Gå til innhold

Hvis jeg skal ta 4.året påbygg, må jeg være privatist da? Eller gå vanlig vgs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal ta 4.året påbygg, må jeg være privatist da? Eller gå vanlig vgs? Noen som vet?

Anonymkode: d9469...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig videregående skole.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Vanlig videregående skole.

Men kommer det ikke Ann på alder osv? -op 

Skrevet (endret)

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du spør om? Påbygg er et tredje år etter to år med yrkesfag, i stedet for å bli lærling, og er en del av det vanlige vgs-løpet. Påbygg i et fireårig skoleløp har jeg aldri vært borti (og jeg ha jobbet i vgs i 10+ år) - hva er det du går/har gått? 

Endret av Daria
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Daria skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du spør om? Påbygg er et tredje år etter to år med yrkesfag, i stedet for å bli lærling, og er en del av det vanlige vgs-løpet. Påbygg i et fireårig skoleløp har jeg aldri vært borti (og jeg ha jobbet i vgs i 10+ år) - hva er det du går/har gått? 

Jeg spørr for en veninne skjønner du, så ble kanskje litt surr. Men Istedet for 3 år på vgs for å få generell studiekompetanse, Så har hun gått to år på skole og to år som lærling. Da trenger hun påbyggsåret for å få generell studiekompetanse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spørr for en veninne skjønner du, så ble kanskje litt surr. Men Istedet for 3 år på vgs for å få generell studiekompetanse, Så har hun gått to år på skole og to år som lærling. Da trenger hun påbyggsåret for å få generell studiekompetanse

Og da er spm som 23 år gammel om det er forsent å ta 4året påbygg på vgs eller om hun må ta det som privatist

Skrevet

Be henne kontakte opplæringskontoret i fylket. Der jeg jobber har vi en egen påbyggsklasse for de som har tatt fagbrev.

Skrevet

Vanlig på skole, ikke som privatist. Søknadsfrist før midnatt i dag. 

Hvis hun har fagbrev får hun også noen timer færre i uka(et fag mindre 😊), så det er litt lettere enn for de uten fagbrev. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...