AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Del Skrevet 1. mars 2019 På mange måter er han som en stor tenåring, åpenbart lite erfaring med kvinner og veldig opptatt av biler og motorsykler. Nesten alle bildene hans på Instagram er av dette. Han virker litt sosialt rar og visste ikke før idag at han både bor hjemme i en alder av 34 (huset ser stort ut på Google Maps men likevel) og jobber som lege i farens firma. Er dette en mammadalt? Bør jeg holde meg unna? Anonymkode: 75520...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Del Skrevet 1. mars 2019 Er vel ikke noe galt i at han jobber i farens firma, men det spørs jo hva du mener med sosialt rar. Når det gjelder å bo hjemme når man er 34 åring så er det ikke det vanligste, men det kommer jo da litt an på grunnen. Kan det tenkes at han hjelper gamle og syke foreldre eller andre slekninger? Anonymkode: 2beb3...0b2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Del Skrevet 1. mars 2019 Leger har lang utdannelse og derfor også ofte mye studielån. Dette kan kanskje være grunnen til at han bor hjemme? Kanskje han betaler ned gjeld og sparer til egenkapital? Hvis han bør hjemme bare "fordi" i en alder av 34, ville varselslampene blinket hos meg ja, men hvis grunnen er noe á la mitt forslag, syns jeg det er ok. Anonymkode: cafb5...4f3 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Del Skrevet 1. mars 2019 Skjønner ikke denne motstanden mot å bo hjemme om det er det mest praktiske. Akkurat som man på død og liv skal ha en haug med ulike bopeler, bare for å ta opp ekstra plass i verden og bruke ekstra penger. Hvis han er lege, singel og uansett jobber i farens firma: er det kanskje det mest praktiske akkurat nå. Anonymkode: 2415f...fd9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. mars 2019 #5 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Som nevnt ovenfor, kan det være stort studielån som er årsaken til at han enda bor hjemme. Vanskelig å si. Men han har åpenbart intelligens nok til en lang og vanskelig utdannelse, så han er vel smart nok. Men han har kanskje ikke så mye sosialt liv? I alle fall ikke av typen som innbærer å be folk hjem til seg på middag, fest og andre sammenkomster. Mulig han vil vente med å flytte til han "finner den rette" også? At det bare er det han har fått for seg. Du får snakke litt med han,da. Litt sånn generelt, ting man gjerne snakker om når man holder på å bli kjent. Spørre hvordan han ser for seg at fremtiden vil bli, med hensyn til hvor han skal bo. Hus eller leilighet, eller hva. Det finnes jo de som overtar barndomshjemmet sitt, også da... Ellers lukter det bittelitt mammadalt, ja. Men som sagt, det kan være grunner til at han bor der ennå. Endret 1. mars 2019 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg hadde strukket meg langt for en lege. Hadde tatt sjansen. Du har ingenting å tape og mye å vinne. Anonymkode: f73f0...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Del Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde strukket meg langt for en lege. Hadde tatt sjansen. Du har ingenting å tape og mye å vinne. Anonymkode: f73f0...365 Haha hvorfor det? Anonymkode: 75520...a5b 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny princess Skrevet 1. mars 2019 #8 Del Skrevet 1. mars 2019 Personlig hadde jeg stilt spørsmål ved hvorvidt dette var midlertidig. Har han planer om å flytte for seg selv og etablere eget eget hjem i fremtiden, ville jeg nok vært mindre betenkt. Samtidig føler jeg at hvis man er i 30-årene burde man kanskje ha sitt eget sted. Jeg hadde også prøvd å finne ut årsakene til hvorfor han bor hos foreldrene sine; har han gode grunner og samtidig planer om at det ikke skal være slik for alltid ville jeg respektert det i større grad. Hvis han ikke hadde hatt noen fremtidige planer eller tanker rundt det å etablere et eget hjem hadde jeg nok nølt med å gå inn i et forhold med ham. Skal jeg være helt ærlig med meg selv (noe man er helt nødt til når det gjelder forhold og relasjoner) så synes jeg ikke det er attraktivt hvis man har økonomien og muligheten til å bo for seg selv, men likevel velger å bo hos foreldrene sine. Jeg hadde lurt på om dette er riktig person for meg og tror ikke det hadde vært aktuelt å være med vedkommende hvis de ikke ønsket å endre på bosituasjonen sin. Når det er sagt skal man være forsiktig med å bedømme før man vet alle detaljene i en situasjon; det er godt mulig han har sine grunner til hvorfor han fortsatt er hjemmeboende. Du må nesten finne ut av dette før du kan vite om det her er riktig for deg eller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Del Skrevet 1. mars 2019 At han jobber i faren sitt firma er vel ikke noe ille? Er jo mange som gjør det. Ikke minst i andre land er dette ganske vanlig. I Norge er vi så opptatte av å være selvstendige og klare oss selv, men det kan være mange positive sider ved å jobbe med familien sin. Synes hverken det er en positiv eller negativ ting. At han bor hos sine foreldre trenger heller ikke være rart. Det er kanskje LITT rar hvis han fortsatt bruker gutterommet og mamma'n lager mat til han. Men det kan jo også hende at han har egen kjellerleilighet og betaler billig leie til sine foreldre? Det er så stor forskjell på hvor folk er i livene sine når de er rundt 30. Noen er godt etablert og har allerede rukket og kjøpe seg hus og presse ut 3-4 unger. Andre er nettopp ferdig med studiene og i gang med å etablere seg. Anonymkode: 09d7b...b50 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Del Skrevet 1. mars 2019 Altså, jeg er 23 og dater ingen som bor hjemme. Studielån eller ei, man kan fint bo på hybel og klare seg selv. Jeg har studielån jeg også, men greier likevel å sitte på en leilighet til 10.000 i mnd og bil med dyr forsikring og har likevel en del til overs i måneden. Slike menn blir for barnslige for min del. Gidder ikke noen som liksom skal flytte fra en mamma til en annen. Nei, han må ha bodd for seg selv noen år og skjønne hva det innebærer med husarbeid osv. Anonymkode: 544c2...2d7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Del Skrevet 1. mars 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, jeg er 23 og dater ingen som bor hjemme. Studielån eller ei, man kan fint bo på hybel og klare seg selv. Jeg har studielån jeg også, men greier likevel å sitte på en leilighet til 10.000 i mnd og bil med dyr forsikring og har likevel en del til overs i måneden. Slike menn blir for barnslige for min del. Gidder ikke noen som liksom skal flytte fra en mamma til en annen. Nei, han må ha bodd for seg selv noen år og skjønne hva det innebærer med husarbeid osv. Anonymkode: 544c2...2d7 Dette kan man skjønne godt uansett om man bare har bodd hjemme. De fleste som bor hjemme som studenter/voksne bor ikke der uten å løfte en finger. De to første årene etter studiene mine bodde jeg hjemme. Joda, jeg kunne enkelt hatt råd til å betale for et rom i kollektiv, men ved å bo hjemme sparte jeg opp egenkapital mye raskere. Jeg bodde fremdeles ikke helt gratis, og gjorde mye husarbeid (som jeg alltid har gjort). Det der er veldig personavhengig. (Og forresten, jeg hadde aldri giddet å betalt 10.000 for en leilighet bare "for å bo alene, man er jo voksen"), om målet var å legge seg opp litt penger. Det er bare helt unødvendig. Anonymkode: 612b8...54f 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Del Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På mange måter er han som en stor tenåring, åpenbart lite erfaring med kvinner og veldig opptatt av biler og motorsykler. Nesten alle bildene hans på Instagram er av dette. Han virker litt sosialt rar og visste ikke før idag at han både bor hjemme i en alder av 34 (huset ser stort ut på Google Maps men likevel) og jobber som lege i farens firma. Er dette en mammadalt? Bør jeg holde meg unna? Anonymkode: 75520...a5b Det der med å bo hjemme... Altså, det kommer jo helt an på situasjonen. Bor han på gutterommet, og synes det er topp om mamma vasker klær og serverer middag? Eller leier han en sokkel billig i samme hus og lever selvstendig? Videre spørs det jo hvorfor han bor hjemme da. Er det permanent eller midlertidig? Er det for å spare penger til egenkapital eller for hjelpe foreldre? Hva er planen hans? Alt dette spiller inn. Vedkommende har jo blitt lege, så det høres jo ikke ut som han skulle være helt ubrukelig. Det at biler og motorsykler er nok ikke uvanlig, men siden du beskriver ham som «sosialt rar» og «som en stor tenåring», så tenker jeg at dette ikke er noe å satse på. Du virker jo ikke så gira på ham heller ☺️ Anonymkode: 99cf6...521 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg tenker som de fleste at det ikke er noe galt i å jobbe i fars firma, kanskje det er planen at han skal ta over etterhvert. Dette er da ganske vanlig. Men jeg hadde ALDRI flyttet sammen med en som ikke har bodd en stund for seg selv, og har boevne. Jeg har tidligere endt opp med å være "mor" i forhold med en sånn en, og det kommer ikke til å skje igjen. Dersom han har sin egen hybel eller noe kan jo den være en slags indikasjon på hvordan han er (mtp renslighet osv), men dersom han bor på gutterommet og noen vasker klær og rydder for han, så hadde jeg vært meget skeptisk. Anonymkode: ddaa4...ccf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Del Skrevet 1. mars 2019 I utgangspunktet ville dette vært en stor dealbreaker for meg, og jeg ville tenkt at han var en umoden mamma/pappadalt som ikke var klar for et seriøst forhold. Jeg hadde en eks, som flyttet sammen med moren sin i en alder av 28 (da hadde han bodd alene i rundt 10 år). Skjønte ikke bæret. Det fungerte på ingen måter, spesielt fordi moren hans skulle blande seg inn i alt, og kom støtt og stadig inn på rommet hans. Det var ikke så mye alenetid når jeg kom på besøk. Eksen min suttet omtrent på puppen hennes. Jeg følte meg som en 10-åring på besøk fordi moren hadde så mye kontroll, og eksen klarte aldri å si henne imot. Jeg løp så fort jeg kunne når jeg ble lei. Skal dere ha datenights og ha sex på rommet hans hjemme hos foreldrene? Dere må liksom være hjemme hos deg hver gang. Hva om han ikke har tenkt til å flytte ut med det første? Det er jo sannsynlig at det tar lenger tid å bli kjent med hverandre når han er i den situasjonen. Har han bodd der under studietiden også, kanskje? Jeg ville funnet ut årsakene. Hvis han f.eks tar vare på syke foreldre, så ville jeg syntes det var hyggelig. Men - det kunne kanskje også betydd at han ville brukt mye tid på foreldrene hvis dere flytter sammen. Jeg mener ikke å si at det er noe galt i det egentlig, men du hadde kanskje kommet i andre rekke, og det ville ikke vært så mye tid til å pleie forholdet, eller å få barn. Spesielt siden han er en lege. Jeg ville i alle fall ikke ønsket å være nedprioritert. Jeg kan skjønne at han velger å bo hjemme og spare opp egenkapital, enn å bo i et kollektiv når han er i 30-årene. Å bo alene i en leilighet er ikke akkurat billig, jeg hører ikke om mange som leier privat, som betaler under 6-7 tusen. Men, han tjener sannsynligvis veldig godt, og studiegjelden sitter jo 'alle' med etterpå. Du må få avklart dette fort med ham, og vurdere om dette er noe du kan vente på. Anonymkode: 6a537...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Del Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg er 23 og dater ingen som bor hjemme. Studielån eller ei, man kan fint bo på hybel og klare seg selv. Jeg har studielån jeg også, men greier likevel å sitte på en leilighet til 10.000 i mnd og bil med dyr forsikring og har likevel en del til overs i måneden. Slike menn blir for barnslige for min del. Gidder ikke noen som liksom skal flytte fra en mamma til en annen. Nei, han må ha bodd for seg selv noen år og skjønne hva det innebærer med husarbeid osv. Anonymkode: 544c2...2d7 Det som er barnslig er å kaste bort 10000 kroner i måneden bare fordi. Jeg hadde også bodd hjemme for å spare opp til egenkapital dersom jeg hadde hatt den muligheten. Anonymkode: 7f3bf...e65 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #16 Del Skrevet 1. mars 2019 Om huset er stort er det kanskje en utleiedel han bor i med egen inngang f.eks? Billigere/gratis leie, og han får betalt studielån og spare. Anonymkode: fd350...603 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg tenker også at dette huset kanskje er delt opp slik at han faktisk har sin egen leilighet, og da er saken en helt annen enn om han bor på gutterommet. Er han lege så kan han iallfall ikke være umoden, de har en lang og kostbar utdannelse, noe som også kan være grunnen til at de bor hjemme. De aller fleste av oss hadde ikke en gang klart utdannelsen, som forøvrig krever veldig høye karakterer for å komme inn på. Anonymkode: 58e50...330 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #18 Del Skrevet 1. mars 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker også at dette huset kanskje er delt opp slik at han faktisk har sin egen leilighet, og da er saken en helt annen enn om han bor på gutterommet. Er han lege så kan han iallfall ikke være umoden, de har en lang og kostbar utdannelse, noe som også kan være grunnen til at de bor hjemme. De aller fleste av oss hadde ikke en gang klart utdannelsen, som forøvrig krever veldig høye karakterer for å komme inn på. Anonymkode: 58e50...330 Men likevel synes jeg det er awkward at foreldrene er i nærheten hvis jeg skal besøke ham. Det blir ikke noe alenetid mellom oss før jeg treffer foreldrene. Kanskje kommer de innom og jeg blir slengt uti noe. Jeg studerer selv medisin men er noen år yngre enn ham. Anonymkode: 75520...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Del Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kan man skjønne godt uansett om man bare har bodd hjemme. De fleste som bor hjemme som studenter/voksne bor ikke der uten å løfte en finger. De to første årene etter studiene mine bodde jeg hjemme. Joda, jeg kunne enkelt hatt råd til å betale for et rom i kollektiv, men ved å bo hjemme sparte jeg opp egenkapital mye raskere. Jeg bodde fremdeles ikke helt gratis, og gjorde mye husarbeid (som jeg alltid har gjort). Det der er veldig personavhengig. (Og forresten, jeg hadde aldri giddet å betalt 10.000 for en leilighet bare "for å bo alene, man er jo voksen"), om målet var å legge seg opp litt penger. Det er bare helt unødvendig. Anonymkode: 612b8...54f Men jeg er ikke som deg, jeg synes det er å snylte på foreldrene sine å bo hjemme for å spare seg opp egenkapital. Jeg synes det er umodent. Jeg ønsker en mann som greier å stå på egne bein. Jeg har bodd for meg selv fra jeg var 16 og jeg ser hvor bra det har vært for meg. Det må du nesten akseptere. Jeg bestemmer i grunn selv hvem jeg vil være sammen med, og jeg ønsker ikke være mamma for en mann. Anonymkode: 544c2...2d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #20 Del Skrevet 1. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er barnslig er å kaste bort 10000 kroner i måneden bare fordi. Jeg hadde også bodd hjemme for å spare opp til egenkapital dersom jeg hadde hatt den muligheten. Anonymkode: 7f3bf...e65 Det er gjerne det som er problemet med deg og andre som har bodd hjemme litt for lenge enn det jeg mener er sunt, man tror folk bor for seg selv "bare fordi" og skjønner ikke nytten med å være selvgående som person. Anonymkode: 544c2...2d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå