AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Hun er 7 år. Vi bor på bygda og venner er spredt over større avstander. Men, det er jo noen boligfelt rundt omkring. De er fem venninner, og to av venninnene bor i samme boligfelt. Eller den ene bor i feltet og den andre rett utenfor, men ganske i nærheten. Nå har også den tredje venninna flyttet til dette boligfeltet. Vi bor ca 5 minutter unna dette boligfeltet med bil. Nå kjenner jeg liksom litt på at jeg er redd min jente kommer til å bli litt uttafor. Ser liksom for meg at disse tre går/sykler sammen til skolen etter hvert, møtes på fritida da det er lettvint og rett og slett er mer sammen fordi det er lettvint. Og kanskje glemmer min datter litt da hun ikke bor rett i nærheten. Noen som har erfaring med dette? Er det nødvendigvis noe å bekymre seg for? Høres kanskje dumt ut, men jeg var litt utenfor i barndommen selv, så er nok ekstra vár på det. Anonymkode: 741f7...be7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Herregud, slapp av🙄 alt folk går rundt å bekymrer seg over altså! Du bør være klar over at din holdning til hennes vennskap vil smitte over på henne. Også din usikkerhet på det. Så da kan det hende du får det som du er redd for. Så lenge ungen er på SFO så vil stort sett alt sosialt være på skolen de første åra. Etterhvert så får du la henne være med folk hjem da, og så kan du hente henne. Det er ikke et problem å ha venner langt unna. Anonymkode: 8ee08...511
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge ungen er på SFO så vil stort sett alt sosialt være på skolen de første åra. Etterhvert så får du la henne være med folk hjem da, og så kan du hente henne. Det er ikke et problem å ha venner langt unna. Anonymkode: 8ee08...511 Avstander er selvsagt ikke automatisk et problem, men nå når de er så gamle som 7, begynner de jo å være mer sammen også på fritiden. Og så slutter jo mange med SFO fra 8-9 årsalderen, og da blir det jo enda mer aktuelt å "spontanavtale" det å bli med hverandre hjem etter skolen. Jeg synes det er en stor fordel at våre barn bor i gangavstand fra flere av kompisene. Men hva vil du med spørsmålet ditt, ts, vurderer dere å flytte? Anonymkode: 898f6...d4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå