Anwa Skrevet 1. mars 2019 #1 Del Skrevet 1. mars 2019 Hvilken sminke opplever dere med moden hud (40+) fungerer best for dere? Bruker dere primer/setting spray? Foundation og/eller pudder? Er vel mye avhengig av hudtype, men hvordan ser deres base make-up rutine ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg orker ikke foundation og bronzer og ørten lag med ansiktssminke; er nøye med hudpleie og god fuktighetskrem, sånn at huden ser friskest mulig ut, og bruker kun bittelitt lett pudder for å matte panne og nese litt, og om jeg vil ha litt ekstra glød bruker jeg en en lett farget dagkrem fra Origins (gjerne blandet med litt vanlig fuktighetskrem nå om vinteren når jeg er på det blekeste, sånn at det ser mest mulig naturlig ut). Anonymkode: 74b62...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg bruker ingenting av foundation etc, fordi det er umulig å få et pent resultat på hud som har begynt å få noe rynker. Man ser bare eldre og "stivere" ut i fjeset. Har sett kvinner på 45-55 som ser ut som klovner med hudsminke og pudder smurt utover hele ansiktet. Det orker ikke jeg å ta sjansen på å se ut som, så jeg går med den huden jeg har. Bruker fuktighetskrem etter dusj, og litt rouge på huden i kinnene, det er alt. Skal jeg ut har jeg på litt eyeliner og mascara også. Anonymkode: b87d9...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg ville gått for en bbkrem og et solpudder. men hadde også gjort grundig hudpleie m peeling og rikelig med fukt. 😊 Anonymkode: 1fbe6...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 3. mars 2019 #5 Del Skrevet 3. mars 2019 Enig med de over, syntes sminken har lett for å se stiv ut og sprekke opp hvis man har litt moden hud, du hvis du må bruke noe for å jevne ut huden ville jeg brukt cc eller bb cream i stedet for heldekkende foundation. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Del Skrevet 3. mars 2019 Bruker CC-krem. Anonymkode: 137a4...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Del Skrevet 3. mars 2019 Enig med flere over her. Uansett hvilken foundation du velger så vil det se "sparklet ut" på nært hold. jeg holder meg til vanlig fuktighetskrem, og kanskje litt rouge. På vinteren bruker jeg av og til en selvbruningskrem, litt farge gjør at jeg føler meg freshere Anonymkode: 3d400...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikken Skrevet 3. mars 2019 #8 Del Skrevet 3. mars 2019 Bruk en foundation med mye fukt, og primer under slik at den legger seg bedre og ikke huden tar til seg fukten i foundation. Etter flytende foundation setter man den med pudder eller spray :) dior forever glow ❤️ Ser mange sier det framhever linjer. Er ikke enig. Så lenge man legger en jevn foundation og bruker produker tilpasset sin hud blir resultatet bra. Bare husk at en foundation jevner ut hudtonen, så for å få tilbake hudens konturer bruker man solpuddder, rouge, o.l 👌 Ta vare på huden, rens, boost, serum dagkrem ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Del Skrevet 3. mars 2019 Serum og fuktighetskrem tilpasset sesong og hud. Primer. En foundation med medium dekkevne, iblandet en dråpe olje. Transparent pudder som presses inn med pudder-puff, så børstes av med stor børste. Så litt contouring og rouge. Et lite strøk med highlighter på kinnben, neserygg og over bryn om det er kveld. Settingspray. Så fukt-spray. Siste steg er avgjørende for at huden skal se ung, glødende og naturlig ut, og at linjer ikke skal vises. Jeg trudde en stund det var pudder som var problemet da jeg ble eldre, men tvert i mot bidrar pudder til at alt ser naturlig og jevnt ut, og holder hele dagen. Anonymkode: 474fc...fc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2019 #10 Del Skrevet 4. mars 2019 Flytende fountation f.eks True Match fra Loreal ser best ut på moden hud. Den er ikke så dekkende og lager ikke "cake face". Pudder fremhever bare linjer og tekstur i ansiktet, bruk så lite som mulig av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2019 #11 Del Skrevet 9. mars 2019 Du må vel nesten bare prøve deg frem. Se om du kan få prøver på foundation, bb krem, cc krem whatever. Jeg har normal/fet hud, men flytende foundation fremhever linjene og blir litt tørr. Enda jeg har lite på. Burde sikkert preppet huden mer på forhånd med primer, settingspray etterpå..men orker ikke styre med masse produkter. Det skal være enkelt og gå kjapt for min del. Men i dag brukte jeg Bare Minerals foundation og den funket som bare det. Fin glød, linjene ble ikke fremhevet, bare smeltet fint inn i huden, samt det vises ikke at jeg er sminket på samme måte som med flytende foundation. 👍 Anonymkode: f2f18...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Del Skrevet 10. mars 2019 Bare Minerals original pudder fungerer bra. Bare ikke ta på alt for mye, og bruk en god kost. Schrammek Blemish Balm er også super. Den ble egentlig laget for å brukes som etterbehandling etter green peel, men brukes også som foundation. Spør på hudpleiesalong om du kan få en prøve. Anonymkode: 52c8e...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå