Luciddreamer Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Noen år tilbake var jeg på fest hos en av mine nærmeste venner. Temaet den kvelden vinklet seg inn på om det var folk som hadde kost seg med noen av samme kjønn. En kompis som er gift og har barn med en kvinne innrømmet at han vanket på homsebarer i Oslo og sa jeg burde prøve det. At man ikke kunne vite om man likte det eller ei før man hadde prøvd. En annen sa det ikke er noe galt å være homo, og at alle menn er litt homo, en annen kveld prøvde en av mine fulle kompiser å kline med meg og sa han drømte om å ligge med en mann en gang. Jeg dyttet han unna. Er det bare meg som synes tanken på å ha sex med en mann er like spennende som å ha sex med et nært familiemedlem? Ekkelt! Hvorfor et det så liten aksept for at man er 100% hetro. Jeg har ikke noe i mot at andre har andre preferanser. Men godta mine! 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 13 timer siden, Luciddreamer skrev: Noen år tilbake var jeg på fest hos en av mine nærmeste venner. Temaet den kvelden vinklet seg inn på om det var folk som hadde kost seg med noen av samme kjønn. En kompis som er gift og har barn med en kvinne innrømmet at han vanket på homsebarer i Oslo og sa jeg burde prøve det. At man ikke kunne vite om man likte det eller ei før man hadde prøvd. En annen sa det ikke er noe galt å være homo, og at alle menn er litt homo, en annen kveld prøvde en av mine fulle kompiser å kline med meg og sa han drømte om å ligge med en mann en gang. Jeg dyttet han unna. Er det bare meg som synes tanken på å ha sex med en mann er like spennende som å ha sex med et nært familiemedlem? Ekkelt! Hvorfor et det så liten aksept for at man er 100% hetro. Jeg har ikke noe i mot at andre har andre preferanser. Men godta mine! Burde være en selvsagt greie uansett. Det påståes at 5-10 % av alle menn er homofile, men jeg tror ikke at dette er så enkelt likevel. Da burde 90-95 % av alle menn være heterofile. Jeg tror, uten å ha noe bevis eller belegg for det, at kanskje 40-50 % av alle menn utelukkende er heterofile, mens svært mange "svever" et sted mellom og under gitte forhold og omstendigheter kunne føle seg fristet til å prøve sex med samme kjønn. Så er det opp til hver enkelt av disse å finne ut hvor på skalaen man står og ta et valg deretter. Av hensyn til omgivelsene velger sikkert mange det trygge og satse på et "normalt" forhold til noen av motsatt kjønn. Heldigvis er det blitt mer åpenhet og aksept om det å være bi/homofil. Anonymkode: cc6da...418 6
Trolltunge Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Å godta andres preferanser bør være obligatorisk, uansett. Som åpen bifil kvinne har jeg opp gjennom årene flere ganger opplevd at venninner både vil kline med meg eller forsøke jentesex med meg. Fordi det hadde vært trygt å forsøke med en de kjenner, er argument. Jeg er bifil ja, men venninner er noe jeg ikke har preferanser for. Det føles incestiøst. Det er heller ikke slik at selv om man liker kvinner så tenner man på alle kvinner, og dersom man liker menn tenner man på alle menn. Selv som bifil kvinne synes jeg det er like ubehagelig at kvinner jeg ikke har interesse for noe fysisk med er påtrengende som at menn jeg ikke ønsker noe med er påtrengende. Jeg synes det burde si seg selv egentlig, men likevel er det noen kvinner jeg har måtte avvise og forklare det til ufattelig mange ganger. Uansett fil er man ikke altetende! 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde være en selvsagt greie uansett. Det påståes at 5-10 % av alle menn er homofile, men jeg tror ikke at dette er så enkelt likevel. Da burde 90-95 % av alle menn være heterofile. Jeg tror, uten å ha noe bevis eller belegg for det, at kanskje 40-50 % av alle menn utelukkende er heterofile, mens svært mange "svever" et sted mellom og under gitte forhold og omstendigheter kunne føle seg fristet til å prøve sex med samme kjønn. Så er det opp til hver enkelt av disse å finne ut hvor på skalaen man står og ta et valg deretter. Av hensyn til omgivelsene velger sikkert mange det trygge og satse på et "normalt" forhold til noen av motsatt kjønn. Heldigvis er det blitt mer åpenhet og aksept om det å være bi/homofil. Anonymkode: cc6da...418 Til Kvinneguiden å være - MEGET velreflektert innlegg! 👍 Anonymkode: f002c...b98 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Det er vel vanligere for menn å bare ha sex for sexens skyld, så om man er en litt nysgjerrig type er det ikke rart at man tenker "hvorfor ikke prøve en mann?". Mange lurer på hvordan det er å bli penetrert av en mann, andre syns to menn er mer dyrisk og direkte enn med en kvinne. Man trenger ikke å være homofil eller bifil for å like litt spenning i hverdagen. Anonymkode: 0c47c...00b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 På 1.3.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev: Til Kvinneguiden å være - MEGET velreflektert innlegg! 👍 Anonymkode: f002c...b98 TUSEN takk. Det var da en fantastisk attest å få 🙏🤗 men tror ikke alle er enig med meg. Noe annet hadde vært rart ☺ Anonymkode: cc6da...418
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 På 1.3.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev: Til Kvinneguiden å være - MEGET velreflektert innlegg! 👍 Anonymkode: f002c...b98 Og du skal vite at du virkelig gjorde dagen min lys og fin. Dette gjorde godt langt inn i hjerteroten 😍 og jeg er mann uten at det behøver å bety så mye. Anonymkode: cc6da...418
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du skal vite at du virkelig gjorde dagen min lys og fin. Dette gjorde godt langt inn i hjerteroten 😍 og jeg er mann uten at det behøver å bety så mye. Anonymkode: cc6da...418 Duverden! Så hyggelig da. Å stoppe opp ved de velreflekterte innleggene og kanskje måtte lese gjennom et par ganger for å få de gode poengene til å synke inn, er ikke ofte på nettet generelt. Du har masse rett i det du reflekterer over, og det er sikkert mange, veldig mange, som kjenner seg igjen. Jeg er en av dem i alle fall Anonymkode: f002c...b98 1
SoWhat? Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 På 1.3.2019 den 14.17, Trolltunge skrev: Å godta andres preferanser bør være obligatorisk, uansett. Som åpen bifil kvinne har jeg opp gjennom årene flere ganger opplevd at venninner både vil kline med meg eller forsøke jentesex med meg. Fordi det hadde vært trygt å forsøke med en de kjenner, er argument. Jeg er bifil ja, men venninner er noe jeg ikke har preferanser for. Det føles incestiøst. Det er heller ikke slik at selv om man liker kvinner så tenner man på alle kvinner, og dersom man liker menn tenner man på alle menn. Selv som bifil kvinne synes jeg det er like ubehagelig at kvinner jeg ikke har interesse for noe fysisk med er påtrengende som at menn jeg ikke ønsker noe med er påtrengende. Jeg synes det burde si seg selv egentlig, men likevel er det noen kvinner jeg har måtte avvise og forklare det til ufattelig mange ganger. Uansett fil er man ikke altetende! Håper alle leser dette, og tenker. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Hadde dere ant hvor mange gutteturer som egentlig er homoturer hadde dere blitt svært overrasket:-) Anonymkode: 9b208...379 4
Gjest SeptemberRose Skrevet 3. mars 2019 #11 Skrevet 3. mars 2019 På 1.3.2019 den 14.17, Trolltunge skrev: Å godta andres preferanser bør være obligatorisk, uansett. Som åpen bifil kvinne har jeg opp gjennom årene flere ganger opplevd at venninner både vil kline med meg eller forsøke jentesex med meg. Fordi det hadde vært trygt å forsøke med en de kjenner, er argument. Jeg er bifil ja, men venninner er noe jeg ikke har preferanser for. Det føles incestiøst. Det er heller ikke slik at selv om man liker kvinner så tenner man på alle kvinner, og dersom man liker menn tenner man på alle menn. Selv som bifil kvinne synes jeg det er like ubehagelig at kvinner jeg ikke har interesse for noe fysisk med er påtrengende som at menn jeg ikke ønsker noe med er påtrengende. Jeg synes det burde si seg selv egentlig, men likevel er det noen kvinner jeg har måtte avvise og forklare det til ufattelig mange ganger. Uansett fil er man ikke altetende! Det er ganske utrolig at så og si alle bifile må forsvare seg på denne måten. Det er en selvfølge å forstå dette her, synes nå jeg ihvertfall.
Million Skrevet 3. mars 2019 #12 Skrevet 3. mars 2019 Det der tullet med at "At man ikke kunne vite om man likte det eller ei før man hadde prøvd" er noe av det dummeste jeg hører eller leser. SELVFØLGELIG vet man hva man har lyst til og hva man liker når det kommer til mulige sexpartnere! Den setningen er sann når det gjelder mat. Ikke sexpartnere. Jeg vet utmerket godt at det kunne ikke falt meg inn det fjerneste å ha sex med en annen kvinne. Da hadde jeg heller gått uten sex resten av livet. Bare tanken...jeg grøsser. Nei, jeg liker ikke kvinner seksuelt. Det er menn som gjelder for meg. 2
Gjest SeptemberRose Skrevet 3. mars 2019 #13 Skrevet 3. mars 2019 9 minutter siden, Million skrev: Det der tullet med at "At man ikke kunne vite om man likte det eller ei før man hadde prøvd" er noe av det dummeste jeg hører eller leser. SELVFØLGELIG vet man hva man har lyst til og hva man liker når det kommer til mulige sexpartnere! Den setningen er sann når det gjelder mat. Ikke sexpartnere. Jeg vet utmerket godt at det kunne ikke falt meg inn det fjerneste å ha sex med en annen kvinne. Da hadde jeg heller gått uten sex resten av livet. Bare tanken...jeg grøsser. Nei, jeg liker ikke kvinner seksuelt. Det er menn som gjelder for meg. Det er ikke likt for alle. Folk er forskjellige. Det er ikke sånn at absolutt alle vet 100 % hva man liker og vil når det kommer til mulige sexpartnere. Noen vil teste det ut. Det er forskjellig hos folk.
Million Skrevet 3. mars 2019 #14 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 45 minutter siden, SeptemberRose skrev: Det er ikke likt for alle. Folk er forskjellige. Det er ikke sånn at absolutt alle vet 100 % hva man liker og vil når det kommer til mulige sexpartnere. Noen vil teste det ut. Det er forskjellig hos folk. Ja, men hvis man vil teste, så er man vel i utgangspunktet sånn at man tror man kan like det, da vel? At det virker pirrende eller interessant på noe vis. Eller så er man ikke sterk nok til å stå i mot når f.eks. partneren overtaler en til å prøve noe man i utgangspunktet ikke liker. Endret 3. mars 2019 av Million
Gjest SeptemberRose Skrevet 3. mars 2019 #15 Skrevet 3. mars 2019 (endret) Ikke alltid. Det kan også være at man er nysgjerrig og vil prøve det for å finne ut om man liker det eller ikke. Det skjer også at man kan bli interessert /forelsket i en av samme /motsatt kjønn uavhengig av hvilken legning man har. Endret 3. mars 2019 av SeptemberRose
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #16 Skrevet 3. mars 2019 Folk er veldig opptatt av båser, enten er man homofil, bifil eller heterofil. Men jeg ser på seksualitet som en mer glidende skala hvor de fleste befinner seg mellom alt og ikke er hundre prosent det ene eller det andre. Hvis jeg MÅ sette en merkelapp på min seksualitet etter legning så er egentlig 90% heterofil mer treffende beskrivelse enn å kalle meg selv bifil fordi jeg har klint med noen damer og hatt sex med dem i trekantsammenheng. Min dragning mot kvinner er på ingen måte jevnstilt med den jeg har mot menn. Jeg ser også på kjønn mer som seksuelle preferanser enn en legning, for meg er det bare en lyst eller tenning på linje med at jeg liker analsex, og ikke en definisjon av hvem jeg er. I tillegg er seksualiteten flytende og i endring gjennom hele livet, man kan ha trodd på et tidspunkt at man aldri ville hatt sex med noen av samme kjønn, og ti år senere har man lyst til det. Så når man har dette forholdet til seksualitet og selv har "sett lyset" og prøvd menn, så blir man kanskje litt misjonær og vil innvie alle andre menn i dette fantastiske man har oppdaget. De kan kanskje tenke det er som med mat, at du går glipp av så mye om du nekter å prøve. Samtidig er det jo ikke sammenlignbart i det hele tatt, om du har null tenning på noe så vil det jo også gi deg lite å prøve det. Jeg hadde jo ikke kost meg i senga med noen jeg ikke var seksuelt tiltrukket av. Har respekt for at noen føler seg hundre prosent hetero eller homo og opplever null seksuell tiltrekning til det ene kjønnet. Anonymkode: 6fbac...f95 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #17 Skrevet 3. mars 2019 Jeg er lesbisk, og blir, hver gang jeg er på fest eller på byen, lagt an på av mange. På fester som har med jobben å gjøre (jobber i stort firma), fordeler det seg omtrent slik: 50% menn som prøver seg og kommer med uttalelser som "det er bare fordi du aldri har vært med en ordentlig mann". 50% kvinner som er nysgjerrige, og sier at de "gjerne kunne tenke seg å prøve" I starten da jeg jobbet der var det flest menn, men ettersom årene går er kvinneandelen blitt større. Jeg er helt sikker på at jeg liker kvinner, og jeg er ikke på jakt etter "casual sex" med noen som vil teste ut. Så begge grupper er helt uaktuelle. På byen er det litt samme greia: 20% menn 50% kvinner som ønsker å eksperimentere 20% kvinner som viser interesse men er usikker på legningen sin, og hva de vil 5% kvinner som liker kvinner som bare er på jakt etter tilfeldig sex 5% kvinner som er sikre på at de liker kvinner og på jakt etter noe mer enn tilfeldig sex Så venner fleiper alltid med hvor populær jeg er, og at jeg alltid får mest oppmerksomhet når vi går ut, og en venninne som pgså er kollega sier det er utrolig hvor mange binysgjerrige kvinner det er på jobben. MEN - all denne interessen er jo for det meste helt uinteresant. Det er bare et lite fåtall av de som prøver seg som er kvinner, vet de tiltrekkes av kvinner og vet at de kan tenke seg et forhold med en kvinne. Og så skal det liksom match på flere punkt også. Heldigvis har jeg et forhold i dag, og håper jeg aldri blir singel igjen, for jeg synes det er et virrvarr det ute. Anonymkode: 3ea4d...6ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå