Gå til innhold

Hvorfor er kjøttdeig og karbonadedeig fra Rema og Coop hardere enn fra andre butikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har merket at disse deigene er hardere og vanskeligere å jobbe med til f.eks. pasta og taco? Lurer på hvorfor. Kiwi sin er mye lettere å bruke. 

Anonymkode: 68933...c10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det tilfellet? 

Vi spiser ikke bearbeidet mat av svin, det er bare ikke godt eller sunt!

Anonymkode: 8c59c...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg mener deigene av storfekjøtt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere som har merket at disse deigene er hardere og vanskeligere å jobbe med til f.eks. pasta og taco? Lurer på hvorfor. Kiwi sin er mye lettere å bruke. 

Kiwi sin, er det First price du mener?  Kiwi har vel ikke egen kjøttdeig?

Anonymkode: 7f700...64e

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiwi sin, er det First price du mener?  Kiwi har vel ikke egen kjøttdeig?

Jeg mente Gilde sin fra Kiwi 🙈 Men jeg nevnte da ikke svinekjøttdeig med et ord. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente Gilde sin fra Kiwi 🙈 Men jeg nevnte da ikke svinekjøttdeig med et ord. 

Men mener du da at det er forskjell på Gilde fra Kiwi og Gilde fra Rema eller Coop? Det høres litt merkelig ut. 

Anonymkode: e6233...407

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mener du da at det er forskjell på Gilde fra Kiwi og Gilde fra Rema eller Coop? Det høres litt merkelig ut. 

Hørt om Nordfjord f.eks.? Husker ikke hvilket merke Coop har som har tilsvarende. Men på Rema 1000 er Nordfjord sin kjøttdeig «hard» og kjip. 

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis ingen som har samme syn som meg her, så okey, jeg er litt på jordet 🙈

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gilde sin kjøttdeig er ikke fra Kiwi, den er fra Gilde....  Og jeg har da heller ikke nevnt svinekjøttdeig med et ord 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir opp. Fra nå av går alt i grisen her :) Takk ska’rru ha for innspill! 

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis ingen som har samme syn som meg her, så okey, jeg er litt på jordet 🙈

TS

Joo, JEG har nøyaktig samme opplevelsen! Hver eneste gang jeg har kjøpt kjøttdeig/karbonadedeig fra Rema1000 så er den ALLTID hardere å steke. Føler det blir klumpete/bitete kjøttdeig.

Kjøper kun First Price eller Gilde sin, de er myke å steke

Anonymkode: 403b1...681

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rema1000 selger ikke Gilde kjøttdeig eller kabonadedeig, ikke First Price heller btw

Rema1000 har mye av sine egne produkter

Skrevet

Er kanskje litt hardere ja, syns all kjøttdeig smaker likt. Kjøper alltid FP sin.  

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Rema1000 selger ikke Gilde kjøttdeig eller kabonadedeig, ikke First Price heller btw

Rema1000 har mye av sine egne produkter

Rema1000 selger Gilde kjøttdeig, ofte på tilbud i 220 grams pakker. ;)

Rema1000 selger ikke FirstPrice, men Nordfjord og Best. Jeg opplever ikke konsistensen annerledes enn andre kjøttdeiger, men det kan jo være at jeg bruker kjøttdeig så sjeldent at jeg ikke husker fra gang til gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttdeig er mye forskjellig. Noen inneholder svin, andre de dårligste kjøttdelene (og ikke bare kjøttdelene)  på storfe. Hvilket produkt ts spør om og andre diskuterer blir som å spørre om topper inneholder bomull. 

https://www.rema.no/laermer/fakta-om-kjottdeig/ 

Husker ikke om det var et forbrukerprogram eller om det var Helstrøm som var og så på hvordan kjøttdeig ble fremstilt, da mistet jeg helt sansen for den typen mat. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøttdeig er mye forskjellig. Noen inneholder svin, andre de dårligste kjøttdelene (og ikke bare kjøttdelene)  på storfe. Hvilket produkt ts spør om og andre diskuterer blir som å spørre om topper inneholder bomull. 

Husker ikke om det var et forbrukerprogram eller om det var Helstrøm som var og så på hvordan kjøttdeig ble fremstilt, da mistet jeg helt sansen for den typen mat. 

Nei, kjøttdeig er kjøttdeig og den som innehoder svin heter "familiedeig" eller "kjøttkakedeig". 

Det er helt greit at du ikke bruker dette, men å spre feilinformasjon for å fremme egne preferanser gavner ingen. Jeg kan forresten ikke se på lenken fra Rema1000 at kjøttdeig inneholder deler som ikke er kjøtt?

Edit: Jeg bare måtte finne denne på MatPrat:

Karbobonadedeig er grovmalt storfekjøtt som er skåret fritt for sener og fett, og dermed er meget magert. Kan inneholde opp til 6% fett.

Kjøttdeig er malt storfekjøtt som delvis er skåret fritt for sener og fett. Kan inneholde opp til 14% fett.

Kjøttdeig er altså kvernet rent kjøtt, tilsatt is og salt - ikke noe mer!

Endret av Brunhilde
Lagt til tekst.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner meg ikke på sånne uttalelser i det hele tatt. Det er da bare en fordel at vi utnytter maten best mulig? Eller mener du det er bedre at vi kaster fullt spiselig mat bare fordi du synes den virker litt uapetittelig før den blir kvernet opp?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du husker kanskje det programmet hvor MUK (maskinelt utbenet kyllingkjøtt) var på menyen? MUK er ikke det samme som kjøttdeig. Se innlegget til Brunhilde.

Jeg er ikke spesielt begeistret for kjøttdeig tilsatt salt og vann. Jeg er vant til at kjøttdeig er kvernet storfekjøtt med en gitt fettprosent. Derfor kjøper jeg kjøttdeig og/eller karbonadedeig i slakterbutikken min eller på Nordby.

Anonymkode: 806bb...792

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joo, JEG har nøyaktig samme opplevelsen! Hver eneste gang jeg har kjøpt kjøttdeig/karbonadedeig fra Rema1000 så er den ALLTID hardere å steke. Føler det blir klumpete/bitete kjøttdeig.

Kjøper kun First Price eller Gilde sin, de er myke å steke

Kanskje de er fra samme plass, sjekk http://efta.handlelisten.no/ 

Anonymkode: bb834...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...