AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Sønnen min skal i flere barnebursdager snart, men jeg aner ikke hva som er populært blant disse guttene. Min egen sønn f.eks. liker superhelter og brettspill, men gutter i denne alderen er forskjellige.. gaven skal ikke koste mer enn mellom 100-200 (er ikke det vanlig pris til klassegave?). Uansett vanskelig å finne gave til ca. 100/ 200 kr. synes jeg. Anonymkode: 84941...09f
Tilim Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Jenta min går også i 1. klasse og vi har en grense på 100 kroner i gave. Ble bedt i bursdag til en gutt hun ikke leker noe med til vanlig og vi kjenner ikke han eller foreldrene noe særlig, men endte opp med å kjøpe et Lego Ninjago-blad med en sånn figur på Kiwi som kostet akkurat 100 kroner. Det hadde visst blitt godt mottatt. I en annen bursdag med litt ukjent gutt så fikk han en liten pakke glowsticks til 30 kroner pluss en 50-lapp med kortet slik at han kan spare litt selv . 🙂
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Kan dere gå sammen flere å spleise? Her er det beløp på kr. 50 som gjelder, vi pleier å legge oss litt over.. Sønnen min har f.eks fått 50 kr i konvolutt, solbriller, små plus plus, Pokémonkort el.l. Når flere har spleiset har vi fått/gitt: lego, star wars glass fra Gamestop (kjøp 3 betal for 2), star wars fektespyd (eller hva det heter), Nerf etc. Anonymkode: c919d...b88
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere gå sammen flere å spleise? Her er det beløp på kr. 50 som gjelder, vi pleier å legge oss litt over.. Sønnen min har f.eks fått 50 kr i konvolutt, solbriller, små plus plus, Pokémonkort el.l. Når flere har spleiset har vi fått/gitt: lego, star wars glass fra Gamestop (kjøp 3 betal for 2), star wars fektespyd (eller hva det heter), Nerf etc. Anonymkode: c919d...b88 Skulle ønske det var en grense her også Min egen sønn fikk gaver som kostet over 150 kr. til 6-årsdagen i november i fjor. Dette burde vi sikkert ta opp med klassekontaktene, men kanskje ingen vil være den som tar det opp Anonymkode: 84941...09f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 TS rett over her, forresten. Anonymkode: 84941...09f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 FAU på vår skole har satt disse grensene, så dette kan du evt. ta med FAU-kontakt. Gaver i barnehagen var mye dyrere 😅 150 kr er altfor mye.. Strikker du så kan du evt strikke et pannebånd. Garnet koster ikke allverdens, men arbeidet som går med etc.. Anonymkode: c919d...b88
Arkana Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Her ble det foreslått på et foreldremøte at alle gir 50 kr. Det er ikke så mye og så kan bursdagsbarnet kjøpe seg en litt større ting i stedet for å få mange små. Hos eldstemann er det vanlig med 100 kr eller gave for tilsvarende, og ja, det er vanskelig å finne noe i den prisklassen (særlig nå som de er eldre). Forslag til gaver: Lego, bøker, kinogavekort, tegnesaker, brettspill, kul lue/buff. Det jeg pleide å gjøre var å benytte meg av tilbud/salg, 3 for 2 på Lego e.l. når jeg kom over og ha et lite lager av bursdagsgaver. Veldig praktisk også siden enkelte gir ut invitasjon ganske tett på bursdag.
Radiohuspendel Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Hos oss er det Max 50 kr. Enten går vi sammen med noen andre, ellers kjøper jeg noe på Flying Tiger eller Søstrene Greene. De har ofte fine leker til rundt 50-lappen som passer godt til barneskolealderen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Vanlig grense i barneskolen er max 100 kr. Og bare kjøp noe sønnen din ville like. Faller det ikke i smak så bare bytter de gaven, null problem. Etter hvert pleier de fleste gå over til å gi penger slik at bursdagsbarnet selv kan spare og kjøpe seg noe han/hun ønsker seg. Anonymkode: f5317...553
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 50-100 er vanlig her. Sønnen min ble mest glad for slim og et lekesverd da han feiret 7-årsdag. Ellers ser jeg at mange gir lego når de ikke vet helt hva bursdagsbarnet ønsker seg. Mange i den alderen elsker det, men sønnen min er ikke så interessert. Så med det treffer du enten blink eller det blir en fin gave å gi videre. Han liker også brettspill, og små uteleker, f.eks. vannballonger eller noe å sprute vann med, er alltid populært. Noen gir f.eks. et ekstra tøft klesplagg de fant på salg, eller caps/solbriller, og det har også falt i smak. Mye å velge blant. 😛 Anonymkode: e2588...f62
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Vi har også grense på 50 kr, men noen gir mer. Vi har en kiste i ganga med jentegaver og guttegaver liggende, så velger ungene ut fra hvem de skal i bursdag til. Vi kjøper inn billige ting på Biltema, leker på tilbud, prompeputer og andre gøye ting, drikkeflasker, solbriller og andre ting vi kommer over på tilbud. Dersom vi ikke har noe, så kan vi gi en 50-lapp og kanskje litt godteri Anonymkode: ddab7...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå