AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Jeg spiste alt for mye godteri og sukker hele forrige uke, og lå nok bra i kalorioverskudd over flere dager. Gikk ikke opp noe i vekt da, men nå i går og i dag vises det plutselig på vekta! Er det normalt at det kan ta noen dager - 1 ukes tid før det faktisk vises på vekta? Har spist sunt igjen og tilbake til min hverdagskost denne uken, men vekta har gått opp nå som jeg er flink igjen. Hvor lenge etter vises det på vekta hos deg? Anonymkode: 8b91b...9d1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Høres usannsynlig ut at det er godteriet i forrige uke som bidrar til det. Ville heller sjekka hvor du er i syklus. Hvis du er like før mens er det nok snarere det. Anonymkode: d8962...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres usannsynlig ut at det er godteriet i forrige uke som bidrar til det. Ville heller sjekka hvor du er i syklus. Hvis du er like før mens er det nok snarere det. Anonymkode: d8962...5b3 Er ikke det dessverre, er omtrent midt i syklus. Ca halvveis på p-pillebrettet. Anonymkode: 8b91b...9d1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 For meg: det går noen dager... Kan overspise i en periode, og tenke at det har gått greit mtp vekt, men så plutselig gjør jeg et hopp opp. Noe kan selvsagt også være vann, 1 gram karbo binder vel 3-4 gram vann? Da sier det seg selv at mye karbomat binder mye vann :) Anonymkode: c42d1...030 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 For å gå opp 1kg så må du ha spist 7000 kalorier i overskudd, så det er ganske mye. Tviler på at du spiste så mye, mest sannsynlig så er det vannvekt. Junk inneholder mye salt som igjen binder vann i kroppen. Vekta varierer mye også, så det er dumt å veie seg hver dag. Beste er å veie seg om morgenen før mat og drikke, naken og etter at man har vært på do og gjort nr 2, en bestemt dag i uken. Fredag f.eks. Ikke mandags morgen hvis du skeier ut i helgene Anonymkode: cf6dd...631 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å gå opp 1kg så må du ha spist 7000 kalorier i overskudd, så det er ganske mye. Tviler på at du spiste så mye, mest sannsynlig så er det vannvekt. Junk inneholder mye salt som igjen binder vann i kroppen. Vekta varierer mye også, så det er dumt å veie seg hver dag. Beste er å veie seg om morgenen før mat og drikke, naken og etter at man har vært på do og gjort nr 2, en bestemt dag i uken. Fredag f.eks. Ikke mandags morgen hvis du skeier ut i helgene Anonymkode: cf6dd...631 jeg tenker omvendt. Nettopp fordi vekt varierer veldig mye, så synes jeg det er lurt å veie seg hver dag, for da ser du disse naturlige variasjonene. Jeg opplever at hvis jeg sammenligner tallene på bestemte ukedager, som om jeg veide meg bare en gang i uken, så får jeg resultater som er mye mer tilfeldige og lite verd når jeg skal vurdere hva som funker og ikke funker. Anonymkode: 1f756...e31 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg tenker omvendt. Nettopp fordi vekt varierer veldig mye, så synes jeg det er lurt å veie seg hver dag, for da ser du disse naturlige variasjonene. Jeg opplever at hvis jeg sammenligner tallene på bestemte ukedager, som om jeg veide meg bare en gang i uken, så får jeg resultater som er mye mer tilfeldige og lite verd når jeg skal vurdere hva som funker og ikke funker. Anonymkode: 1f756...e31 Enig. Det er mye lettere å se trenden når du har mange målepunkter. Anonymkode: 60e22...952 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det er mye lettere å se trenden når du har mange målepunkter. Anonymkode: 60e22...952 eksempel: Forrige uke lå jeg og vippet mellom 72,2 og 72,5 kilo hele uka, bortsett fra fredag, da jeg veide 73,3. Hadde jeg hatt veiedag fredag ville jeg fått et helt misvisende resultat, og mistet motivasjonen fullstendig. Men når jeg VET at snittet over tid var en god del lavere, så tar jeg den fredagsmålingen for det den var: Et avvik som ikke betyr noe isolert sett. Anonymkode: 1f756...e31 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå