Gå til innhold

Jenta mi har fått plass i barnehagen fra Høsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..i dag kom svaret og vi fikk plass i den barnehagen vi ville.100 % selvom hun ikke kommer til å gå hver dag det første halve året.

Så da er det store spørsmålet.

Hva trenger en 1 åring i barnehagen?Hva er det viktig at jeg kjøper av klær og sko??

Koldbruna :babysmokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regnklær på høsten

Ulltøy eller fleecetøy

flere par votter

flere par sokker (ullsokker)

Hals

Ett par luer

Gode sko (støvler, gode vintersko)

Skrevet

Takk for svar MrsL.

Da skal jeg skrive ned hva jeg trenger og kjøpe etter hvert.

Trenger hun innesko når hun er så lita??

Skrevet

Tror de fleste på småbarnsavdeling bruker noe a la turnsokker om du skjønner? Dessuten er det vel mer viktig at hun får gå stødig, så kanskje bare bruke sklisikre sokker

Skrevet

Ja, også er det lurt å ha med solkrem og kuldekrem

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville hatt innesko til barnet, det blir fort vått inne også om høsten og det er ikke behagelig å gå våt og kald på beina.

Gratulerer med barnehageplass! :)

Skrevet

Ikke bekymre deg enda du :P

Ta en prat med personalet når dere skal på besøk, så får du vite eksakt hva de i den barnehagen mener du trenger.

:blomst: Lykke til med mange spennende år!

Skrevet

Takk for mange svar.

Jeg er så spent på alt.For har aldri selv hatt barn i barnehage.Blir nytt både for meg og veslemor...så spent....

Gjest skindeep
Skrevet

Du er heldig du, fikk ikke plass min lille.. :-(

Men da har jeg jo alternativet å være hjemme hos henne et år til. Og det gjør meg ingenting!! :-)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Tilstrekkelig med byttetøy slik som strømpebukser, gensre osv. til når ungene kommer våte inn eller griser på seg.

Skrevet

Jeg tror de fleste i min kommune har fått Barnehageplass i år.Det er bygget 2 nye barnehager,og det er blitt mange ledige plasser når 6 åringene slutter.

Jeg kunne godt tenkt meg å gått hjemme ett år til jeg,men kommer ikke langt med bare kontantstøtten og barnetrygden.Så jeg er nødt til å ut i arbeid igjen jeg.

Koldbruna

Skrevet

Gratulerer med plass i barnehage! Vi fikk også plass i barnehage fra høsten av så det var bra at du skrev dette innlegget.

Angående innesko kan jeg anbefale sko fra Robeez. De er myke og gode og med antiskli såle. Vi har alt kjøpt et par og er veldig fornøyde.

www.robeez.com

Skrevet

heffalompen Gratulerer selv med barnehageplass til Høsten,og takk for linken til skoene.Der var det mye flotte sko.

Koldbruna

Skrevet
Vi fikk plass i den barnehagen vi ville. [...]

Vi har også fått barnehageplass fra høsten. Men jeg gruer meg så innmari til at han skal være der..... :roll: Liker det ikke i det hele tatt. Dessverre har vi ikke anledning til at jeg eller faren er hjemme sammen med han... Huff... klarer små barn seg i barnehagen? Han vil være ca 14 mnd. :grine: Snufs...

Gjest Anonymous
Skrevet

Lillebror var 13 mnd da han begynte i barnehagen. Han hadde halvplass og gikk på en 0-3 avdeling. Han stortrivdes, og gledet seg til hver eneste dag.

Den første uka med tilvenning gikk fint, og den andre startet like bra. Men så var det noen dager han gråt seg blå når jeg gikk. Morshjertet blødde, og jeg hadde det ikke godt når jeg gikk derifra. Personalet sa at jeg burde gå etter ca 10 min med gråting og trøst, og at Lillebror roet seg straks jeg var gått.

Det var ikke godt for en ekte hønemor å gå derifra, jeg fikk faren til å ringe (for ev å komme og trøste :oops: )

Men det gikk som personalet sa, og etter en uke med gråt, har det bare vært fryd og gammen.

Lykke til med barnehageplassen :babygutt:

Skrevet

Godt å høre... Jeg gruer meg veldig veldig veldig! :grine: Men det er sikkert verre for hønemor en kyllingen - for å si det sånn. :wink: Gutten vår har fått full plass han da... men er ennå usikkert om vi kommer til å benytte oss av hele...

Krysser fingrene for at det skal gå bra... Men kan ikke si jeg liker tankene.. :veldigsur:

Skrevet

Det går säkert bra

Malvin var 12 ½ månad när han började i förskolan/barnehage och han stormtrivdes redan från början. Bollar, leksaker, kompisar...

Han var redan van att bli lämnad för passning kortare stunder och inte alls ovan vid främmande människor. Trygg och glad är han också och jag tror det har hjälpt till.

Det viktigaste (sa personalen till oss) är att DE klarar av att trösta barnen, kan de inte det är inte barnen mogna. Detär naturligt att de gråter när föräldrar går eller kommer (upptäcker att de varit "övergivna" hela dagen) eller när de ramlar mm..

Alla barn reagerar olika men i stort sett alla barn mår bra av att leka med andra barn och utvecklas positivt.

Jag såg föresten en studie gjord i Sverige under en 25 års period där det visade sig att de som börjat tidigt på dagis klarade sig bättre genom skola och mot arbetsliv. Forskarna själva var förvånade över resultaten - men detär egentligen en helt annan diskussion.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehehe, kjenner nesten at jeg får tårer i øynene, føler med deg! De aller, aller, aller fleste barn stortrives i barnehagen, selv de aller minste.

Om dere ikke egentlig trenger full plass, så er det jo ektra deilig å kunne ta fri og bare kose seg sammen da!

Nyt disse små, skjønne tassene, de vokser så alt for fort :grine:

Men hurra, jeg blir tante igjen i disse dager, får kose meg med den lille da!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Husk da på å alltid spørre personalet hvordan barnet har hatt det, vær alltid blid og fornøyd. Pass på at ungen alltid har det det trenger. Slurv ikke EN eneste gang. Stille alltid opp på ALLE foreldresamtaler og foreldremøter. Godta alt de gjør(f.eks bruker barna i demonstrasjoner), og still ALDRI spørsmål ved det arbeidet de gjør, godta alle opplegg de eventuelt ønsker for ungen selv om de ikke foretar noen tester. Husk at de er sjefene!!!

Skrevet
Husk da på å alltid spørre personalet hvordan barnet har hatt det, vær alltid blid og fornøyd. Pass på at ungen alltid har det det trenger. Slurv ikke EN eneste gang. Stille alltid opp på ALLE foreldresamtaler og foreldremøter. Godta alt de gjør(f.eks bruker barna i demonstrasjoner), og still ALDRI spørsmål ved det arbeidet de gjør, godta alle opplegg de eventuelt ønsker for ungen selv om de ikke foretar noen tester. Husk at de er sjefene!!!

Herregud! Gir du deg aldri? :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...