Solsikke2 Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Det har akkuratt flyttet inn en ny familie i naboleiligheten, derfor tenkte jeg å hilse. Ett par og noen barn. Skjønte veldig fort de var muslimer, prøvde først å håndhilse på han. Men endte med at jeg tok han halvveis på håndleddet og ting ble rart. Kona hilste jeg ordntlig på! Nå føler jeg meg bare dum, siden jeg ikke kan nok om det å være muslim, og siden jeg strakk ut hånda som den tullingen fordi jeg ikke tenkte meg om.. Er redd at de tror jeg ikke respekterer religionen dems, noe jeg gjør.. Bare at jeg kan jo veldig minimalt om å leve som muslim.. Hilsen litt stressa nabo! 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Ikke tenk på det, du har ikke gjort noe galt, her i Norge er det normalt å håndhilse.
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Hallo... Det er jo ham som skulle være flau og skamfull fordi han ikke klarer helt normale høflighetsgester i landet han bor i. Du har gjort alt som du skulle. 18
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Naboene mine og mange andre jeg kjenner er også muslimer og mannfolka hilser uten problem på kvinner. Det er bare sære muslimer som ikke har tilpasset seg liv i Norge som ikke gjør det. Anonymkode: 05687...809 17
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 De er vet veldig godt at en stor del av verden håndhilse. Mine muslimske naboer ønsker til og med god jul hvert år. Anonymkode: b7d35...b45 9
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Naboene mine og mange andre jeg kjenner er også muslimer og mannfolka hilser uten problem på kvinner. Det er bare sære muslimer som ikke har tilpasset seg liv i Norge som ikke gjør det. Anonymkode: 05687...809 Helt riktig. Jeg har håndhilst på mange muslimske menn, har aldri oppfattet at de hadde noe problem med det. 8
Solsikke2 Skrevet 1. mars 2019 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboene mine og mange andre jeg kjenner er også muslimer og mannfolka hilser uten problem på kvinner. Det er bare sære muslimer som ikke har tilpasset seg liv i Norge som ikke gjør det. Anonymkode: 05687...809 De snakka jo nesten flytende norsk, og var veldig hyggelige.. Men hva gjør at folk tviholder så sterkt på dette? Skulle skjønt at en klem til en ukjent kvinne var litt tabu men.. (prøver å forstå muslimer) 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 16 minutter siden, Solsikke2 skrev: Det har akkuratt flyttet inn en ny familie i naboleiligheten, derfor tenkte jeg å hilse. Ett par og noen barn. Skjønte veldig fort de var muslimer, prøvde først å håndhilse på han. Men endte med at jeg tok han halvveis på håndleddet og ting ble rart. Kona hilste jeg ordntlig på! Nå føler jeg meg bare dum, siden jeg ikke kan nok om det å være muslim, og siden jeg strakk ut hånda som den tullingen fordi jeg ikke tenkte meg om.. Er redd at de tror jeg ikke respekterer religionen dems, noe jeg gjør.. Bare at jeg kan jo veldig minimalt om å leve som muslim.. Hilsen litt stressa nabo! Har du lest for mye på feilt sted? Jeg håndhilser på alle, hver dag i alle sammenhenger det det er normal høflighet å håndhilse. Uten å skille mellom hudfarge eller innbildt religiøs tilhøring. Aldri har noen avvist slik en viss lærer har blitt omtalt i media og slik ts beskriver. Anonymkode: cbcf8...657 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Ikke stress så mye..bare behandl dem som du ville alle andre mennesker. Hvis du gjør noe de ikke er komfortable med så er det opp til dem å si ifra. Men lite sannsynlig at de er av det lille mindretallet muslimer som er ekstremt religiøse og ikke håndhilser kvinne/mann. Anonymkode: e419b...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har også opplevd dette. Skulle kjøpe leilighet og var på møte for å skrive kontrakt. Da jeg rakk frem hånden for å hilse henviste han meg til kona, så jeg kunne håndhilse på henne. Han gjorde ikke dette på en ufin måte, men jeg synes det var litt flaut/ubehagelig. Jeg visste faktisk ikke at dette var noe enkelte muslimer gjorde. Anonymkode: aeaf9...13f 4
Solsikke2 Skrevet 1. mars 2019 Forfatter #11 Skrevet 1. mars 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lest for mye på feilt sted? Jeg håndhilser på alle, hver dag i alle sammenhenger det det er normal høflighet å håndhilse. Uten å skille mellom hudfarge eller innbildt religiøs tilhøring. Aldri har noen avvist slik en viss lærer har blitt omtalt i media og slik ts beskriver. Anonymkode: cbcf8...657 Ja er nettopp det, jeg behandler jo alle jeg møter med normal høflighet.. Og dette var jo helt nytt for meg - så måtte google det. 2
Solsikke2 Skrevet 1. mars 2019 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også opplevd dette. Skulle kjøpe leilighet og var på møte for å skrive kontrakt. Da jeg rakk frem hånden for å hilse henviste han meg til kona, så jeg kunne håndhilse på henne. Han gjorde ikke dette på en ufin måte, men jeg synes det var litt flaut/ubehagelig. Jeg visste faktisk ikke at dette var noe enkelte muslimer gjorde. Anonymkode: aeaf9...13f Jaa, man føler liksom man har gjort noe galt. Uten å ha gjort noe galt om du skjønner? Ble en pinlig situasjon, selv om vi begge mente det sikkert bare godt, anonym? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Kjære deg, ikke tenk på det, du gjorde det som er normalt fra din side, og det samme gjorde han:) Bare fortsett og vær den du er og lat som ingenting har skjedd, så går det nok fint:) Anonymkode: e1172...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Både jeg og mannen er praktiserende muslimer. Men jeg håndhilser og til og med gir klem til mannfolka om det er nødvendig. Samme gjør min mann. Bryr meg ikke egentlig, en del av vår religion er å være høflige og behandle folk med respekt, og det å være høflig tenker jeg er veldig viktig. Ikke tenk på det, det er de som er sære og ikke du 😊 Anonymkode: 3bb16...f58 7
Stina234 Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Du har gjort allt riktig, hilse på nye naboer er jo veldig fint, Det er han som oppfører seg dårlig, tvinger en forskrudd holdning inn i det som skal bli sitt nye nabolag. 1
Solsikke2 Skrevet 27. mars 2019 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2019 På 2.3.2019 den 0.05, AnonymBruker skrev: Både jeg og mannen er praktiserende muslimer. Men jeg håndhilser og til og med gir klem til mannfolka om det er nødvendig. Samme gjør min mann. Bryr meg ikke egentlig, en del av vår religion er å være høflige og behandle folk med respekt, og det å være høflig tenker jeg er veldig viktig. Ikke tenk på det, det er de som er sære og ikke du 😊 Anonymkode: 3bb16...f58 Så fantastisk å lese ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #17 Skrevet 6. april 2019 På 1.3.2019 den 13.56, solmåneogstjerner skrev: Helt riktig. Jeg har håndhilst på mange muslimske menn, har aldri oppfattet at de hadde noe problem med det. Jeg har fått klem av muslimske menn. Ikke noe galt i det. Anonymkode: a52b6...d28 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 Min muslimske eks-svigerfar hilste meg alltid god morgen med sju kyss på kinnene på fransk måte. Kanskje fordi han har bodd i Frankrike i noen år. Jeg vet ikke. En svoger håndhilste, noe som for meg var merkelig da jeg ble fort vant med den andre måten fra de andre mannlige familiemedlemmene. Anonymkode: 9309f...d0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå