Gå til innhold

Dilemma - Du vet om en svindler, hva gjør du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min utvidede omgangskrets finnes en mann som jeg er 95% sikker på er en svindler.

Personen det er snakk om går fra nisje til nisje, typisk innenfor bransjer der en ikke trenger noen formell erfaring, og det ikke er beskyttede titler. Så selger han seg selv inn som spesialist på ulike områder, til blodpris. Han har ved flere anledninger blitt tatt med "buksa nede" når han har blitt avslørt med å skryte på seg kompetanse eller erfaring han åpenbart ikke har. Dette har også kostet ham (minst) en jobb. 

På facebook etterlyser han alltid ulike former for småtjenester, som å bli kjørt hit og dit, låne ting som han mangler, kjøpe eller selge ting brukt med mer. 

Hva gjør man? Skal man bare lene seg tilbake og satse på at han ikke lurer noen? Personlig synes jeg det er så åpenbart at han er ute å sykler at han kanskje ikke trenger å advares mot, men folk blir lurt av mye rart! Bør man gjøre noe mer proaktivt?

Anonymkode: e33ca...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det minner meg om en kollega av min svigermor. Svigermor jobbet på posten i alle år, og denne kollegaen hennes også. En dag fikk denne kollegaen for seg at hun hadde helende krefter og kunne lege folk bare ved å holde henda over dem, og massere dem.

Så hun sluttet i posten og begynte en "klinikk" hjemme i huset sitt på et ledig soverom. Der drev hun og masserte godtroende folk og drev "healing" på dem. Hun var sikkert over 50 da hun fant ut at  hun hadde disse "helende kreftene".

Forbannet kvakksalveri og lureri.

Anonymkode: cff4a...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...