Gå til innhold

Fly med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal ut å reise om et par måneder for første gang med et barn på to år.  Vi har aldri flydd før. 

Med direktefly tar det ca 6 timer, men jeg er bekymret for dotter i ørene! 

Burde vi finne en avgang med mellomlanding? Eller er direktefly det beste? Burde vi fly på natten slik at hun sover istedet? 

Hun snakker og det går an til å kommunisere med henne. 

Hva burde jeg tenke på? 

Anonymkode: 9e52d...fe5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun bruker smokk så er det fint for å unngå de verste dottene i ørene under letting og landing. Evt drikke fra tåteflaske hvis hun enda gjør det? Ellers ville jeg tatt med underholdning til henne, både leker og IPad. Jeg har gjerne vært litt restriktiv ift bruk av nettbrett etc til vanlig, men når vi skal reise langt så lar jeg barna «trykke» så mye de vil. Det er såpass sjeldent at jeg kan ikke tenke meg til at det gjør noen skade :) 

Jeg ville valgt direkterute så langt det lar seg gjøre, dottene er verst når man letter og lander, dessuten tar mellomlandinger fort mange timer sånn at reisen alt i alt blir både lengre og mer slitsom. 

Anonymkode: b75e5...b15

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun bruker smokk så er det fint for å unngå de verste dottene i ørene under letting og landing. Evt drikke fra tåteflaske hvis hun enda gjør det? Ellers ville jeg tatt med underholdning til henne, både leker og IPad. Jeg har gjerne vært litt restriktiv ift bruk av nettbrett etc til vanlig, men når vi skal reise langt så lar jeg barna «trykke» så mye de vil. Det er såpass sjeldent at jeg kan ikke tenke meg til at det gjør noen skade :) 

Jeg ville valgt direkterute så langt det lar seg gjøre, dottene er verst når man letter og lander, dessuten tar mellomlandinger fort mange timer sånn at reisen alt i alt blir både lengre og mer slitsom. 

Anonymkode: b75e5...b15

Takk for tips! 

Jeg ammer fortsatt, men er i sluttfasen. Vurderer å kjøpe smokk og gi flaske (Hun bruker egentlig bare kopp med tut, men går kanskje under det samme). 

Kommer til å laste ned diverse på ipaden, få henne til å se ut av vinduet osv, kanskje ta med noe leker man kan pusle med..:)

Har tenkt tanken på direktefly selv, den går på natten, og går rett før hennes leggetid. Håper bare det går greit for henne♡ 

AnonymBruker
Skrevet

Eneste problemet jeg har opplevd med en to-åring (snart 3 år) på tur var at han slo seg fullstendig vrang når vi skulle hjemover, han ville sitte i eget sete sånn som oss andre, ikke på fanget. 10 min med hylende illsint 2-åring før takeoff. Var litt svett da... Men ellers var det null problem. Smokk til de små og tyggegummi for større barn løser problemet med dotter i ørene.

Ville helt klart gått for direktefly. Dotter kommer ved takeoff og landing, så minst mulig av det er helt klart å forestrekke. Og de blir slitne og lei av venting på flyplass. Kortest mulig reisetid er best med barn.

Anonymkode: 9e65a...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eneste problemet jeg har opplevd med en to-åring (snart 3 år) på tur var at han slo seg fullstendig vrang når vi skulle hjemover, han ville sitte i eget sete sånn som oss andre, ikke på fanget. 10 min med hylende illsint 2-åring før takeoff. Var litt svett da... Men ellers var det null problem. Smokk til de små og tyggegummi for større barn løser problemet med dotter i ørene.

Ville helt klart gått for direktefly. Dotter kommer ved takeoff og landing, så minst mulig av det er helt klart å forestrekke. Og de blir slitne og lei av venting på flyplass. Kortest mulig reisetid er best med barn.

Anonymkode: 9e65a...8ee

Får de ikke eget sete..?😱  

Uansett, takk for tips:) man vil jo gjerne komme fort frem! Lurer på om det kan være best å fly på natten og direkte, ihvertfall til dit. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får de ikke eget sete..?😱  

Uansett, takk for tips:) man vil jo gjerne komme fort frem! Lurer på om det kan være best å fly på natten og direkte, ihvertfall til dit. 

De må vel ha eget sete etter fylte 2 år. Før det kan de sitte på fanget, men man kan bestille eget sete til de om man ønsker. 

Vi har flydd med gutten vår siden han var 6måneder, går veldig fint. Når han ble større enn baby hadde vi med bøker, leker, mat/snacks og iPad med spill/filmer på. 

Anonymkode: 4b559...2a2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må vel ha eget sete etter fylte 2 år. Før det kan de sitte på fanget, men man kan bestille eget sete til de om man ønsker. 

Vi har flydd med gutten vår siden han var 6måneder, går veldig fint. Når han ble større enn baby hadde vi med bøker, leker, mat/snacks og iPad med spill/filmer på. 

Anonymkode: 4b559...2a2

Håper det:) Tror det skal gå fint, vi er heldigvis to voksne, og vanligvis er det en del barn som flyr dit vi skal, så det skal gå bra:) vi må bare ha led nok stæsj:)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skal ut å reise om et par måneder for første gang med et barn på to år.  Vi har aldri flydd før. 

Med direktefly tar det ca 6 timer, men jeg er bekymret for dotter i ørene! 

Burde vi finne en avgang med mellomlanding? Eller er direktefly det beste? Burde vi fly på natten slik at hun sover istedet? 

Hun snakker og det går an til å kommunisere med henne. 

Hva burde jeg tenke på? 

Er det Cap Verde dere skal til?? Vær isåfall klar over at flyet har mellomlanding for refueling på Kanariøyene ene veien. Da kan man ikke forlate flyet. Støtter uansett de andre om at direktefly er best siden dotter fortrinnsvis kommer ved avgang og landing. Særlig landing.

AnonymBruker
Skrevet

Direktefly definitivt, færrest takeoff/landing. Ta med nesedråper/nesespray hvis barnet er litt forkjølet, ta rett før opp/ned.

Jeg pleide å ta med en ziplock- pose snacks i vesken min (blanding av saltkjeks, saltstenger, potetskruer f.eks) og drikke til barnet. Ved takeoff og landing lot jeg barnet spise snacks i en jevn strøm, da tygget og svelget barnet, som utjevner trykket i ørene. Funket gull. Aldri skriking.

Ellers ta med noe å drive med underveis for barnet som bok, tegnesaker, småleker, hefte hvor klistremerker skal festes, nettbrett/headset med film. Skiftetøy i fall uhell, bleier, våtservietter, mat barnet liker.

Anonymkode: 39a4c...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som det blir sagt her: ta frem noen riktige godsaker ved avgang og landing! Tygging og svelging utjevner trykk, og stasen kan ta bort fokuset litt fra eventuelle vondter. 

Dirkete flyvning! Det er når man går opp og ned man får dotter. Jeg opplever det selv mest på nedstigning. 

Anonymkode: ab07f...839

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som det blir sagt her: ta frem noen riktige godsaker ved avgang og landing! Tygging og svelging utjevner trykk, og stasen kan ta bort fokuset litt fra eventuelle vondter. 

Dirkete flyvning! Det er når man går opp og ned man får dotter. Jeg opplever det selv mest på nedstigning. 

Anonymkode: ab07f...839

Det gjør vel egentlig alle, da det faktisk er vannskligere å utligne trykkforskjellen ved nedstigning enn oppstigning.

AnonymBruker
Skrevet

Herlig, direktefly it is:) Det blir sikkert bra♡ tusen takk for gode tips og råd 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...