AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Katten vår vil mye heller klore på møbler og tepper enn på klorestativet sitt. Vi har satt det der vi pleier å sitte, og hun liker å være, rett ved sofaen. Vi har sprayet det med catnip, og da er det interessant i ca tre minutter. Vi har strødd kattemynte på det, og da er det interessant i ca ett minutt. Hun ødelegger alt vi har av stoffmøbler! What to do?? Anonymkode: ab132...289
TheGirlWhoWaited Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Velkommen til katteverdenen, her finnes ikke katteleker og utstyr interessant i det hele tatt - bare ting hun finner på helt av seg selv... (Catnip og kattemynte er det samme 🙂 ) 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, TheGirlWhoWaited skrev: Velkommen til katteverdenen, her finnes ikke katteleker og utstyr interessant i det hele tatt - bare ting hun finner på helt av seg selv... (Catnip og kattemynte er det samme 🙂 ) Er det?? Trodde det var to forskjellige ting, siden den det står catnip på er en spray, og den det står kattemynte på er et slags pulver, ser ut som krydder. Da lærte jeg noe nytt i dag og! Anonymkode: ab132...289
TheGirlWhoWaited Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det?? Trodde det var to forskjellige ting, siden den det står catnip på er en spray, og den det står kattemynte på er et slags pulver, ser ut som krydder. Da lærte jeg noe nytt i dag og! Anonymkode: ab132...289 Hehe, ja - men kommer i mange forskjellige former - så jeg kan forstå at du ikke tenkte over det. Kattemynte er rett og slett det norske navnet på Catnip 🙂
Mokkilokki Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Prøv og skryt til pus hver gang hun bruker den og gi en godbit. Hun vil til slutt skjønne at det lønner seg og bruke stativet. Ene pusen min har aldri klort møbler mens den andre gjorde det. Da hun så at den flinke pusen fikk skryt og snack begynte hun med det samme. Nå prøver hun seg kun på møblene hvis jeg vier den andre katten med oppmerksomhet, er sjalu. Sier bestemt nei. Det er en prosess så ikke gi opp etter noen dager. De gjør det hvis det er oppmerksomhet de vil ha, enten den er negativ eller positiv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Heng en morsom leke på klorestativet, f.ex. en mus med ekte pels. Anonymkode: 68423...ffe
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 8 timer siden, Mokkilokki skrev: Prøv og skryt til pus hver gang hun bruker den og gi en godbit. Hun vil til slutt skjønne at det lønner seg og bruke stativet. Ene pusen min har aldri klort møbler mens den andre gjorde det. Da hun så at den flinke pusen fikk skryt og snack begynte hun med det samme. Nå prøver hun seg kun på møblene hvis jeg vier den andre katten med oppmerksomhet, er sjalu. Sier bestemt nei. Det er en prosess så ikke gi opp etter noen dager. De gjør det hvis det er oppmerksomhet de vil ha, enten den er negativ eller positiv. Ok, kan jo prøve det, selv om hun dessverre ikke er spesielt interessert i godbiter heller. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Heng en morsom leke på klorestativet, f.ex. en mus med ekte pels. Anonymkode: 68423...ffe Det henger museleke på den. Hun er totalt uinteressert i leker, selv om de er fylt med kattemynte. Hjelper ikke å ha trpd på og hive dem litt rundt engang. Hun bare ser dumt på meg, som om hun tenker «tror du jeg er en jævla kattunge, el??» Anonymkode: ab132...289
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Hos oss la kattene sine elsk på en fotskammel, og den er nå et trist syn. Vi har valgt å beholde den for å spare de andre møblene våre. Og det funker- så lenge den finnes i stua får alt annet være i fred. Anonymkode: 033d6...1ff
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Bruker sprayflasker med vann. De lærer seg fort å ikke klore på møbler. Eneste som funker her. Etter en tid så holder det bare å løfte sprayflaska. Sikkert flere som vil reagere, men det bryr jeg meg lite om. Anonymkode: 450c5...66d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Har lest at klorestokken må stå sånn at pus passerer den, og ikke sånn at dem må gå bort til den for å klore. Ellers så fant jeg på «wish» sånne «klorehjørner» til å sette på sofaen der dem klorer. Så skåner man sofaen iallefall🙄 Har også hørt at katter synes all oppmerksomhet er god oppmerksomhet (satt på spissen), så å «kjefte» på dem er ingen hjelp. Katter ødelegger utrolig mye i et hus, altså! Enda godt dem er så søte og gode at dem er verdt det❤️ Anonymkode: a65ff...426
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Ok, kan jo prøve det, selv om hun dessverre ikke er spesielt interessert i godbiter heller. Det henger museleke på den. Hun er totalt uinteressert i leker, selv om de er fylt med kattemynte. Hjelper ikke å ha trpd på og hive dem litt rundt engang. Hun bare ser dumt på meg, som om hun tenker «tror du jeg er en jævla kattunge, el??» Anonymkode: ab132...289 En med ekte pels på? Anonymkode: 68423...ffe
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En med ekte pels på? Anonymkode: 68423...ffe Du, det tviler jeg på. Går ut ifra at det er fake. Anonymkode: ab132...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå