AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Mulig dette er århundrets dummeste spørsmål, men er det sånn at HCG-nivået kan fortsette å stige selv om man har/har hatt en MA? Eller vil det stoppe opp/synke igjen da? Anonymkode: 86ea1...0a9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Hva mener du? Er du ferdig med blødningen etter en MA? Anonymkode: 90f13...560
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Beklager at det ble litt uklart! Jeg mener, hvis man har en MA så fortsetter vel kroppen å tro at man er gravid, altså at man ikke mister symptomer eller begynner å blø - men hvis man hadde målt HCG-nivå ved en MA, hadde man oppdaget den da? Eller hadde HCG-nivået også bare steget som om man fortsatt var gravid? Anonymkode: 86ea1...0a9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg syns ikke at dette var et dumt spørsmål, jeg lurer faktisk på det samme selv.... Anonymkode: fb2e0...bc2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Hcg vil stige ved en MA. Er kun ultralyd som vil avdekke en MA dersom en ikke har begynt å blø (da først vil Hcg synke). Anonymkode: 90f13...560
Kajajaja Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Min MA ble bekreftet av synkende HCG, så det stemmer ikke helt. Jeg var på ultralyd i uke 9. Ingen hjerteslag, tok blodprøve som målte HCG-nivå på 100000. Fikk beskjed om å komme tilbake over helgen for ny blodprøve. Den viste 80000. Denne nedgangen i HCG-nivået bekreftet altså aborten. Jeg hadde positive g-tester frem til 4 uker etter cytotec-behandling.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, Kajajaja skrev: Min MA ble bekreftet av synkende HCG, så det stemmer ikke helt. Jeg var på ultralyd i uke 9. Ingen hjerteslag, tok blodprøve som målte HCG-nivå på 100000. Fikk beskjed om å komme tilbake over helgen for ny blodprøve. Den viste 80000. Denne nedgangen i HCG-nivået bekreftet altså aborten. Jeg hadde positive g-tester frem til 4 uker etter cytotec-behandling. Ja, jeg svarte kanskje litt uklart. Her var du jo på en ultralyd som gjorde at MA ble påvist, og det var grunnen til at hcg ble tatt. Dersom du ikke hadde gjort ultralyd så tidlig hadde du nok begynt å blø før det ble klart at du hadde MA. Jeg tolket det som at TS lurer på om hcg-prøve i seg selv er nok til å skjønne at det er MA, og det tviler jeg på. Jeg mener at en må gjøre ultralyd. Anonymkode: 90f13...560
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette er århundrets dummeste spørsmål, men er det sånn at HCG-nivået kan fortsette å stige selv om man har/har hatt en MA? Eller vil det stoppe opp/synke igjen da? Anonymkode: 86ea1...0a9 Hcg faller etter abort. Unntaket er dersom noe er galt, enten at det er rester igjen i livmoren eller at der er andre ting, som blæremola. Snakk med legen din om du er usikker. Anonymkode: ffc3f...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå