Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så dårlig egnet som ledere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så denne:

Dessverre mye erfaring med dette selv.

Hovedproblemet er vel at kvinner ikke er ledere av natur, rett og slett for uproffesjonelle til å kunne ta en slik oppgave. Det ser man jo bare hvordan kvinner holder på i forhold med menn. Går alltid inn i offerrollen, skylder på andre. Er alltid andre,

Tåler ikke kritikk, tar det personlig. Klarer ikke skille mellom jobb og privat.

Dette har jeg diskutert med mange, jobber selv i et større firma. Menn er mye lettere å forholde seg til, driver ikke med det falske spillet som kvinner gjør.

Anonymkode: 0fa04...14c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dummeste jeg har hørt på lenge.

• Liker 20
Skrevet

Dette må være verdensrekord i generalisering. 

Anonymkode: 11035...c43

• Liker 18
Skrevet

vinterferie ja😍

Anonymkode: d27c1...b1b

• Liker 5
Skrevet

Jeg er kvinne og leder. De sier også at jeg er den beste lederen de har hatt, og alle som har vært leder her før meg har vært menn. Jeg er neppe unik og jeg tror altså at påstanden din er feil.

Anonymkode: 3cc7b...32d

• Liker 8
Skrevet

Har variert erfaring i mine mange år i bedrifter. Noen gode kvinnelige ledere, og dessverre en del dårlige som herser og spiller på tiltrekking.

Så har jeg møtt narsisistiske mannlige ledere som er helt ille.

Generelt vil jeg si at menn er mer gjennomlyste og ærlige.

Kvinner er ofte dyktige på flink pike jobber som analyse eller sykepleier

Anonymkode: 117e7...85d

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så denne:

Hovedproblemet er vel at kvinner ikke er ledere av natur, rett og slett for uproffesjonelle til å kunne ta en slik oppgave. Det ser man jo bare hvordan kvinner holder på i forhold med menn. Går alltid inn i offerrollen, skylder på andre. Er alltid andre,

Tåler ikke kritikk, tar det personlig. Klarer ikke skille mellom jobb og privat.

Dette har jeg diskutert med mange, jobber selv i et større firma. Menn er mye lettere å forholde seg til, driver ikke med det falske spillet som kvinner gjør.

Jeg har også den erfaringen. Men hvorfor lager du en ny tråd når du nettopp fant den andre?

Anonymkode: 0e338...d9d

• Liker 6
Skrevet

Enda en tråd for å sverte et kjønn... de er ikke det. Det er personen som er dårlig leder, ikke kjønnet. Har hatt både mannlige og kvinnelige og det har ingenting å si.

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne:

Dersom du bruker personlig empiri, kan vel jeg gjøre det også. Av fire ledere jeg har hatt, har de to mannlige vært litt dårligere enn de to dyktige kvinnene. Betyr det at ditt utsagn er riktigere enn mitt? 

Jeg arbeider i et yrke der kjønnsfordelingen er nå er 50/50, og lederne har alltid vært eldre enn meg selv.

«Falsk spill», kritikksensitivitet og å skylde på andre finnes også i rene mannsdominerte yrker, der både leder og arbeidstaker er menn. 

Anonymkode: 2a1e4...e8c

• Liker 7
Skrevet

Nja, jeg har variabel erfaring med både menn og kvinner. 

Enten har man innsikt/kompetanse og mot nok til å ta beslutninger og faktisk lede i riktig retning, eller så har man ikke det. Mann som kvinne.

Skrevet

Hatt 2 gode kvinnelige ledere som var rett på sak og stod stødig i enn det måtte være. Har hatt en dårlig kvinnelig leder som skravlet og vinglet og en veldig dårlig mannlig leder som var dødsfeig, upresis og lite selvstendig. 

Anonymkode: 7ff32...399

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De er ikke det. 

Anonymkode: c2b74...cd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hovedproblemet er vel at kvinner ikke er ledere av natur, rett og slett for uproffesjonelle til å kunne ta en slik oppgave.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/09/Kvinner-er-bedre-ledere-enn-menn

vinner og kvinnelig lederskap er løsningen på verdens problemer. Det skriver forfatter og leder-coach Christopher Weber-Fürst i sin siste bok «The Future is Female».

- Alle er enige om at verden står overfor enorme utfordringer. Klima, migrasjon, økonomi - krisene står i kø. For å løse disse trenger vi ledere som tenker langsiktig, helhetlig og kollektivt. Dette er verdier kvinner står for, sier forfatteren, som beskriver seg selv som en «strategisk futurist» og en «eksistensiell detektiv» på visittkortet sitt.

Anonymkode: 4aa2e...8ba

• Liker 1
Gjest ThotSlayer
Skrevet

Min teori er at de vil ha alle fordelene ved lederstillingene, men mangler de rette maskuline egenskapene for å være en god leder.

Gjest ThotSlayer
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

https://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/09/Kvinner-er-bedre-ledere-enn-menn

vinner og kvinnelig lederskap er løsningen på verdens problemer. Det skriver forfatter og leder-coach Christopher Weber-Fürst i sin siste bok «The Future is Female».

- Alle er enige om at verden står overfor enorme utfordringer. Klima, migrasjon, økonomi - krisene står i kø. For å løse disse trenger vi ledere som tenker langsiktig, helhetlig og kollektivt. Dette er verdier kvinner står for, sier forfatteren, som beskriver seg selv som en «strategisk futurist» og en «eksistensiell detektiv» på visittkortet sitt.

Anonymkode: 4aa2e...8ba

At kollektivisme er en verdi kvinner står for er riktig, men at det i det lange løp vil vise seg å bære resultater, det er en annen sak.

Skrevet (endret)

Hvorfor er kvinner så dårlig egnet som ledere?

Først må vi bli enige om at kvinner er dårlige egnet som ledere enn menn.

Endret av O.G.
Skrevet

Bare en som er ute etter å provosere her ja. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at i iveren etter å få flere kvinnelige ledere så glemmer man å sikre at de rette egenskapene er tilstede? Jeg har møtt dårlige ledere av begge kjønn og det som går igjen er at ansettelsesprosessen har vert noe lettvektig og hastverkspreget. 

Anonymkode: 84285...c1b

AnonymBruker
Skrevet

Manne logikk 

1 dårlig mannlig leder = 1 dårlig mannlig leder 

1 dårlig kvinnelig leder = alle kvinnelig ledere er udugelige 

I min bedrift satser de mer på kvinner, men merker meg at menn har mye høgre tabbe kote enn kvinner. Hadde jeg gjort tabben til mennen hadde jeg blitt nedtrykt på dagen.. 

Anonymkode: 392c0...2f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den beste lederen jeg har hatt, er kvinne.

Men generelt finnes det veldig mange dårlige ledere, av begge kjønn.

Anonymkode: 54fad...15b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...