AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Vi har en vegg som strekker seg fra trappen i førsteetasje opp til stua i andre. I dag er den todelt, med gammelt panel på første halvdel, gips på andre (stuedelen). Gjorde et mislykket forsøk på å gjøre det til en fondvegg ved å male den mørk, og lampa hang vi opp i mangel på noe annet Vi har tenkt å pusse opp gangen nede, og da er jeg helt i villrede om hvordan vi skal løse det med denne veggen. Har nordisk/skandinavisk stil i resten av huset, med fargen Washed Linen i resten av stua. Hva med gips i gangen, og gjøre denne veggen om til spilevegg? Vi har også tenkt på å legge furu glattpanel i hele gangen og beise det lyst, så da vil denne veggen også få panel. For å gjøre det enklest og billigst mulig vurderer jeg faktisk å legge smartpanel i gangen, for hovedsaken er å bare gjøre det litt triveligere nede (trist 70-talls stil), frem til vi har råd til å få det helt smashing. Men det vil ikke se bra ut med smartpanel på denne veggen igjen Kom gjerne med tips til hvilken lampe som kan passe i trappen også, den MÅ ut Anonymkode: f3d53...57c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Forstår ikke at det er veggen og lampa du reagerer på i dette hjørnet, ts. Fiks rekkverket anno 1960 og du har et helt nytt rom. Resten ville jeg heller vurdert når rekkverket var på plass. Anonymkode: f635f...4ea 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke at det er veggen og lampa du reagerer på i dette hjørnet, ts. Fiks rekkverket anno 1960 og du har et helt nytt rom. Resten ville jeg heller vurdert når rekkverket var på plass. Anonymkode: f635f...4ea Rekkverket blir nytt når vi har råd til ny trapp. Og den prioriteres ikke først... De ekstra bjelkene på rekkverket fjernes når minstemann er større. Ser ikke på den som hovedproblemet i det hele tatt, men ja, den er schtøgg TS Anonymkode: f3d53...57c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Jeg vil si den store nakne veggen trenger et blikkfang. For meg det perfekte sted å henge et stort maleri, men å lage en bildevegg av foto er jo også en mulighet. Ellers er det jo lurt å jobbe med den stilen huset har heller enn å prøve å gjøre det om til noe det ikke er... Det kan lønne seg å se på farger utover trendfargene og heller tenke på hva som vil fremheve best mulig. Deco Blue, minty breeze og grått i alle nyanser er ikke noe som fungerer i alle hjem. Anonymkode: ac987...5c1 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 Har du bad inn den første døra? Og kjøkken til høyre i bildet? Pipe/vedovn i kroken til høyre når man kommer opp trappa? Anonymkode: 13f16...54e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Rekkverket blir nytt når vi har råd til ny trapp. Og den prioriteres ikke først... De ekstra bjelkene på rekkverket fjernes når minstemann er større. Ser ikke på den som hovedproblemet i det hele tatt, men ja, den er schtøgg TS Anonymkode: f3d53...57c Ideelt til klatring det rekkverket dere har. Er det lov med den typen rekkverk? Jeg ville aldri våget å ha noe sånt med små barn i huset. Anonymkode: eaa08...c15 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si den store nakne veggen trenger et blikkfang. For meg det perfekte sted å henge et stort maleri, men å lage en bildevegg av foto er jo også en mulighet. Ellers er det jo lurt å jobbe med den stilen huset har heller enn å prøve å gjøre det om til noe det ikke er... Det kan lønne seg å se på farger utover trendfargene og heller tenke på hva som vil fremheve best mulig. Deco Blue, minty breeze og grått i alle nyanser er ikke noe som fungerer i alle hjem. Anonymkode: ac987...5c1 Enig i at den trenger blikkfang, og har tenkt å ha et maleri der, evt en plantevegg. Men det er ugunstig å ha planter i høyden og rett foran varmepumpa 😅 Vi er veldig fornøyd med fargen vi har i stua og forsøker å finne farger som går godt sammen, og som samtidig står fint med omgivelsene ute. Er ikke så glad i deco blue og minty breeze 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du bad inn den første døra? Og kjøkken til høyre i bildet? Pipe/vedovn i kroken til høyre når man kommer opp trappa? Anonymkode: 13f16...54e Ja, ja, og tja? Vil ikke kalle det en krok... Kjenner du deg igjen? 😅 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ideelt til klatring det rekkverket dere har. Er det lov med den typen rekkverk? Jeg ville aldri våget å ha noe sånt med små barn i huset. Anonymkode: eaa08...c15 Der sier du noe! 😳 At vi ikke har tenkt på det før! Det ble ikke nevnt i takstrapporten, så sa burde det vel være lovlig? Ingen av barna har forsøkt å klatre på det, heldigvis... TS Anonymkode: f3d53...57c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Rekkverket blir nytt når vi har råd til ny trapp. Og den prioriteres ikke først... De ekstra bjelkene på rekkverket fjernes når minstemann er større. Ser ikke på den som hovedproblemet i det hele tatt, men ja, den er schtøgg TS Anonymkode: f3d53...57c Hvorfor skal dere bytte ut en fint fungerende trapp? Først ute er å skille mellom utseende og funksjon. Å bruke titals tusener på ny trapp når den dere har (vil man håpe) er både solid og installert fremstår som snodig. Å bytte rekkverk= kosmetikk. Å bytte trapp= noe en kun gjør når den gamle smuldrer. Å male, pusse etc den trappa en har= kosmetikk. Funksjon, Ts, er og vil være dyrt (med mindre en eller begge av dere er ekstremt handy. Og med det rekkverket så er dere jo ikke det..). Kosmetikk kan gjøres ekstremt billig. Jeg ville bytta rekkverk. En ser virkelig verken lampe eller farge på vegg når det rekkverket er i veien. Men om du vil bytte veggfarge: mal veggen i siste oransje trendfarge. Omfavn rekkverket. Gå 60-tall. Ta den helt ut. Installer en rattan-lampeskjerm og rock det huset du har. Anonymkode: f635f...4ea
Zienna Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil si den store nakne veggen trenger et blikkfang. For meg det perfekte sted å henge et stort maleri, men å lage en bildevegg av foto er jo også en mulighet. Ellers er det jo lurt å jobbe med den stilen huset har heller enn å prøve å gjøre det om til noe det ikke er... Det kan lønne seg å se på farger utover trendfargene og heller tenke på hva som vil fremheve best mulig. Deco Blue, minty breeze og grått i alle nyanser er ikke noe som fungerer i alle hjem. Anonymkode: ac987...5c1 Dette er jeg enig i. Problemet her er at veggene er så tomme. Et stort maleri ville vært flott her, men det koster. Å ramme inn bilder og minner, barnetegninger o.l. er et smart alternativ. Det finnes billige rammer mange steder. Om dette var min trapp ville jeg valgt rammer i tre og messing for å bryte med alt det hvite. De selger rimelige rammer både på Ikea og Europris. Hvordan man henger bilder opp i grupper er likevel ikke bare-bare. Sjekk på f.eks. Pinterest. Der får du gode tips. Jeg hadde videre valgt å male trappegelenderet i den samme mørke fargen som dere har på veggen. Da vil trapperommene i 1. og 2.etasje blir mer sammenhengende.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Kjenner meg igjen, ja. Men bare fordi huset vårt er helt likt ditt! Eller; det VAR likt. Har slått ut veggen og åpna kjøkkenet, blant annet😊 Anonymkode: 13f16...54e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Rekkverket blir nytt når vi har råd til ny trapp. Og den prioriteres ikke først... De ekstra bjelkene på rekkverket fjernes når minstemann er større. Ser ikke på den som hovedproblemet i det hele tatt, men ja, den er schtøgg TS Anonymkode: f3d53...57c ? Dere bør bytte til bjelker som er barnesikre og som ikke kan klatres på. Anonymkode: 24611...f10 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Hva er avstanden mellom bjelkene? Husk at det skal være et visst mål, for å unngå at barn setter fast hodet sitt mellom slike bjelker. Anonymkode: 24611...f10 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Dere bør bytte til bjelker som er barnesikre og som ikke kan klatres på. Anonymkode: 24611...f10 Noe slikt Anonymkode: 24611...f10 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en vegg som strekker seg fra trappen i førsteetasje opp til stua i andre. I dag er den todelt, med gammelt panel på første halvdel, gips på andre (stuedelen). Gjorde et mislykket forsøk på å gjøre det til en fondvegg ved å male den mørk, og lampa hang vi opp i mangel på noe annet Vi har tenkt å pusse opp gangen nede, og da er jeg helt i villrede om hvordan vi skal løse det med denne veggen. Har nordisk/skandinavisk stil i resten av huset, med fargen Washed Linen i resten av stua. Hva med gips i gangen, og gjøre denne veggen om til spilevegg? Vi har også tenkt på å legge furu glattpanel i hele gangen og beise det lyst, så da vil denne veggen også få panel. For å gjøre det enklest og billigst mulig vurderer jeg faktisk å legge smartpanel i gangen, for hovedsaken er å bare gjøre det litt triveligere nede (trist 70-talls stil), frem til vi har råd til å få det helt smashing. Men det vil ikke se bra ut med smartpanel på denne veggen igjen Kom gjerne med tips til hvilken lampe som kan passe i trappen også, den MÅ ut Anonymkode: f3d53...57c Hva med å kle et lerret med tøft stoff å henge det opp der? Billig stoff på IKEA. Anonymkode: 8e57c...e64
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen, ja. Men bare fordi huset vårt er helt likt ditt! Eller; det VAR likt. Har slått ut veggen og åpna kjøkkenet, blant annet😊 Anonymkode: 13f16...54e Har sett mange hus av denne modellen, så skjønner den var populær Hvilken vegg har dere tatt vekk? Den mot trappa eller mot stua? Har dere også store vindu på stua? Våre er sørvendte og vi sliter med ekstrem drivhuseffekt om sommeren 😅 Plisségardinene beskytter ikke så mye, men litt. Anonymkode: f3d53...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå