Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for å se yngre ut? er ung og ser 10-15år eldre ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vil ikke si alderen min siden jeg er redd for åbli kjent igjen, men jeg kan si det at jeg er veldig ung. Likevel ser jeg 10-15 år eldre ut. Altså rundt 30-35. Møter mange nye folk påjobben hele tiden, og anner ikke hvor mange folk som har spurt meg om alderen min og jeg har svart dem. Da ser de litt rare of flaue ut, fordi de anto at jeg var mye eldre...de klarer liksom ikke å skjule det på ansiktsutrykkene sine. Jeg synes ikke det er noe gøy fordi folk forventer at jeg kan så mye også fremstiller jeg som en dum person. 

Jeg har mørke ringer under øynene, kvisearr, uven hudtone og dårlige tenner. Så jeg forstår jo godt hvorfor folk tror dette, men jeg lurer påom det finnes noen triks som kan gjøre at jeg ser yngre ut. Jeg kan ikke bruke sminke, da det ikke legger seg bra på, kankje en concealer men finner aldri den rette farge eller en som klarer å dekke over blå ringer under øyenen mine. 

Anonymkode: dcefa...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farge håret i en lysere farge og ikke sett opp håret stramt i en strikk. Da ser man automatisk eldre ut. Kanskje du kan bruke en lipgloss eller nappe bryna for å "løfte" ansiktet?

Anonymkode: b2b16...968

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er det arvelige forhold med i bildet, og man er nærmest født med mørke ringer under øynene. Vokste opp med en venninne som hadde dette, og det plaget henne veldig. Hun så ut som hun aldri sov, liksom. Hun brukte concealer under øynene. Kanskje du ikke har funnet den rette concealeren ennå? Det kan lønne seg å gå opp litt i pris, om du vil ha kvalitet. 

Neste skritt kan være å begynne og spare opp penger til en tur til tannlegen, for å fikse tennene dine. Du skriver du har "dårlige tenner", men hva betyr det? Er de bare skjeve? Eller er de gule og skjeve? Mangler du noen? Du kan sette på skallfasetter og få hvite, perfekte tenner. Dette koster mye penger, men spar i vei, så har du råd til det etterhvert. Prioriter bort årets sommerferietur, og legg pengene på tannlege istedet, for eksempel. Jeg er enig i at dårlige tenner kan gi et dårlig førsteinntrykk, og kan gi inntrykk av at man er eldre enn man er, så det er det verdt å gjøre noe med.

Ellers bør du vel kanskje ha langt hår, som de fleste ungjenter har i dag? En kort frisyre kan gjøre at man ser eldre ut.

Anonymkode: 78521...ba8

• Liker 7
Skrevet

Nok søvn,vann,vitaminer/mineraler. Har man for lite jern kan man se trøtt og blek ut Solfaktor,concealer og ikke for mye maskara på undervippene. Lysere hår. Bleke tennene.Være i nok aktivitet. 

Anonymkode: ddbf5...626

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok søvn,vann,vitaminer/mineraler. Har man for lite jern kan man se trøtt og blek ut Solfaktor,concealer og ikke for mye maskara på undervippene. Lysere hår. Bleke tennene.Være i nok aktivitet. 

Anonymkode: ddbf5...626

Ts: hei, jeg fikser tennene mine nå. Etter en time hos tannlegen har de fiksa flere tenner, og de kommer til å se mye bedre ut snart, men de er fremdeles gulere enn gjennomnitt og syreskader som ikke er fine- ja, eg kan takke meg selv. 

Horfor er det slik at lysere år får deg til å se yngre ut? jeg har brunt hår..

• Liker 1
Skrevet

Ikke helt enig i den med å farge håret lysere, du må finne en farge som kler din hudtone. Jeg er av typen som ser blassere og blasssere ut jo lysere håret er f.eks..

Ikke bruke maskara på de nederste vippene, det «drar» nedover og man ser eldre ut.

Ellers kan klær også gjøre mye : ) 

Anonymkode: d84ff...a54

• Liker 6
Skrevet

Kutt ned kraftig på kaffe/sort te/brus osv hvis du drikker mye av det. Spis mer grønnsaker/ta vitamintilskudd. Pass på at du får nok søvn hver dag, drikk vann. Ikke smink deg for kraftig. Prøv dusere farger i klærne for eks? Gjerne lipgloss eller noe annet som får leppene til å se annet enn matte ut. 

prøv å jevne ut de mørke ringene under øynene med fargekorrigerende sminke? Tvi tvi!

• Liker 2
Skrevet

Hårfrisyre synes jeg har veldig mye å si. Med kort damefrisyre synes jeg mange ser eldre ut. Lang pistrete hår på eldre damer gjør også vondt verre. Hvordan "styler" du håret?

Smykker og klær har også en hel del og si. Hvordan klær bruker du? 

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Runnershigh skrev:

Hårfrisyre synes jeg har veldig mye å si. Med kort damefrisyre synes jeg mange ser eldre ut. Lang pistrete hår på eldre damer gjør også vondt verre. Hvordan "styler" du håret?

Smykker og klær har også en hel del og si. Hvordan klær bruker du? 

Jeg har langt lyse brunt hår, som går ned under puppene, sånn cirka. Det henger rett ned, bruker ikke å gøre noe med det, altså jeg steller det jo, grer det hver dag, og det er ikke slitt. Håret mitt er det eneste jeg kan skryte av. 

Har også en fin trent kropp, men det kan kanskje en 3-35 åring også ha? 

Jeg bruker klær som alle andre på min alder, kler meg til og med litt yngre, altså jeg vet hvordan jeg skal kle meg, så det er ikke der det ligger. Svarte jeans, hvite sneakers eller nike joggesko, uggs osv, etter årstid. Lurte nesten på om jeg skulle begynne å kle meg som en 40 åring, fordi eg tenker at folk kanske synes eg er rar siden jeg kler meg så ungdommelig, eller burde jeg ikke gjøre det?  er jo ung,.. 

Men ja, uansett jeg så mye yngre ut for et par år siden. Da ble jeg alltid spurt om leg på butikker, f.eks. Flte også selv at jeg så yngre ut. Men da hadde eg bolle skinn. Er det ikke slik at hvor mer markert (tynnere) man er i ansiktet, hvor eldre ser man ut ? tror en stor grunn til at jeg plutselig ser 10 år eldre ut er fordi jeg er tynn i ansiktet og klarer ikke å få tilbake de søte bolle skinna mine...

Skrevet

Kler har veldig mye å si. Når jeg skal kle meg formelt blir det ofte veldig «kvinnelig» og mange tror jeg er 5-10 år eldre enn hva folk ellers tror når jeg kler meg vanlig. 

Anonymkode: e6089...727

Skrevet

Det høres ut som du har helt nydelig hår, ha det sånn du har det! 

To concealere som jeg bruker er Dior og YSL, de har kun tre forskjellige farver tror jeg, og farve nummer to pleier å funke de fleste. 

Hvis sminke sånn ellers ikke «fester» seg helt så kan du jo prøve en primer. Litt roser i kinnene kanskje?

Ikke kle deg eldre og ikke klipp av deg håret!

Kult at du ordner tennene dine! Er selv tretti og skal ha regulering ✌️

Anonymkode: cdcc0...67b

• Liker 6
Gjest MizBiz
Skrevet

Retinol, solfaktor, drikke mye vann, sove godt, lite stress, mye grønne grønnsaker,  lite kaffe/brus/alkohol, holde en jevn vekt hele tiden, være opplagt/uthvilt og glad vil gjøre at du ser ut som beste utgave av deg selv.

om du ikke kam bruke foundation kan du bruke cc cream eller bb cream. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du heeelt sikker på at de tror du er eldre enn du er? Høres nesten ut som du har fått en hang up på dette selv, veldig sjelden noen forandrer seg så mye på to år uten at noe traumatisk har skjedd. Har noen sagt rett ut at de tror du er 10-15 år eldre enn du er?

Anonymkode: c42fb...5ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå til en butikk hvor de ansatte vet hvordan man kan sminke deg. Feks Mac, litt dyrere parfymeri, bor du i Oslo ville jeg gått på Eger torget, der jobber det mange som kan hjelpe deg. Selvom du ikke har funnet rett farge har du kanskje ikke spurt etter hjelp? Du kan også spørre frisøren din om sminketips :) Har en venninne som slet med ringer under øynene og de var litt «sunket» inn. Hun tok fillers under (lite) så det var ikke synlig, men dette for å skjule blodårene. Kostet 3200 kroner eller noe og hjalp henne 

Anonymkode: fd5a9...1f4

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du heeelt sikker på at de tror du er eldre enn du er? Høres nesten ut som du har fått en hang up på dette selv, veldig sjelden noen forandrer seg så mye på to år uten at noe traumatisk har skjedd. Har noen sagt rett ut at de tror du er 10-15 år eldre enn du er?

Enig.

Det er ekstremt få mennesker som ser 10-15 år eldre (eller yngre) ut enn de er. De aller, aller fleste ser ut som alderen sin pluss minus noen få år. Hvis noen ser så mye eldre ut som 10-15 år er det som oftest på grunn av sykdom, rusmisbruk eller stor fattigdom/sult (ikke så aktuelt i Norge, men ses ofte i fattige land). 

Dersom man tror noen er eldre enn de er i jobbsammenheng (som du bruker som eksempel) handler det ofte om at de oppfattes som kunnskapsrike og ansvarsfulle. Kan altså godt hende du skal ta det som et kompliment dersom noen på jobb tror du er eldre enn du er. 

AnonymBruker
Skrevet
On 2/28/2019 at 5:29 PM, AnonymBruker said:

Ikke helt enig i den med å farge håret lysere, du må finne en farge som kler din hudtone. Jeg er av typen som ser blassere og blasssere ut jo lysere håret er f.eks..

Ikke bruke maskara på de nederste vippene, det «drar» nedover og man ser eldre ut.

Ellers kan klær også gjøre mye : ) 

Anonymkode: d84ff...a54

Er man tynn ser man også yngre ut, hårfarge trenger ikke være lysere mener jeg også. Måten man kler seg på og hårfrisyre har klart noe å si. 

Anonymkode: 4ce31...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Ta bedre vare på hud, hår og helse. Tren, spis variert og næringsrikt, få frisk luft og litt sol, drikk vann, osv. 

Anonymkode: be514...502

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av janeikanskje
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2019 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Det var en på jobb som antok jeg var i slutten av tyveårene, 28-30 altså... så har dte vær en annen på jobbsom sikkert har spurt meg hundre gange rom hvor gammel jeg er og jeg svarer, men hun glemmer, igjen og igjen. Da jeg sa jegvar 22 gjentok hun 22? ja.. jeg ser nok gammal ut...så jeg sier aldri alderen min, om ikke noen spør, rett og slett fordi jeg ser dritt ut, skulle ønske jeg fikk tilbake mitt unge utseende jeg hadde før.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en på jobb som antok jeg var i slutten av tyveårene, 28-30 altså... så har dte vær en annen på jobbsom sikkert har spurt meg hundre gange rom hvor gammel jeg er og jeg svarer, men hun glemmer, igjen og igjen. Da jeg sa jegvar 22 gjentok hun 22? ja.. jeg ser nok gammal ut...så jeg sier aldri alderen min, om ikke noen spør, rett og slett fordi jeg ser dritt ut, skulle ønske jeg fikk tilbake mitt unge utseende jeg hadde før.

Noen antok i jobbsammenheng at du var 6-8 år eldre --> du tror du ser 10-15 år eldre ut? Det høres mer ut som om noe du har hengt deg opp i. At en kollega glemmer hvor gammel du er handler vel ikke om annet enn at hun er glemsk, ikke at du ser gammel ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...