AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Del Skrevet 28. februar 2019 Jeg er voksen og har egne barn, men har forstått som voksen at min mor er svært psyk. F.eks: - hun mener at myndighetene overvåker henne og andre hver dag - hun mener at vaksiner, medisiner, hjelm, bilstol og annen sikkerhet er noe myndighetene innbiller oss at vi trenger - hun mener at myndighetene jobber tett sammen med legemiddelindustrien slik at vi mennesker MÅ kjøpe medisiner for at staten skal få penger - dette med bilstol/hjelm og annen sikkerhet mener hun også at myndighetene pusher på oss for at staten skal tjene penger på folks usikkerhet - hun mener at røyking ikke er skadelig. Hun røyker inne i leiligheten sin, noe som hun selvsagt må få lov til, men mener at jeg er hjernevasket av myndighetene fordi jeg ikke ønsker å komme inn i hennes leilighet pga røyklukt og fordi jeg ikke ønsker å bli utsatt for passiv røyking - hun kan få svært vondt av å lese om barn som blir banket hjemme, men når jeg spør henne hvorfor hun slepte mitt søsken og meg rundt i huset etter håret, slo oss, klorte oss og banket oss, sier hun det er grunnet at vi var vanskelige barn - hun sier hun er ufør fordi hun fikk mitt søsken og meg og klarte ikke å jobbe samtidig som hun hadde barn - hun hater muslimer og er svært rasistisk mot utlendinger. Da jeg nevnte at jeg har et fadderbarn i et annet land sa hun blant annet at "Så lenge han ikke er muslim. De må du aldri støtte!". Spurte henne om ikke muslimske barn fortjener å få mat på bordet, men nei, hun mente at slike sataniske mennesker (inkl barn) ikke fortjener å få mat . Dette er bare få av mange punkter. Hun mangler også selvinnsikt, har ingen manerer og har absolutt ingen sosial intelligens. Hun kan gjerne gå bort til fremmede som skriver meldinger for å se hva og hvem de skriver til. Hun dusjer svært sjeldent og mener at jeg har tvangstanker fordi jeg dusjer så mye (etter trening f.eks). Er vi ute på restaurant, smatter hun, snakker med mat i munnen, bruker ikke kniv og klager alltid på ALT, både høylytt slik at andre kunder får det med seg pluss hun klager til betjeningen. Dette var gjerne ikke så gale, men det er mye mer. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Trengte å få det ut. Vi bor 30 min unna hverandre, men vi omgås svært sjeldent og hun har aldri fått være alene med barna mine. Jeg har ikke møtt min far noen gang, dessverre, og mitt søsken har rusproblemer. Jeg synes det er så rart at jeg har blitt så "normal". Barnevernet har vært inni bildet så lenge jeg kan huske og de har hjulpet med mye, som blant annet avlastningshjem hvor jeg fikk bade og dusje selv etter jeg hadde tisset i sengen, vi fikk ulike ferier med andre barn o.l. Jeg fikk ikke bade hjemme hos min mor fordi strømmen var for dyr. Hun forstår ikke selv at hun er syk, det er alle andre rundt henne som er alvorlig syke og hjernevasket av myndighetene. Tviler på at det er noe vits i å prøve og skaffe henne hjelp da hun dessverre ikke innser hvordan hun er. Hun mener at alt andre gjør (selv med uhell) er ondsinnet. For eksempel var det ei jente på 15 år som mistet pølsen sin på bakken. Pølsen traff ikke min mor, men min mor lagde et forferdelig oppstyr om hvor ondsinnet det var at hun KUNNE HA FÅTT ketchup på buksen sin pga dumskapen til denne jenten. Jeg forklarte høyt at jenten ikke mistet pølsen med vilje og at pølsen uansett ikke traff min mor. Men neida, jun fortsatte med at dette kunne endt skikkelig stygt hvor min mor kunne fått ketchup på buksen sin. Lurer på om jeg bare bør kutte kontakten, egentlig. Jeg måtte selv ta vaksiner i voksen alder, forresten. Hun er vaksinemotstander og mener at jeg utøver omsorgssvikt mot mine barn fordi de følger vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: fe234...1d0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 28. februar 2019 #2 Del Skrevet 28. februar 2019 Det er ingen grunn til å ha mennesker i livet ditt som ikke tilfører noe positivt. Selv ikke familie. Jeg kuttet ut hele min familie da jeg var 16 år og har aldri sett meg tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Del Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er voksen og har egne barn, men har forstått som voksen at min mor er svært psyk. F.eks: - hun mener at myndighetene overvåker henne og andre hver dag - hun mener at vaksiner, medisiner, hjelm, bilstol og annen sikkerhet er noe myndighetene innbiller oss at vi trenger - hun mener at myndighetene jobber tett sammen med legemiddelindustrien slik at vi mennesker MÅ kjøpe medisiner for at staten skal få penger - dette med bilstol/hjelm og annen sikkerhet mener hun også at myndighetene pusher på oss for at staten skal tjene penger på folks usikkerhet - hun mener at røyking ikke er skadelig. Hun røyker inne i leiligheten sin, noe som hun selvsagt må få lov til, men mener at jeg er hjernevasket av myndighetene fordi jeg ikke ønsker å komme inn i hennes leilighet pga røyklukt og fordi jeg ikke ønsker å bli utsatt for passiv røyking - hun kan få svært vondt av å lese om barn som blir banket hjemme, men når jeg spør henne hvorfor hun slepte mitt søsken og meg rundt i huset etter håret, slo oss, klorte oss og banket oss, sier hun det er grunnet at vi var vanskelige barn - hun sier hun er ufør fordi hun fikk mitt søsken og meg og klarte ikke å jobbe samtidig som hun hadde barn - hun hater muslimer og er svært rasistisk mot utlendinger. Da jeg nevnte at jeg har et fadderbarn i et annet land sa hun blant annet at "Så lenge han ikke er muslim. De må du aldri støtte!". Spurte henne om ikke muslimske barn fortjener å få mat på bordet, men nei, hun mente at slike sataniske mennesker (inkl barn) ikke fortjener å få mat . Dette er bare få av mange punkter. Hun mangler også selvinnsikt, har ingen manerer og har absolutt ingen sosial intelligens. Hun kan gjerne gå bort til fremmede som skriver meldinger for å se hva og hvem de skriver til. Hun dusjer svært sjeldent og mener at jeg har tvangstanker fordi jeg dusjer så mye (etter trening f.eks). Er vi ute på restaurant, smatter hun, snakker med mat i munnen, bruker ikke kniv og klager alltid på ALT, både høylytt slik at andre kunder får det med seg pluss hun klager til betjeningen. Dette var gjerne ikke så gale, men det er mye mer. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Trengte å få det ut. Vi bor 30 min unna hverandre, men vi omgås svært sjeldent og hun har aldri fått være alene med barna mine. Jeg har ikke møtt min far noen gang, dessverre, og mitt søsken har rusproblemer. Jeg synes det er så rart at jeg har blitt så "normal". Barnevernet har vært inni bildet så lenge jeg kan huske og de har hjulpet med mye, som blant annet avlastningshjem hvor jeg fikk bade og dusje selv etter jeg hadde tisset i sengen, vi fikk ulike ferier med andre barn o.l. Jeg fikk ikke bade hjemme hos min mor fordi strømmen var for dyr. Hun forstår ikke selv at hun er syk, det er alle andre rundt henne som er alvorlig syke og hjernevasket av myndighetene. Tviler på at det er noe vits i å prøve og skaffe henne hjelp da hun dessverre ikke innser hvordan hun er. Hun mener at alt andre gjør (selv med uhell) er ondsinnet. For eksempel var det ei jente på 15 år som mistet pølsen sin på bakken. Pølsen traff ikke min mor, men min mor lagde et forferdelig oppstyr om hvor ondsinnet det var at hun KUNNE HA FÅTT ketchup på buksen sin pga dumskapen til denne jenten. Jeg forklarte høyt at jenten ikke mistet pølsen med vilje og at pølsen uansett ikke traff min mor. Men neida, jun fortsatte med at dette kunne endt skikkelig stygt hvor min mor kunne fått ketchup på buksen sin. Lurer på om jeg bare bør kutte kontakten, egentlig. Jeg måtte selv ta vaksiner i voksen alder, forresten. Hun er vaksinemotstander og mener at jeg utøver omsorgssvikt mot mine barn fordi de følger vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: fe234...1d0 Burde du ikke påse at din mor får helsehjelp? Ingen friske mennesker går rundtmog påstår segmovervåket av myndighetene. Anonymkode: 11bbc...eec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Del Skrevet 28. februar 2019 Hun er mye galere enn de fleste som frekventerer psykiatriske avdelinger så tror du trygt! kan sende en beymringsmelding på henne til helsevesenet i det minste. Hva med et ultimatum? "Skaff deg hjelp, eller ligg unna meg og familien min." Anonymkode: bb498...81c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Del Skrevet 28. februar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde du ikke påse at din mor får helsehjelp? Ingen friske mennesker går rundtmog påstår segmovervåket av myndighetene. Anonymkode: 11bbc...eec Har du hørt om personlighetsforstyrrelse? Det er MANGE ute i samfunnet som har en pf, men så lenge de ikke utgjør en fare - så er det ingenting man kan gjøre. De som har pf har ikke innsikt nok til å forstå at de er syke. Anonymkode: 4d86d...c4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Del Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om personlighetsforstyrrelse? Det er MANGE ute i samfunnet som har en pf, men så lenge de ikke utgjør en fare - så er det ingenting man kan gjøre. De som har pf har ikke innsikt nok til å forstå at de er syke. Anonymkode: 4d86d...c4d Kan du ikke lese om psykiske lidelser i stedet for å kaste rundt deg med diagnoser som egentlig bare avslører at du ikke har peiling på hva personlighetsforstyrrelse er engang? Mora til ts er en skikkelig skrulle, men tror faktisk ikke det er personlighetsforstyrrelse hun kommer til å få som diagnose. Anonymkode: bb498...81c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar 2019 #7 Del Skrevet 28. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er voksen og har egne barn, men har forstått som voksen at min mor er svært psyk. F.eks: - hun mener at myndighetene overvåker henne og andre hver dag - hun mener at vaksiner, medisiner, hjelm, bilstol og annen sikkerhet er noe myndighetene innbiller oss at vi trenger - hun mener at myndighetene jobber tett sammen med legemiddelindustrien slik at vi mennesker MÅ kjøpe medisiner for at staten skal få penger - dette med bilstol/hjelm og annen sikkerhet mener hun også at myndighetene pusher på oss for at staten skal tjene penger på folks usikkerhet - hun mener at røyking ikke er skadelig. Hun røyker inne i leiligheten sin, noe som hun selvsagt må få lov til, men mener at jeg er hjernevasket av myndighetene fordi jeg ikke ønsker å komme inn i hennes leilighet pga røyklukt og fordi jeg ikke ønsker å bli utsatt for passiv røyking - hun kan få svært vondt av å lese om barn som blir banket hjemme, men når jeg spør henne hvorfor hun slepte mitt søsken og meg rundt i huset etter håret, slo oss, klorte oss og banket oss, sier hun det er grunnet at vi var vanskelige barn - hun sier hun er ufør fordi hun fikk mitt søsken og meg og klarte ikke å jobbe samtidig som hun hadde barn - hun hater muslimer og er svært rasistisk mot utlendinger. Da jeg nevnte at jeg har et fadderbarn i et annet land sa hun blant annet at "Så lenge han ikke er muslim. De må du aldri støtte!". Spurte henne om ikke muslimske barn fortjener å få mat på bordet, men nei, hun mente at slike sataniske mennesker (inkl barn) ikke fortjener å få mat . Dette er bare få av mange punkter. Hun mangler også selvinnsikt, har ingen manerer og har absolutt ingen sosial intelligens. Hun kan gjerne gå bort til fremmede som skriver meldinger for å se hva og hvem de skriver til. Hun dusjer svært sjeldent og mener at jeg har tvangstanker fordi jeg dusjer så mye (etter trening f.eks). Er vi ute på restaurant, smatter hun, snakker med mat i munnen, bruker ikke kniv og klager alltid på ALT, både høylytt slik at andre kunder får det med seg pluss hun klager til betjeningen. Dette var gjerne ikke så gale, men det er mye mer. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Trengte å få det ut. Vi bor 30 min unna hverandre, men vi omgås svært sjeldent og hun har aldri fått være alene med barna mine. Jeg har ikke møtt min far noen gang, dessverre, og mitt søsken har rusproblemer. Jeg synes det er så rart at jeg har blitt så "normal". Barnevernet har vært inni bildet så lenge jeg kan huske og de har hjulpet med mye, som blant annet avlastningshjem hvor jeg fikk bade og dusje selv etter jeg hadde tisset i sengen, vi fikk ulike ferier med andre barn o.l. Jeg fikk ikke bade hjemme hos min mor fordi strømmen var for dyr. Hun forstår ikke selv at hun er syk, det er alle andre rundt henne som er alvorlig syke og hjernevasket av myndighetene. Tviler på at det er noe vits i å prøve og skaffe henne hjelp da hun dessverre ikke innser hvordan hun er. Hun mener at alt andre gjør (selv med uhell) er ondsinnet. For eksempel var det ei jente på 15 år som mistet pølsen sin på bakken. Pølsen traff ikke min mor, men min mor lagde et forferdelig oppstyr om hvor ondsinnet det var at hun KUNNE HA FÅTT ketchup på buksen sin pga dumskapen til denne jenten. Jeg forklarte høyt at jenten ikke mistet pølsen med vilje og at pølsen uansett ikke traff min mor. Men neida, jun fortsatte med at dette kunne endt skikkelig stygt hvor min mor kunne fått ketchup på buksen sin. Lurer på om jeg bare bør kutte kontakten, egentlig. Jeg måtte selv ta vaksiner i voksen alder, forresten. Hun er vaksinemotstander og mener at jeg utøver omsorgssvikt mot mine barn fordi de følger vaksinasjonsprogrammet. Anonymkode: fe234...1d0 Høres ikke ut som det gjør deg eller barna dine godt av å ha henne i livet deres. Man velger ikke sin mor. Du er ikke forpliktet til å ha henne i livet ditt bare fordi hun har født deg. Hun har åpenbart sviktet deg og ditt søsken i hele oppveksten. Syk eller ikke. Ingen unnskyldning. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Del Skrevet 28. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lese om psykiske lidelser i stedet for å kaste rundt deg med diagnoser som egentlig bare avslører at du ikke har peiling på hva personlighetsforstyrrelse er engang? Mora til ts er en skikkelig skrulle, men tror faktisk ikke det er personlighetsforstyrrelse hun kommer til å få som diagnose. Anonymkode: bb498...81c Nå synes jeg du var ganske kjapp i avtrekkeren. Du vet ingenting om meg, min oppvekst og utdannelse. Så hvem er du som kan komme her å si at jeg ikke vet noe om personlighetsforstyrrelser? Tror du jeg er så dum og uerfaren at jeg går å slenger diagnoser etter andre? Anonymkode: 4d86d...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Del Skrevet 28. februar 2019 Hadde kuttet tvert. Man velger ikke mor, men man velger hvem man vil ha i livet sitt. Anonymkode: 5cabd...1c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 28. februar 2019 #10 Del Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke lese om psykiske lidelser i stedet for å kaste rundt deg med diagnoser som egentlig bare avslører at du ikke har peiling på hva personlighetsforstyrrelse er engang? Mora til ts er en skikkelig skrulle, men tror faktisk ikke det er personlighetsforstyrrelse hun kommer til å få som diagnose. Anonymkode: bb498...81c Hva tror du det er da? https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/personlighetsforstyrrelser/?page=2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Del Skrevet 1. mars 2019 3 timer siden, BearMama skrev: Hva tror du det er da? https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/personlighetsforstyrrelser/?page=2 Ikke meg du spør, men hun har vrangforestillinger og mangel på innsikt i egen sykdom som folk med paranoid schizofreni pleier å ha. Folk med personlighetsforstyrrelser har ikke paranoide tanker, og mange har innsikt i egen lidelse fordi smertetrykket som følger med diagnosen er så høyt. Anonymkode: 89020...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #12 Del Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spør, men hun har vrangforestillinger og mangel på innsikt i egen sykdom som folk med paranoid schizofreni pleier å ha. Folk med personlighetsforstyrrelser har ikke paranoide tanker, og mange har innsikt i egen lidelse fordi smertetrykket som følger med diagnosen er så høyt. Anonymkode: 89020...b51 Mulig hun er schizo. Men kan også være personlighetsforstyrrelse. Paranoid personlighetsforstyrrelse Denne personlighetstypen er karakterisert ved mistenksomhet, mistillit, tolker handlinger fiendtlig eller foraktfullt, er følsom for krenkelser. Personer med denne forstyrrelsen har ofte overdreven tro på egen kunnskap og evner, og de unngår ofte nære forhold til andre. De søker etter skjulte meninger i alt og finner uvennlige hensikter i det andre gjør. De er raske til å utfordre venners og families lojalitet, og de virker ofte kalde og fjerne i forhold til andre. De skylder ofte på andre og bærer ofte langvarig nag til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Del Skrevet 1. mars 2019 8 minutter siden, BearMama skrev: Mulig hun er schizo. Men kan også være personlighetsforstyrrelse. Paranoid personlighetsforstyrrelse Denne personlighetstypen er karakterisert ved mistenksomhet, mistillit, tolker handlinger fiendtlig eller foraktfullt, er følsom for krenkelser. Personer med denne forstyrrelsen har ofte overdreven tro på egen kunnskap og evner, og de unngår ofte nære forhold til andre. De søker etter skjulte meninger i alt og finner uvennlige hensikter i det andre gjør. De er raske til å utfordre venners og families lojalitet, og de virker ofte kalde og fjerne i forhold til andre. De skylder ofte på andre og bærer ofte langvarig nag til andre. Jeg ser hva du mener, men det er stor fotskjell på mistenksomhet mot folk og fe generelt, og store konspirasjonsteorier rundt myndigheter og helsevesenet. Moren min var schizofren (diagnostisert), og hun var også litt som moren til TS, bare at det var andre ting hun var paranoid over. Hun var overbevist om at jeg blant annet var besatt av djevelen og at hun måtte redde meg. Min mor ble i stor grad fri for symptomer, hun fikk behandling, og det gikk veldig fint. Etterhvert kunne hun både jobbe og leve et normalt liv. Jeg merket ikke så mye til schizofrenien senere i barndommen- men det er klart at hun ble nærmest kjemisk lobotomert. Anonymkode: 67e7a...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Del Skrevet 1. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde du ikke påse at din mor får helsehjelp? Ingen friske mennesker går rundtmog påstår segmovervåket av myndighetene. Anonymkode: 11bbc...eec Det er ikke nødvendigvis mulig å overbevise syke om at de trenger hjelp, ofre behøver man et tvangsvedtak. Anonymkode: 2deb6...245 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #15 Del Skrevet 1. mars 2019 Huff, får vondt av deg. Det er ikke greit å leve med psykisk syke rundt seg. Beskytt deg selv og barna mot henne. Syns du burde be henne skaffe seg hjelp. Mest sannsynlig vil hun ikke ha og mener selv hun ikke trenger. Fyll livet med glede for deg og barna. Sorgen over din mor, må du bære med deg. Kontakten kan brytes helt, eller holdes på dine premisser. Anonymkode: bbf59...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 1. mars 2019 #16 Del Skrevet 1. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser hva du mener, men det er stor fotskjell på mistenksomhet mot folk og fe generelt, og store konspirasjonsteorier rundt myndigheter og helsevesenet. Moren min var schizofren (diagnostisert), og hun var også litt som moren til TS, bare at det var andre ting hun var paranoid over. Hun var overbevist om at jeg blant annet var besatt av djevelen og at hun måtte redde meg. Min mor ble i stor grad fri for symptomer, hun fikk behandling, og det gikk veldig fint. Etterhvert kunne hun både jobbe og leve et normalt liv. Jeg merket ikke så mye til schizofrenien senere i barndommen- men det er klart at hun ble nærmest kjemisk lobotomert. Anonymkode: 67e7a...2ce Jeg vet. Har selv vokst opp med det. Måtte kutte kontakt da jeg var 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #17 Del Skrevet 1. mars 2019 Takk for svar dere Hun mener at hun selv ikke er syk og det gjør det svært vanskelig. Hun har null forståelse for andre. Og forsvarer alt med at "det var lov før" eller "det gjorde de før". For eksempel om hun leser om barn som har blitt utsatt for vold hjemme, kan det være svært synd i dem - slik som jeg nevnte innledningsvis. Men om hun ser en "vanskelig" unge ute, så mener hun at barnet burde fått bank, slik at det lærer å oppføre seg. Om jeg prøver å forklare henne skadene og ettervirkningene ved å utøve vold på barn, ser hun på meg som om jeg skulle vært dum og svarer med at det var lov før og at barnet da hadde oppført seg. Hun svarer også med at jeg som har så lette og høflige barn vet ikke hvordan det er å ha "vanskelige" barn. Det med schizofreni kunne stemme, ja. Anonymkode: fe234...1d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #18 Del Skrevet 1. mars 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Har du hørt om personlighetsforstyrrelse? Det er MANGE ute i samfunnet som har en pf, men så lenge de ikke utgjør en fare - så er det ingenting man kan gjøre. De som har pf har ikke innsikt nok til å forstå at de er syke. Anonymkode: 4d86d...c4d Det er greit at mange ikke forstår de er syke, men å påstå at de som har PF ikke har innsikt nok til å forstå at de er syke, blir veldig, veldig feil. Og det burde du også vite, hvis du har peiling. Anonymkode: e31ac...e60 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #19 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg sluttet å ha kontakt med min mor for 12 år siden snart. Hun tilførte ikke mitt liv noe som helst positivt, det kom bare negativitet ut av munnen hennes, og hun krititserte alle. Særlig tjukke folk hun så på gata. Da var det sukk og stønn, se på den feite personen der, og himling med øya. Fatter ikke at det går an! I tillegg har hun hele mitt liv drevet stor forskjellsbehandling på meg og mine søsken, som alle er gutter, og jeg er eneste jenta. Jeg ble truet med å bli kastet ut hjemmefra om jeg ikke gjorde ditt og datt hjemme, mens guttene slapp unna alt. De trengte ikke gjøre noe som helst. Dette med at hun kritiserer andre hele tiden, var utrolig negativt og irriterende. Da jeg var gravid, sa jeg en gang at jeg og mannen min hadde tenkt ut hva barnet skulle hete. Vi hadde både gutte- og jentenavn klart. Hun spurte da om hva de navnene var. Jeg sa at jeg ville ikke si det før barnet var født, og fikk navnet sitt, fordi jeg ikke ville høre diskusjoner eller hva andres smak var om disse navnene. Å jo, få høre! Skal ikke si noe, mente hun. Så jeg sa navnene. Hva gjorde hun? Hun skar en skrekkelig grimase i avsky da jeg sa navnet.... Faens kjerring! Jeg burde visst bedre. En gang hadde hun sagt til en venninnes mor at hun (mora mi) heller ville hatt ti gutter enn èn jente.... for gutter var så mye enklere og bedre. Da jeg var 40, fikk jeg nok og sluttet ganske enkelt å svare når hun ringte. Sluttet å gå på familiesammenkomster der hun var tilstede. Har nå ikke sett henne siden 2007. Og det er jeg glad for. Føles som en tung bør er løftet fra skuldrene mine når jeg slipper å ha med henne å gjøre. Anonymkode: 38f0b...253 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. mars 2019 #20 Del Skrevet 1. mars 2019 21 timer siden, BearMama skrev: Det er ingen grunn til å ha mennesker i livet ditt som ikke tilfører noe positivt. Selv ikke familie. Jeg kuttet ut hele min familie da jeg var 16 år og har aldri sett meg tilbake. 100% enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå