AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Ja, hvor lenge bruker du et håndkle før det går i vaskemaskina? Jeg føler det er unødvendig å vaske det alt for mye, da jeg stort sett er nydusja og ren når jeg tørker meg med det. Men har tenkt litt på om det samler seg bakterier og at man bør vaske det oftere? Vasker du håndkle hvor man tørker hendene oftere enn håndkle hvor man tørker hele kroppen? Spør av ren nysgjerrighet 😅 Anonymkode: 97346...140
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Bytter 2-3 ganger i uken Anonymkode: 93ce5...48b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Unntak er selvfølgelig hvis jeg har tatt med med håndkledet og brukt det på treningssenter for eksempel. Da vaskes det med en gang etter bruk. Anonymkode: 97346...140
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg bytter hårhåndkle en gang i uken og kroppshåndkle etter 2-3 dager 🙂 det jeg tørker hendene med som henger ved vasken byttes like ofte som kroppshåndkle🙂 Anonymkode: b1706...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Vasker begge deler én gang i uka. Ingen av håndklærene er ekle eller sure etter én uke selv om jeg dusjer hver dag. Skjønner meg ikke folk som sløser i vei og skifter håndkler hver dag. For at det skal være nødvendig må man nesten bæsje i dusjen. Anonymkode: 91555...0bb 19
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 1 gang i uka ca. Vasker det når jeg skifter sengetøy. Anonymkode: d9795...f57 8
FluffyJuggernaut Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Bruker det gjerne 2-3 ganger før det blir kastet på vask. Bortsett fra når jeg har mensen, da får jeg bestandig blod på håndkleet selv om jeg er nydusjet. Håndkleet jeg bruker til håret kan jeg bruke lengre. Men jeg og samboer har som regel en full maskin i slutten av uken med håndklær, vaskekluter og kluter fra bad + kluter og kopphåndklær fra kjøkken. Så alt vaskes i løpet av 1 uke, selv om vi bytter enkelte ting oftere enn andre. Endret 28. februar 2019 av FluffyJuggernaut
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 Bruker et dusjhåndkle sånn 3-5 ganger før det vaskes. Tørkehåndkle til hendene bruker jeg også til håret, det byttes 1-2 g i uka. Vi bor bare 2,5 i huset. (barn som bor hjemme innimellom) Fatter ikke de som er flere i husholdningen og vasker 15-20 svære håndklær i uka!
Gjest Tigress Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Vi er to i familien, og eg har berre halvvegs kontroll på kor lenge handdukane heng. Det store dusjehanddukane skiftar vi kvar fjortande dag, når vi har vaskehjelp, dei vi tørkar hendane og andletet med blir bytta ut om lag kvar veke. Trur eg. Det går litt på gehør. Har aldri sure handdukar. Det einaste som av og til blir surt er oppvaskfilla på kjøkkenet, og ho blir også skifta ut på gehør.
Million Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 (endret) Vi er to voksne, og har alltid byttet kropps-håndkle etter èn gangs bruk. Jeg finner det direkte frastøtende å skulle tørke meg i skrittet og ræva og mellom tærne, for så å bruke det samme håndkleet på nytt og kanskje gni meg med det stedet på håndkleet i ansiktet og på halsen neste gang! Ikke søren om det skjer her. De går til vask etter en gangs bruk! Håndkleet ved vasken byttes to ganger i uka. Jeg vasker håndklær på enten 60 eller 95 grader. Liker best kokevask, for å få det helt rent. Endret 1. mars 2019 av Million 5
Gjest Tigress Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 56 minutter siden, Million skrev: Vi er to voksne, og har alltid byttet kropps-håndkle etter èn gangs bruk. Jeg finner det direkte frastøtende å skulle tørke meg i skrittet og ræva og mellom tærne, for så å bruke det samme håndkleet på nytt og kanskje gni meg med det stedet på håndkleet i ansiktet og på halsen neste gang! Ikke søren om det skjer her. De går til vask etter en gangs bruk! Håndkleet ved vasken byttes to ganger i uka. Jeg vasker håndklær på enten 60 eller 95 grader. Liker best kokevask, for å få det helt rent. Men i all verda, vaskar du deg ikkje før du brukar handduken, då? 🤣
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 32 minutter siden, Tigress skrev: Men i all verda, vaskar du deg ikkje før du brukar handduken, då? 🤣 Man er vist ikke ren når man kommer ut av dusjen. 11
Gjest Peanut Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Jeg anser meg som ren jeg når jeg går ut av dusjen
Million Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, Tigress skrev: Men i all verda, vaskar du deg ikkje før du brukar handduken, då? 🤣 Jeg står jo ikke der og gnikker håndkleet på en tørr og skitten kropp.... Poenget er at det har vært innom ræva og skrittet og tærne. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Bruker håndkle bare en gang. Anonymkode: 34a1e...748
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, Million skrev: Jeg står jo ikke der og gnikker håndkleet på en tørr og skitten kropp.... Poenget er at det har vært innom ræva og skrittet og tærne. Bruker du ikke såpe i underlivet og mellom tærne? 5
Million Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Bruker du ikke såpe i underlivet og mellom tærne? Nei. Skal man det? 🙄 Selvfølgelig. Jeg gidder ikke gjenta meg selv. Les innlegget mitt ovenfor. Du må gjerne stå og gni deg i trynet med et håndkle som har vært i ræva di 4-5-6 ganger tidligere, men jeg gjør altså ikke det. Takk for meg. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #18 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Bruker du ikke såpe i underlivet og mellom tærne? Du vet vel at såpe har for høy ph verdi til å brukes i underlivet... Anonymkode: 34a1e...748 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 Bruker samme badehåndkle i en 5-7 dager ca før jeg bytter. Anonymkode: 4252e...54c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 Jeg ELSKER hygienetråder på kg! 😁 Anonymkode: 9d900...628 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå