AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har hatt med barnet å gjøre fra hn var nyfødt. Hn kommer bort til meg, vil sitte på fanget og kose når hn er trøtt. Ellers har jeg både matet og gått turer med hn i vogn. Da har hn våknet et par ganger hvor jeg fort fikk roet ned. Alt dette tar jeg som at barnet har tillit til meg. Har jo også lekt masse med hn og må si jeg forguder barnet. Det er min veninnes. Nå er de bedt i bryllup uten barn, og hennes foreldre, tante osv skal dit. Da lurer veninnen min på om det vil være ansvarsløst å la meg passe fra ca 12 på lørdag til samme tid søndag. Bryllupet er fem mil unna. Jeg bor sentralt, har bil og bor alene. Jeg føler meg helt trygg på å passe barnet, men hun sliter litt med hva jeg og andre vil tro. Jeg syns at det er helt greit så lenge jeg kjenner barnet så godt, og hn meg. Jeg har også hatt med babyer å gjøre før. Hva tenker dere? Anonymkode: d79f1...f65 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Null stress. Ungen kjenner deg og er trygg på deg, og kommer ikke til å lide nød på noe som helst vis. Anonymkode: cdebb...f7e 26
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Selvfølgelig er det innenfor! Så lenge du kjenner barnet godt, og kanskje er med barnet noen timer her og der før du skal passe hm, så går det bra! Anonymkode: f4b66...63e 16
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Ettåringer har vel ikke venninner Anonymkode: ce91a...7ac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettåringer har vel ikke venninner Anonymkode: ce91a...7ac Ikke gjør deg dummere enn du er. Folk forstår hva TS mener. Anonymkode: 69efa...c6f 18
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Så lenge du kjenner barnet så null problem. Anonymkode: b0758...628 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Det var fint å se 🙂 skal vise veninnen min, så slapper hun nok av. Hun stoler på meg altså, men det er den natten borte fra barnet da. Hn er jo i trygge hender da. Anonymkode: d79f1...f65 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Jeg satt selv barnevakt en helg i måneden for min bestevenninnes lille barn fra hun var ett til hun ble to. Hun var alene med ungen av diverse grunner og hadde forståelig nok behov for litt alenetid. Barnet var trygg på meg og vi hadde det superkoselig fra fredag til søndag. Er hun og venninnen din trygg på deg så kjør på. Det spiller ingen rolle hva andre mener. Det er mulig det er venninnen din dette handler om, hun er sikkert ikke vant til å være vekk fra barnet over natta Anonymkode: 131c6...267 10
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Selvsagt er det ikke ansvarsløst, så lenge barnevakten kjenner barnet og er ansvarlig. Fint for din venninne at hun har deg til å hjelpe til litt. 5
Jellybean Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Forstår ikke hvorfor det skulle være noe problem 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Selvsagt er det ikke ansvarsløst, så lenge barnevakten kjenner barnet og er ansvarlig. Fint for din venninne at hun har deg til å hjelpe til litt. Håper jeg kan bli en god ekstratante framover også 🙂 jeg hjelper til fordi jeg forguder det barnet og veninnen min er verdens tøffeste mamma. Men litt hysterisk end a. Det roer seg nok ned. En gang gikk jeg så lang tur fordi veninnen min trengte å sove. Da ringte hun etter meg 🤣 men var ikke borte mer enn ca halvannen time i perioden babyen sov fast på dagtid. Syns mødre er søte noen ganger, blir litt rare ofte når de får babyer. Jeg skjønner det jo litt. Blir koselig å ha en liten tass i huset om morgenen. Tipper hun lar meg passe hn 🙂 Anonymkode: d79f1...f65 5
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper jeg kan bli en god ekstratante framover også 🙂 jeg hjelper til fordi jeg forguder det barnet og veninnen min er verdens tøffeste mamma. Men litt hysterisk end a. Det roer seg nok ned. En gang gikk jeg så lang tur fordi veninnen min trengte å sove. Da ringte hun etter meg 🤣 men var ikke borte mer enn ca halvannen time i perioden babyen sov fast på dagtid. Syns mødre er søte noen ganger, blir litt rare ofte når de får babyer. Jeg skjønner det jo litt. Blir koselig å ha en liten tass i huset om morgenen. Tipper hun lar meg passe hn 🙂 Anonymkode: d79f1...f65 ❤ alle mødre skulle hatt en venninne som deg! 8
Blueblizz Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Så lenge du barnet kjenner deg og du føler deg trygg er det ikke noe problem. 4
Million Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Synes dette høres helt greit ut. Barnet kjenner deg, du er ikke en fremmed. Null stress. Skjønner ikke hvorfor barnets mor blir så stresset over det? Hvem skulle si noe på det? 4
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, Million skrev: Synes dette høres helt greit ut. Barnet kjenner deg, du er ikke en fremmed. Null stress. Skjønner ikke hvorfor barnets mor blir så stresset over det? Hvem skulle si noe på det? Hun har vel lest på Kvinneguiden at gode mødre ikke drar fra barna da vel... 😉 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, Million skrev: Synes dette høres helt greit ut. Barnet kjenner deg, du er ikke en fremmed. Null stress. Skjønner ikke hvorfor barnets mor blir så stresset over det? Hvem skulle si noe på det? Jeg vet ikke helt. Det er så mange regler for alt, som første gang på overnatting. Hun er litt stresset for det. Men når barn slapper av når de er slitne i armkroken mens moren holder på med sitt, så har det jo tillit. Er ofte og mye med barnet, fordi veninnen min er sykmeldt. Mannen jobber mye. Så da er vi en del sammen da jeg har ettermiddagene fri. Så barnet kjenner meg. Anonymkode: d79f1...f65 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #18 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hun har vel lest på Kvinneguiden at gode mødre ikke drar fra barna da vel... 😉 Ja... 🙂 det også. Anonymkode: d79f1...f65 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Hun har vel lest på Kvinneguiden at gode mødre ikke drar fra barna da vel... 😉 Ja her skal man helst ikke være borte fra barna med mindre man ligger dødssyk på sykehus skulle man tro til tider 😛 ønsker man barnevakt en helg for å få litt etterlengtet kjærestetid så tar man ikke foreldrerollen seriøst nok å man forstår ikke at det er unntakstilstand til ungen har flyttet ut 🙄 jeg må nå bare flire litt av alle de ekstreme meningene 😅 Anonymkode: ef138...736 3
ViljaH Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 Barnet er jo ett år, ikke spedbarn. Og kjenner deg godt. Helt innafor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå