Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har av og til etter toalettbesøk noen ekstra dråper som renner helt ukontrollert. Trusen blir gjennomvåt, men lukter egentlig ikke urin. Lekkasjen kommer også alltid i timene etter samleie. Har brukt truseinnlegg den siste tiden pga dette og økt utflod. Uke 23. 

Noen med lignende erfaringer? 🤔

Anonymkode: 942ea...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er fostervann lukter du det. Kan være utflod også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sæden, blandet med utflod som kommer ut. Helt normalt.

Anonymkode: 38fe6...361

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sæden, blandet med utflod som kommer ut. Helt normalt.

Fullstendig klar over det, har jo tross alt skapt en baby. Men væsken som lekker i ca et døgns tid etter sex er ikke sæd, den er helt blank som forklart over. 

Skrevet

Det er mest sannsynlig tyntflytende utflod. Helt normalt i store mengder på slutten. Dersom du tror det er fostervann, må du kontakte jordmor. Hun lukter på bindet om det er utflod eller fostervann, ev tar en test. Man skal ikke gå og lekke formstervann! 

Skrevet

Det ville jeg fått sjekket ut for sikkerhets skyld. Min personlige erfaring er i midlertid at fostervann også lekker mellom toalettbesøk og at det ikke lukter noe spesielt. Skjedde meg og jeg brukte t.o.m. bind (så det var snakk om større mengder enn hos deg) en periode fordi jeg tenkte det bare var urinlekkasje, men den gang ei. Plutselig kom en større mengde og det var ikke tvil lenger og endte opp med å føde prematurt. Så jeg synes du skal høre med jordmor. Hun kan bekrefte/avkrefte det. Ta med bind/truseinnlegg du har lekket i allerede. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullstendig klar over det, har jo tross alt skapt en baby. Men væsken som lekker i ca et døgns tid etter sex er ikke sæd, den er helt blank som forklart over. 

Den blir sånn etter å ha vært inne en stund. Helt normalt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den blir sånn etter å ha vært inne en stund. Helt normalt.

Man lekker ikke sæd et døgn etter samleie i slike mengder.. 

TS, dette kan være vanskelig å bedømme selv. Jeg opplevde det du beskriver og var selv veldig i tvil. Valgte derfor å få det sjekket, og det viste seg å være fostervann. Er du usikker så er det greit å få det sjekket :)

Anonymkode: 738e7...7f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man lekker ikke sæd et døgn etter samleie i slike mengder.. 

TS, dette kan være vanskelig å bedømme selv. Jeg opplevde det du beskriver og var selv veldig i tvil. Valgte derfor å få det sjekket, og det viste seg å være fostervann. Er du usikker så er det greit å få det sjekket :)

Jeg gjør ofte det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ofte det.

Ja men når Ts ikke har opplevd dette før så klarer du vel å se at dette ikke gjelder her? Faren for at det er fostervann lekkasje er tilstede. 

Anonymkode: 34de7...ab9

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Må dra opp tråden fordi jeg selv opplever det samme - men i dag for første gang i så mye større grad at jeg ble redd. Er i uke 27 nå, førstegangsgravid. 
har hatt flere episoder rett etter dobesøk hvor det kommer en dråpe eller to vandig utflod. Som regel har jeg bare tørket det fort bort, og fortsatt dagen. Ingen lekkasje mellom dobesøkene, bare rett etter (har såvidt rukket få på meg buksa før de dråpene kommer). 

i dag kom det unormalt mye, så mye at jeg måtte sette meg på do igjen og la det gå ned i skåla. Trusa var våt, litt utflod "oppe og fremme", men aller mest bare vann. Det er ikke snakk om mengder jeg klarer å måle, men tviler det hadde klart å dekke bunnen av et vannglass, men kanskje såvidt, før det ga seg. 

Jeg er nøye på å tømme blæra helt hver gang jeg tisser pga tidligere urinveisinfeksjoner (både før og under graviditeten), så det er ikke urin - og det lukter heller ikke urin. Klarer ikke plassere lukten, men det lukter jo underliv/utflod av trusa. Om den lukten var før eller etter er vanskelig å avgjøre. 

Bør jeg ta kontakt med føden å høre? Sjansen for fostervannlekkasje er vel liten? 

Har opplevd dette i flere uker men IKKE i slike mengder som i dag, så ble jo litt redd. 
Har uke 24-kontroll hos fastlegen i morgen(27+2….), men han er ganske ubrukelig. Jordmortime og 28-ukerskontroll i starten av juli. 

Blir veldig bekymret nå. Kjenner liv daglig og har gjort det fra uke 17. Føler meg frisk og fin annet enn bekkenleddsmerter og andre "vanlige" gravidplager. ;) 

Er det noen andre som har erfaringer? 

Anonymkode: 7c4b8...ae4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Må dra opp tråden fordi jeg selv opplever det samme - men i dag for første gang i så mye større grad at jeg ble redd. Er i uke 27 nå, førstegangsgravid. 
har hatt flere episoder rett etter dobesøk hvor det kommer en dråpe eller to vandig utflod. Som regel har jeg bare tørket det fort bort, og fortsatt dagen. Ingen lekkasje mellom dobesøkene, bare rett etter (har såvidt rukket få på meg buksa før de dråpene kommer). 

i dag kom det unormalt mye, så mye at jeg måtte sette meg på do igjen og la det gå ned i skåla. Trusa var våt, litt utflod "oppe og fremme", men aller mest bare vann. Det er ikke snakk om mengder jeg klarer å måle, men tviler det hadde klart å dekke bunnen av et vannglass, men kanskje såvidt, før det ga seg. 

Jeg er nøye på å tømme blæra helt hver gang jeg tisser pga tidligere urinveisinfeksjoner (både før og under graviditeten), så det er ikke urin - og det lukter heller ikke urin. Klarer ikke plassere lukten, men det lukter jo underliv/utflod av trusa. Om den lukten var før eller etter er vanskelig å avgjøre. 

Bør jeg ta kontakt med føden å høre? Sjansen for fostervannlekkasje er vel liten? 

Har opplevd dette i flere uker men IKKE i slike mengder som i dag, så ble jo litt redd. 
Har uke 24-kontroll hos fastlegen i morgen(27+2….), men han er ganske ubrukelig. Jordmortime og 28-ukerskontroll i starten av juli. 

Blir veldig bekymret nå. Kjenner liv daglig og har gjort det fra uke 17. Føler meg frisk og fin annet enn bekkenleddsmerter og andre "vanlige" gravidplager. ;) 

Er det noen andre som har erfaringer? 

Anonymkode: 7c4b8...ae4

Hvis du er i tvil, så ringer du føden. Kun de som kan ta en sjekk og gi svar, dette er noe som kan være ganske vanskelig å bedømme selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...