AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Jeg er gravid og kan ikke jobbe der jeg jobber. Får svangerskapspenger, heter det vel. Jeg jobber også ekstra innimellom hos en annen arbeidsplass. Nå har jeg gått hjemme 1,5 uker, er frisk og rask enn sdå lenge og kjeder vettet av meg! Kan jeg ta ekstravakter hos den andre arbeidsplassen min, hvor jeg kan jobbe, og likevel få svangerskapspenger? Anonymkode: 0df74...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har 100% i jobben jeg ikke kan jobbe i og tar en vakt i ny og ned på den andre arbeidsplassen. Anonymkode: 0df74...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Dette ville jeg hørt med NAV om Anonymkode: 78ede...aee 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ville jeg hørt med NAV om Anonymkode: 78ede...aee Jo men litt risky? Jeg kan ikke miste svangerskapspengene som tilsvarer en 100% stilling for å jobbe 4-5 vakter i mnd. Anonymkode: 0df74...c9e
EvaLena Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo men litt risky? Jeg kan ikke miste svangerskapspengene som tilsvarer en 100% stilling for å jobbe 4-5 vakter i mnd. Anonymkode: 0df74...c9e Det får du svar på hos nav. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Ja tenkte mer at NAV da sier at jeg må heller jobbe der. Anonymkode: 0df74...c9e
Glitnir Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Selvsagt kan du ikke jobbe og få lønn på et tidspunkt hvor du får svangerskapspenger for en annen jobb du da ikke møter på. Jobb som frivillig isteden om du kjeder deg. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 25 minutter siden, Glitnir skrev: Selvsagt kan du ikke jobbe og få lønn på et tidspunkt hvor du får svangerskapspenger for en annen jobb du da ikke møter på. Jobb som frivillig isteden om du kjeder deg. Hvorfor er det selvfølgelig? Jobben har ikke mulighet for å tilrettelegge for meg. Den andre jobben tar jeg vanligvis noen vakter i mnd og der går det helt fint å jobbe selv om jeg er gravid. Anonymkode: 0df74...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Blir jo også en del penger mindre i mnd da om jeg ikke en gang kan ta de vaktene jeg vanligvis tar. Anonymkode: 0df74...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Snakk med nav!!!! Anonymkode: 03eae...650 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Kanskje noen vet!!!? 🙂 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med nav!!!! Anonymkode: 03eae...650 Anonymkode: 0df74...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Du virker svært lite sympatisk Ts. Jeg orker ikke engang å forklare deg gangen i dette. Håper bare du ikke er min klient. Hilsen Nav ansatt. Anonymkode: f4619...e0e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker svært lite sympatisk Ts. Jeg orker ikke engang å forklare deg gangen i dette. Håper bare du ikke er min klient. Hilsen Nav ansatt. Anonymkode: f4619...e0e Hæ? Hvorfor gjør jeg det? Hva skjer med tråden 😅🙈🤔 Anonymkode: 0df74...c9e 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Den andre jobben er i en annen kommune forresten. Vet ikke om det har noe å si. Anonymkode: 0df74...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Hør med NAV og be om det skriftlig! Jeg fikk beskjed jeg kunne jobbet den ene deltidstillingen min når jeg var sykemeldt fra den andre. Men det gikk vist ikke alikevel, så jeg måtte betale tilbake.... Anonymkode: 9a24f...f02
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 Er det du,arbeidsgiver eller lege som mener du ikke kan jobbe der du har den faste jobben din? Det vil vel kanskje ha noe å si. Blir litt nysgjerrig på hva slags jobb du har der det er umulig å finne arbeidsoppgaver til deg. Anonymkode: f0f9a...282
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med NAV og be om det skriftlig! Jeg fikk beskjed jeg kunne jobbet den ene deltidstillingen min når jeg var sykemeldt fra den andre. Men det gikk vist ikke alikevel, så jeg måtte betale tilbake.... Anonymkode: 9a24f...f02 Ok:) Men jeg er ikke sykmeldt, men har en jobb jeg ikke kan utføre som gravid på grunn av fare for skade på fosteret. Jeg er frisk og rask. Det kan hende jeg blir omplassert, men nå er det svangerskapspenger som gjelder. Når man er sykmeldt kan man selvfølgelig ikke jobbe andre steder heller. Dersom en her faktisk er NAV ansatt kan vel vedkommede svare på spørsmålet. Anonymkode: 0df74...c9e
JuneR Skrevet 1. mars 2019 #18 Skrevet 1. mars 2019 Ja, man kan jobbe ekstra, men; alt må innraporteres, da du ikke til sammen skal tjene mer totalt enn hva du vanligvis ville gjort. Tjener du mer på ekstrajobben enn vanlig, vil du da altså få reduserte svangerskapspenger slik at du tjener totalt likt som tidligere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det du,arbeidsgiver eller lege som mener du ikke kan jobbe der du har den faste jobben din? Det vil vel kanskje ha noe å si. Blir litt nysgjerrig på hva slags jobb du har der det er umulig å finne arbeidsoppgaver til deg. Anonymkode: f0f9a...282 Jeg jobber i en bolig med utagerende brukere. Så arbeidsplassen, jeg og lege er enige om det. Det er ikke et spørsmål en gang. Vi er flere gravide likt hele 3 stk! og de har ikke nok arbeidsoppgaver til oss. Jeg blir muligens omplassert, men enn så lenge får jeg svangerskapspenger. Anonymkode: 0df74...c9e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok:) Men jeg er ikke sykmeldt, men har en jobb jeg ikke kan utføre som gravid på grunn av fare for skade på fosteret. Jeg er frisk og rask. Det kan hende jeg blir omplassert, men nå er det svangerskapspenger som gjelder. Når man er sykmeldt kan man selvfølgelig ikke jobbe andre steder heller. Dersom en her faktisk er NAV ansatt kan vel vedkommede svare på spørsmålet. Anonymkode: 0df74...c9e Man har ikke lov til å utgi seg for å være en NAV ansatt her inne, selv om man er det. Du må uansett kontakte NAV for å rapportere det inn, så du kan jo like greit høre med de med en gang. Anonymkode: 9a24f...f02 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå