AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Kan det kjøpes ferdig i flasker? Eller hva kan man bruke av naturlige midler for å vaske kjøkken, toalett/bad, gulv ol. Noen reagerer uvanlig raskt på vanlige vaskemidler som er å få kjøpt. Er ute etter tips for naturlige alternativer, som samtidig gjør rengjøringsjobben like bra. Anonymkode: eae3f...5b7
Gjest Lily_88 Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Sjekk ut Enjo, der rengjør du kun med vann og kluter som har fiber. Varer i flere år.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Vann og eddik gjør susen Anonymkode: b38ee...693 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det kjøpes ferdig i flasker? Eller hva kan man bruke av naturlige midler for å vaske kjøkken, toalett/bad, gulv ol. Noen reagerer uvanlig raskt på vanlige vaskemidler som er å få kjøpt. Er ute etter tips for naturlige alternativer, som samtidig gjør rengjøringsjobben like bra. Anonymkode: eae3f...5b7 Såklart? Vi bruker Sonett flytende vaskemiddel til klær, Sonett universalvask til vanlig vask, og spray av eddik eller sitron (hjemmelaget) til vinduer og speil og vask. Alt blir rent og pent, vi slipper å puste inn gift, og slipper å skade hav og jord. Ingen motbydelig vaskeparfymelukt heller. Anonymkode: 6d261...825 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det kjøpes ferdig i flasker? Eller hva kan man bruke av naturlige midler for å vaske kjøkken, toalett/bad, gulv ol. Noen reagerer uvanlig raskt på vanlige vaskemidler som er å få kjøpt. Er ute etter tips for naturlige alternativer, som samtidig gjør rengjøringsjobben like bra. Anonymkode: eae3f...5b7 Ingenting i dag er naturlig enten det har nlitt fremstilt på et kjøkken eller på en fabrikk så inneholder alt påvirkning og forurensinger fra vår unaturlige verden. Skal du i tillegg på det du vasker rent, så må du ha vaskemidler av et litt annet kaliber enn de hadde på 1600 tallet.. (Og noen vil sikkert kommer med de underligste og mest udokumenterte og uvitende påstander om eddik i en slik tråd.) Anonymkode: 2a723...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Jeg bruker krystallsoda, natron og citric acid. Funker som bare det til klær og vasking av hus. Trenger ikke bruke mye, så det er drøyt i bruk. Anonymkode: 1a2df...d29 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting i dag er naturlig enten det har nlitt fremstilt på et kjøkken eller på en fabrikk så inneholder alt påvirkning og forurensinger fra vår unaturlige verden. Skal du i tillegg på det du vasker rent, så må du ha vaskemidler av et litt annet kaliber enn de hadde på 1600 tallet.. (Og noen vil sikkert kommer med de underligste og mest udokumenterte og uvitende påstander om eddik i en slik tråd.) Anonymkode: 2a723...b5b Ok? Hva definerer du som rent egentlig? Min definisjon er at alt av smuss og støv er vekk. Jeg er ikke interessert i antibakterielle midler, ettersom all forskning viser at disse i tillegg til å gi økt antibiotikaresistens tar knekken på tarmfloraen vår. Og dermed disponerer for allergier og hyppigere infeksjoner. Selv har jeg ikke vært syk på fem år, og sist var jeg forkjølet. Jeg har også små barn, som knapt har hvert hjemme fra barnehagen. Eldste går siste året nå, og har vel hatt fem sykedager til sammen (jeg holder de hjemme hvis de er småforkjølet. Å vaske seg i hjel er en innmari dårlig idé, og det er absolutt rent nok hos oss. Anonymkode: 6d261...825 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok? Hva definerer du som rent egentlig? Min definisjon er at alt av smuss og støv er vekk. Jeg er ikke interessert i antibakterielle midler, ettersom all forskning viser at disse i tillegg til å gi økt antibiotikaresistens tar knekken på tarmfloraen vår. Og dermed disponerer for allergier og hyppigere infeksjoner. Selv har jeg ikke vært syk på fem år, og sist var jeg forkjølet. Jeg har også små barn, som knapt har hvert hjemme fra barnehagen. Eldste går siste året nå, og har vel hatt fem sykedager til sammen (jeg holder de hjemme hvis de er småforkjølet. Å vaske seg i hjel er en innmari dårlig idé, og det er absolutt rent nok hos oss. Anonymkode: 6d261...825 Til din opplysning er ikke antibakterielle vaskemidler tillatt å selge i Norge, nettopp fordi de har uheldige helsekonsekvenser. Uheldige helsekonsekvenser harmogså bruk av spayflasker enten med kjøpt eller hjemmelaget innhold, deriblant som mange på dette forumet reklamerer for, med eddik. Hva angår det meg og tråden forøvrig din selvskryt og selvgodhet om sykdom og reklame for at du har det rent nok uten å vaske seg i hel? Vi andre har det da vel ikke hentydet noe i den retningen rette mot deg? Anonymkode: 2a723...b5b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til din opplysning er ikke antibakterielle vaskemidler tillatt å selge i Norge, nettopp fordi de har uheldige helsekonsekvenser. Uheldige helsekonsekvenser harmogså bruk av spayflasker enten med kjøpt eller hjemmelaget innhold, deriblant som mange på dette forumet reklamerer for, med eddik. Hva angår det meg og tråden forøvrig din selvskryt og selvgodhet om sykdom og reklame for at du har det rent nok uten å vaske seg i hel? Vi andre har det da vel ikke hentydet noe i den retningen rette mot deg? Anonymkode: 2a723...b5b Ikke lov? 😂 Du får kjøpt antibakterielle vaskemidler på hver eneste dagligvarebutikk i hele landet.. 😂 Zalo f.eks: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Zalo Og ellers har du det bra? 😂 Anonymkode: 6d261...825 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: *snip* Riktignok en gammel artikkel, men her er litt info til de som ikke kan så mye om tema: https://www.klikk.no/bolig/dette-vaskemiddelet-er-helsefarlig-2258859 Anonymkode: 6d261...825
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Merket Better life. Lukter mildt og lite og skal visstnok være så trygt at du kan spraye rett i munnen (ville ikke prøvd😂😂). Husker dessverre ikke hvir jeg har bestilt fra, men finner sikkert hvis du googler. Anonymkode: 74647...21a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting i dag er naturlig enten det har nlitt fremstilt på et kjøkken eller på en fabrikk så inneholder alt påvirkning og forurensinger fra vår unaturlige verden. Skal du i tillegg på det du vasker rent, så må du ha vaskemidler av et litt annet kaliber enn de hadde på 1600 tallet.. (Og noen vil sikkert kommer med de underligste og mest udokumenterte og uvitende påstander om eddik i en slik tråd.) Anonymkode: 2a723...b5b Det er godt dokumentert at eddik fungerer helt supert, er du født bak en stein? Jeg bruker sitron til å vaske skjærefølen som er av tre og eddik og zalo til resten av vask. Zalo er vel ikke helt nøytralt det heller, men tror det er mye bedre enn alle sprayflaskene. Det er godt dokumentert at spesielt sprayvaskemidlene ikke er bra for lungene. Anonymkode: a5eb9...b98 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Parfymefri grønnsåpe. Anonymkode: 46f47...543
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: citric acid Lær deg norsk! – Sitronsyre Anonymkode: e96a0...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå