Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg så sykt dum. Tar et deltidsstudium. Første forsøk var dette. 

Anonymkode: c4824...823

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er i godt selskap, veldig mange stryker på noe i løpet av et studium. Veldig mange av disse fullfører også uten store problemer. Nå ber du om en begrunnelse, før du tar opp oppgaven igjen.

Anonymkode: c8543...f4b

• Liker 1
Skrevet

Slapp helt av. Jeg strøk 2 ganger på samme eksamen, sto med glans på 3 forsøket.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk på en eksamen. Fikk B da jeg tok den opp igjen 4 mnd seinere. Neste gang får du gjøre det bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 71408...10c

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er i godt selskap, veldig mange stryker på noe i løpet av et studium. Veldig mange av disse fullfører også uten store problemer. Nå ber du om en begrunnelse, før du tar opp oppgaven igjen.

Anonymkode: c8543...f4b

Det skal jeg. Får så innmari vondt i magen.. 

Anonymkode: c4824...823

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk på en eksamen. Fikk B da jeg tok den opp igjen 4 mnd seinere. Neste gang får du gjøre det bedre. Lykke til! 

Anonymkode: 71408...10c

Samme gjorde jeg, bare 3 uker senere.

TS, det er virkelig ingen skam å stryke på høyere utdanning, det er rett og slett menneskelig. De eneste jeg kjenner som ikke har gått på en smell, er folk som er født med helt spesielle evner/og eller ikke gjør annet enn skolearbeid. 

Anonymkode: b50e0...541

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strøket på tre eksamener. Jeg tok de opp igjen, det gikk bra, jobbet veldig hardt generelt, og fikk kjempet meg til gode nok karakterer for å komme inn på et masterstudie med ti studieplasser. 

Som anonym over sier, så er det ingen skam i å stryke på høyere utdanning. Ting skjer, og det er ikke alt man kan kontrollere, men da prøver man igjen. Og igjen. Hvis man jobber godt, har motivasjon og selvdisiplin så går det helt fint. Dette klarer du! 

Anonymkode: 5637d...b22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strøket to ganger på en eksamen og skal ta tre opp igjen til høsten, samt at jeg har utsatt et emne til neste år. Det er mange i båten din, for å si det sånn. Ikke noe farlig, gjør en god innsats og finn en god måte du lærer på så går det bra neste forsøk ;)

Anonymkode: 1a0f1...491

AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver at det var en oppgave, mener du et arbeidskrav? Altså ikke en eksamen i et fag, men en (av muligens flere) innlevering i faget? I så fall: det er ingen krise. De to mest sannsynlige tingene er at du ikke har besvart spørsmålet og/eller at du ikke har henvist til kilder på en tilfredsstillende måte. Spør fagansvarlig om h*n kan gi deg en konstruktiv begrunnelse for hvorfor du strøk. Hvis begrunnelsen er god er det masse å lære, og man ser hvor lista ligger. 

På første innlevering på mitt studium gjorde fagansvarlig et grundig arbeid og gav skriftlig tilbakemelding OG en antydning om hvilken karakter dette ville blitt dersom det var eksamen. Vi var to som leverte sammen og vi fikk skikkelig slakt på innleveringen, og han ville under tvil gitt oss en D, kanskje en E. Vi ville altså bestått, men ikke akkurat med glans. Tre uker etterpå hadde vi eksamen, hvor en av oss fikk A og den andre fikk B. Senere innleveringer og eksamener har gått veldig bra! Jeg skriver dette for å forsøke å forklare at en innlevering er en del av læringen i et fag. Akademisk skriving er en øvelse i seg selv, og innleveringer hjelper både med skrivetrening og med å holde framdrift i lesing av pensum. 

Anonymkode: 39188...a33

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du forberedt deg? Det er ganske ekstremt å stryke hvis man faktisk prøver å stå. 

Anonymkode: 15466...842

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du forberedt deg? Det er ganske ekstremt å stryke hvis man faktisk prøver å stå. 

Anonymkode: 15466...842

Da har du trolig ikke vært ute for vanskelige nok eksamener. Jeg har avlagt nærmere 30 avsluttende eksamener, og hvis man regner gjennomsnittlig strykprosent av disse eksamenene ligger det nok rundt 20% stryk. 

Anonymkode: b50e0...541

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...