AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Noen her som har erfaring med periodisk faste? Hvordan ser en vanlig dag ut, og har det noe effekt? Anonymkode: 1f202...586
Pierre Gynt Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Det har funka veldig bra for meg når jeg har brukt det (16:8). En vanlig dag begynner med filterkaffe, vann. Spiser deretter ganske store måltider kl. 12, 16 og 19. Har også småspist i mellom hvis jeg føler for det uten at det for min del har kommet i veien for vektreduksjon. Det er ikke noe magisk ved det, dog. Det er bare en enkel måte å komme i kaloriunderskudd på. Jeg fungerer mye bedre helt uten mat, istedenfor med bare litt mat, så det passer meg fint. Det er definitivt verdt et forsøk. Skulle jeg ha fortsatt vektreduksjonen, kunne jeg fint ha gjort det til en livsstil. Har aldri vært glad i frokost uansett Jeg gikk ned 7 kg på 2-3 måneder, i hvert fall, og fikk synlige magemuskler for første gang i livet mitt
mlifjeld Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 (endret) Jeg har nå 20 timers faste hver dag og et 4 timers spisevindu. Spiser som regel 1 eller 2 store måltider om dagen. Spiser til jeg blir mett med mye fett, grønnsaker og fete kjøttstykker eller egg. Jeg spiser altså et ketogent kosthold. I tillegg trener jeg styrke 4-5 dager i uken. Dette har gjort livet mitt så mye lettere. Jeg bruker mindre tid på å lage mat og det er lettere å få inn riktig mengde protein fett og sunne grønnsaker. Spiser brokkoli, avokado, spinat og ande sunne fiber rike grønnsaker hver dag. (passer på å få i meg nok kalium og andre vitaminer gjennom kosten hver dag) Er ikke sulten i løpet av dagen og har bra med energi på trening selv om jeg kanskje har fastet i 20 timer når jeg trener. Digg å ikke ha cravings eller sult, men full kontroll over matinntaket. Det er mange som ikke tror meg, men jeg har faktisk aldri følt meg bedre og sunnere. Huden min ser fantastisk ut og jeg har sluttet å bruke kardio for å gå ned i fett prosent. Nå kontrollerer jeg det med maten og bruker trening mest for å bygge de musklene jeg ønsker meg for å få timeglassfiguren. Og det her med at alle kalorier er like er ikke helt riktig. kalroier fra fett påvirker kroppen din på en helt annen måte enn kalorier fra sukker. Sukker øker insulinet ditt og får kroppen til å lagre glukosen som fett dersom det er for mye sukker i blodet. Fett påvirker nesten ikke insulinet i det hele tatt og holder deg mett mye lengere og gjør det faktisk lettere for kroppen din å bruke egent kroppsfett som energi (forbrenne fett) Jeg spiser nå mye flere kalorier enn jeg gjorde da jeg jeg ville gå ned i vekt før. Da spiste jeg rundt 1400 kalorier om dagen og vekten endret seg ikke stort. Nå spiser jeg nok godt over 2000kalorier hver dag. Men har sluttet å beregne det hver dag da jeg spiser meg alltid god og mett med mye mat. Føles nesten som jeg har hacket det her fettprosent greiene. Tenk å få den kroppen man vil ha med å spise utrolig god mat med masse smak og gode grønnsaker og uten å gå rundt med sukkersug og sult.. Endret 28. februar 2019 av mlifjeld 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Før jeg startet med periodisk faste, leste og studerte jeg en del om emnet først. Tok et relativt kjapt kurs i autofagi, https://courses.edx.org/courses/course-v1:TokyoTechX+Bio150x+2T2018/course/ Jeg starta med 18:6, men økte raskt til 20:4. Altså faster i 20 timer, og har 4 timer hvor jeg kan spise. Da har jeg spist mellom kl 16 og 20. Middag og kveldsmat har det i praksis blitt. Nå har jeg visst kommet inn i 22:2 rytme og spiser ca mellom 16 og 18. Veldig grei måte å ordne spiserytmen sin. Jeg velger bort godteri og søtsaker, det smaker ikke engang godt lenger. Har kun spist det pga den rutinen det har vært med helgekosen. Har kutta det ut nå. Gjør langt sunnere valg nå enn tidligere, er mye mer våken og til stedet nå enn tidligere. Merker blodsukkeret er langt mer stabilt. Det er så mye lettere enn å telle kalorier og spise litt og litt gjennom hele døgnet. Det er da blodsukkeret svinger som mest hos meg. Ja, jeg har målt! Også økonomisk er det gull verdt 😄 Jeg spiser ikke ketogent, men mer typisk norsk da middager er såkalt barnevennlig (har barn i småskolen). En vanlig dag: Starter med kaffe. Har vann tilgjenglig hele tiden. Går gjerne en liten tur i lunsjen, ny kaffe etterpå. Drikker kun vann og kaffe, er lite glad i te. Var litt sulten i starten, men det har gått over. Kan få litt småsult, men det fikser vann og kaffe godt. Anonymkode: 5bb0e...643 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå