Gå til innhold

SMERTESTILLENDE + ALKOHOL = ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg bruker Ibux 3 ganger daglig, for å dempe en betennelse. Lurer dermed på om jeg kan drikke alkohol, selv om jeg bruker Ibux? 

Anonymkode: 98552...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa

Nei det burde du så absolutt ikke gjøre. Det øker sjansene for magesår betraktelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg bruker Ibux 3 ganger daglig, for å dempe en betennelse. Lurer dermed på om jeg kan drikke alkohol, selv om jeg bruker Ibux? 

Anonymkode: 98552...587

Den typen spørsmål stiller du til lege eller apotek. Ibux kommer i mange styrker og varianter. 

Alkohol er da vel ikke noe du er avhengig av og må ha, i den korte perioden du bruker medisiner? 

Anonymkode: 0ed1f...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller ibux med alkohol enn paracet. Både alkohol og paracet er påkjennende for leveren. Leger anbefaler også ibux fremfor paracet dagen derpå om du har hodepine. 

Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne drikke på ibux. Er du i tvil spør legen eller ring å hør med legevakt. 

Anonymkode: e9a7c...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Heller ibux med alkohol enn paracet. Både alkohol og paracet er påkjennende for leveren. Leger anbefaler også ibux fremfor paracet dagen derpå om du har hodepine. 

Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne drikke på ibux. Er du i tvil spør legen eller ring å hør med legevakt. 

Anonymkode: e9a7c...940

Ibux er sterkt for magen. Ibux 3 ganger daglig med alkohol, er ikke lurt. Synes det var uansvarlig av deg å poste kommentaren din. 

Paracet er bedre dagen derpå og når man drikker HVIS man er ung og frisk. Leveren tåler dette helt fint. Det er værre for magen og tarmene dine. 

Endret av Mocchhaa
La til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skal du ta med fagpersonell. Tråden er rapportert.

Anonymkode: 420df...83f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og hva med oss som bruker smertestillende fast da - kan vi aldri drikke?
Og jo da, jeg har spurt legen om dette, og selvfølgelig kan vi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller apotek.

Med vennlig hilsen,
Monstrum, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...