AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Alt for sjelden.... Kanskje bare en gang i året Anonymkode: 4cbdc...ba3 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Ca 4 ganger i året. Anonymkode: f5fc2...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 I snitt 1 gng i mnd. Men jeg er så gal at jeg vipper jordfeilbryterne 1 gng i mnd. også. Anonymkode: 26929...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: I snitt 1 gng i mnd. Men jeg er så gal at jeg vipper jordfeilbryterne 1 gng i mnd. også. Anonymkode: 26929...8b7 Du er gal👍😁 Anonymkode: eba1c...a5e 1
Zienna Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Vi har fritthengende vifte. Den sprayes og tørkes for fett stort sett hver uke,. Da fjerner jeg også risten inni og vasker den i oppvaskmaskinen. Jeg tømmer og vasker den lille beholderen med fett som ligger inni vifta samtidig, og sprayer med Plumbo (for ovn) i selve vifta, kanter o.l. Tenker at det er viktig at vifta, som er plassert direkte over all mat vi lager, er renest mulig. 1
MammaMums Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Ofte. Putter risten i oppvaskmaskin på 70grader, som den over meg gjør. Sikkert 1x pr mnd. Og vasker med fettløselig midler vifta ellers.. Kjekt å ha vifta forholdsvis ren og i best mulig funsksjon. Liker å vite det 🙈
Cata Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Hva menere dere egentlig med å "vaske kjøkkenvifta"? Mener dere vanlig vask av "gitteret" og filteret som skal fange fett eller snakker dere om rengjøring lenger opp avtrekkssystemet? 1
EvaLena Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 Altfor sjelden, men jeg vasker rista alene i oppvaskmaskin. Til det andre renholdet bruker jeg sterk salmiakk.
Cata Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Lurer forresten på om noen har en ide til hva som kan virke på toppen av avtrekket? (Den delen som stikker ut under overskapet.= Det har gjennom år lagt seg et fettlag (eller noe) der som er innmari vanskelig å få vekk. Jeg kan ikke se det, men det føles når jeg trekker fingeren over. Var ikke obs på det før det hadde gått for lang tid for jeg har jevnlig tørket over toppen der og trodde det var OK helt til jeg faktisk tok på den en gang. Har så langt prøvd med vanlig oppvaskvann (Zalo). Det virket ikke. Så prøvde jeg med ganske sterkt salmiakkvann. Virket heller ikke. Prøvde til og med med litt ufortynnet salmiakk på en klut og så grundig ettervask med rent vann. Og fremdeles kjennes det litt klebrig ut selv om det ser helt rent ut.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Bor i leid leilighet og har aldri gjort det...aner ikke hvordan man tar den fra hverandre. Har bodd der i fire år... 😵 Anonymkode: 2df4a...e2c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Kanskje et par ganger i året. Anonymkode: 26018...1f1
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 14 minutter siden, Cata skrev: Lurer forresten på om noen har en ide til hva som kan virke på toppen av avtrekket? (Den delen som stikker ut under overskapet.= Det har gjennom år lagt seg et fettlag (eller noe) der som er innmari vanskelig å få vekk. Jeg kan ikke se det, men det føles når jeg trekker fingeren over. Var ikke obs på det før det hadde gått for lang tid for jeg har jevnlig tørket over toppen der og trodde det var OK helt til jeg faktisk tok på den en gang. Har så langt prøvd med vanlig oppvaskvann (Zalo). Det virket ikke. Så prøvde jeg med ganske sterkt salmiakkvann. Virket heller ikke. Prøvde til og med med litt ufortynnet salmiakk på en klut og så grundig ettervask med rent vann. Og fremdeles kjennes det litt klebrig ut selv om det ser helt rent ut. Du kan prøve med avfettingsmiddel som er for bil, kjøpes på biltema f eks. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/avfetting/kaldavfetting-gele-2000041616 Det står til og med at man kan rense ventilatorer med dem, jeg trodde det bare var jeg som var så lur... 😂
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i leid leilighet og har aldri gjort det...aner ikke hvordan man tar den fra hverandre. Har bodd der i fire år... 😵 Anonymkode: 2df4a...e2c Du må finne ut hvordan du gjør det! Google modellnavnet for å finne bruksanvisningen, hør med huseier eller andre. Det der er brannfarlig! Og om du bor i leilighet så deler du jo bygning med flere. Slike branner er vanskelig å slukke selv, og sprer seg raskt. Du har også ansvar for naboene!
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 Ca annenhver mnd vil jeg tro . Hiver risten i oppvaskmaskinen , men tørker over hver dag etter jeg har brukt ovnen
mammamora90 Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 Rengjorde den i dag faktisk.. Før det er vel et par måneder siden. Lar risten ligge ca 1 time i varmt zalovann (bytter vann etter 30 min) og hiver i oppvaskmaskinen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #18 Skrevet 1. mars 2019 En gang eller to i året, tenker jeg. Tok det vel litt oftere da vi bodde flere sammen. Sist jeg tok vifta var det ganske lite fettbelegg på den. Anonymkode: 8e085...02b
Cata Skrevet 1. mars 2019 #19 Skrevet 1. mars 2019 10 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Du kan prøve med avfettingsmiddel som er for bil, kjøpes på biltema f eks. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvask/avfetting/kaldavfetting-gele-2000041616 Det står til og med at man kan rense ventilatorer med dem, jeg trodde det bare var jeg som var så lur... 😂 Takk for tips. Jeg føler meg som den grisen når jeg kjenner på den ventilatoroverflaten så det får bli en tur innom Biltema neste gang jeg er på et sted som har det. 1
solmåneogstjerner Skrevet 1. mars 2019 #20 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, Cata skrev: Takk for tips. Jeg føler meg som den grisen når jeg kjenner på den ventilatoroverflaten så det får bli en tur innom Biltema neste gang jeg er på et sted som har det. De har det på bensinstasjoner også. Men koster mer der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå