Gå til innhold

Ansettelsesprosess som tar lang tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på intervju for to uker siden, og fikk en veldig god magefølelse da det ble sagt at jeg er en god kandidat. De skulle bestemme seg til i dag.  Nå ringte de og beklaget at jeg ikke har fått svar ennå da de hadde fått inn flere søknader og ville intervjue fler, så de skal bestemme seg senere.

Noen som har opplevd dette og allikevel fått jobben?

Anonymkode: f9771...eaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt. At de velge å ta inn flere søkere betyr at de håper å finne noen bedre enn deg.

Du burde sagt at du har andre muligheter og derfor ikke kan vente lenger på svar, så får de heller si nei hvis de tror de finner noen bedre. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, FrodeF skrev:

Kjipt. At de velge å ta inn flere søkere betyr at de håper å finne noen bedre enn deg.

Du burde sagt at du har andre muligheter og derfor ikke kan vente lenger på svar, så får de heller si nei hvis de tror de finner noen bedre. 

Det er jo ikke særlig lurt å gi dem et ultimatum - da er TS sannsynligvis sjanseløs. 

Anonymkode: b9532...576

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2019 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke særlig lurt å gi dem et ultimatum - da er TS sannsynligvis sjanseløs. 

Anonymkode: b9532...576

Enig, ultimatum er ikke så lurt. Men det kan være greit å nevne at man har andre tilbud/muligheter, så om de er interessert bør de ikke bruke for lang tid. Sannsynligvis ser de etter noen bedre, men om TS hittil er beste kandidat, kan det være de ikke sjanser på å miste henne.

Anonymkode: 7ca88...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...