg veggfarge i samme tone, slik at du ikke får en mørk og en kald som krasjer med hverandre. Anonymkode: a9fc5...4c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå