Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje et teit spørsmål, men hvordan kjøper jeg ting på finn? det er ikke snakk om noe stort, men brukte dvder. Må jeg overføre penger til selger som da sender varen i posten? er ikke aktuelt for meg å hente noe fysisk, så det må sendes. hva slags erfaringer har dere med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer eller skriver mail til selgeren, så blir dere enige, om hvordan det skal gjøres :)

Anonymkode: e4549...2b2

• Liker 4
Skrevet

Selger kan sende med postoppkrav, eller du kan betale på forhånd. Finn har også en betalingsløsning, men vet ikke hvordan den funker. Jeg pleier å vippse. Har kun opplevd ærlige mennesker. Men er alltid forberedt på å tape pengene. Og ville ikke gjort det med store beløp (over 1000 for min del)

Anonymkode: 7fa1a...57f

Skrevet

Kontakt selgeren, og vis din interesse.  

Han / hun trenger selvfølgelig ditt navn og adresse, og så må dere bli enige om betalingsmåte. Skal du overføre / vippse i forkant, eller etter at varene har blitt sendt?                  

Anonymkode: 9ae5c...21f

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp et par bøker. Tok kontakt via Finn, vippset penger etter avtale, og fikk tilsendt bøkene. I postkassen. Veldig enkelt, men vet ikke om jeg tør å gjøre det med større beløp.

Anonymkode: 91f11...370

Skrevet

Når jeg selger varer har jeg løst det med at jeg tar bilde av varen på posten ferdig med adresse og poststempel for så og fått betaling på vipps. Grei fremgangsmåte synes jeg :) Ikke helt idiotsikkert selvsagt, men ja. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ber alltid om halvparten nå og resten når kunden har mottatt varen. 

Anonymkode: dff0d...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å avtale at varen +  porto må betales på forhånd. Så sender jeg avgårde, og sender bilde av kvittering til kjøper. Ettersom jeg aldri har hørt noe, antar jeg at alt er kommet frem. Men som flere nevner, det handler om tillit, og det vil alltid være de som lure til seg penger på denne måten "Må ha forsvunnet i posten. Ikke noe jeg kan gjøre med det." Så du får vurdere selger utifra svarene du får i kommunikasjonen dere imellom, pluss vurdere om du er villig til å ta sjansen på å tape pengene. Men som hovedregel går det bra. 

Anonymkode: 069bf...984

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har betalt inn til selgers konto, og fått det i posten etterpå. Har aldri blitt lurt.

Anonymkode: 06ef0...d65

AnonymBruker
Skrevet

Er dumt at det ikke er mulig å gi negative poeng til finnbrukere som oppfører seg negativt. Slik det er nå må selger først gi poeng før de som kjøper kanskje gir poeng tilbake. Det gjør det vanskelig å se hvem som oppfører seg ufint eller er storforlangende eller kommer med krav om å sende i postoppkrav. Hadde nylig en forespørsel om postoppkrav, men det betyr bare ekstrautgifter og usikkerhet for selger dersom kjøper scammer. Nå sjekker jeg alles profiler og leser hva andre har skrevet før jeg svarer enkelte finn brukere.

Når jeg selger må kjøper betale inn sum og porto på forhånd via vipps. Inkl emballasje. Trygghet for kjøper er at de da har ditt navn og tlf nummer. Jeg holder kontakten med kjøper, sjekker porto og fotograferer forsendelsen med kvittering på posten før den tas hånd om av betjening. Har aldri fått noen klager fra noen som har kjøpt ting fra meg.

Anonymkode: 231cc...112

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan man få kvittering på Posten også når pakken ikke kan spores? Har aldri hørt om det før, men det høres jo veldig lurt ut. 

Anonymkode: dff0d...58d

AnonymBruker
Skrevet

TS jeg har en haug av brukte DVD-er, noen av dem har jeg aldri sett. Hvor i norge bor du ca? 😊 Jeg må bli kvitt dem og gidder ikke ta særlig betalt. Må ha plass i leiligheten hulk. 

Anonymkode: 9e557...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...