Gå til innhold

Singel og dårlig råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser hvor mye det gjør med friheten min. Skulle så gjerne tatt helgeturer og ferier, men har ikke råd til det. Blir en ferietur i året og da med barna mine. 

Ja, er glad jeg eier leilighet og har bil, men skulle så gjerne hatt mer frihet til klær, underholdning og reise. Hvordan har dere andre det? 

Anonymkode: 8972c...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nylig singel og har dårlig råd. Har studert i flere år og fokusert på opplevelser fremfor å spare opp kapital, noe jeg forsåvidt ikke angrer på. Har hatt et spennende liv og fått opplevd mye. Men det er først nå når jeg er singel at jeg ser på det som et problem at jeg som er i starten av 30 åra bor i kollektiv, ikke har fast jobb og har dårlig råd. Det gjør at jeg ikke kan være med på så mye da det koster å dra ut f.eks. Jeg gidder heller ikke bruke tid på å bli kjent med menn som har vært i samme yrke hele sitt arbeidsliv og spart opp mye midler, da de ikke vil ha forståelse for min situasjon og mine valg i livet.

Anonymkode: e5350...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nylig singel og har dårlig råd. Har studert i flere år og fokusert på opplevelser fremfor å spare opp kapital, noe jeg forsåvidt ikke angrer på. Har hatt et spennende liv og fått opplevd mye. Men det er først nå når jeg er singel at jeg ser på det som et problem at jeg som er i starten av 30 åra bor i kollektiv, ikke har fast jobb og har dårlig råd. Det gjør at jeg ikke kan være med på så mye da det koster å dra ut f.eks. Jeg gidder heller ikke bruke tid på å bli kjent med menn som har vært i samme yrke hele sitt arbeidsliv og spart opp mye midler, da de ikke vil ha forståelse for min situasjon og mine valg i livet.

Dette høres ut som meg! 

Anonymkode: 62cb3...14c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig råd nå, kontra før. Ingenting med at jeg er singel å gjøre. Men er jo fordi jeg ikke tjener like bra som før. ( men trives bedre i denne jobben da. )  Nå får jeg ikke reist noe sted, eller kjøpt meg nye ting. :( Er kjipt, men forhåpentligvis ikke for alltid. 

Anonymkode: 90c18...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel og har en tenåring boende hjemme. Eier min egen leilighet i blokk. Jeg reiser ikke på ferier. Det er ikke noe jeg har særlig lyst til, bortsett fra kanskje kunne tenkt meg en tur rundt i Storbritannia.

Tenåringen reiser på ferie med eksen, altså faren sin. Han får altså ferie, selv om jeg ikke reiser.

Prioriterer å ha det bedre i hverdagen, ha litt mere penger å rutte med da, enn denne ene utblåsningen av penger i året som en feriereise er. Jeg er uføretrygdet, så jeg må spare til eventuelle reiser over tid, har ingen feriepenger jeg kan ta av.

Jeg har råd til å gå ut og spise med venninner ca en gang i mnd, kanskje to noen ganger, men ikke mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlig råd nå, kontra før. Ingenting med at jeg er singel å gjøre. Men er jo fordi jeg ikke tjener like bra som før. ( men trives bedre i denne jobben da. )  Nå får jeg ikke reist noe sted, eller kjøpt meg nye ting. :( Er kjipt, men forhåpentligvis ikke for alltid. 

Anonymkode: 90c18...da7

Tja, penger løser mye, Men du skal være glad du ikke har mye pga da kjøper man så mange dumme ting for å medisinere seg mentalt.

Se heller hvordan du kan leve rimelig, kjøp det som du MÅ. Som mat, brukt penger på reise i stedet for mat.

Anonymkode: 52ae8...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, penger løser mye, Men du skal være glad du ikke har mye pga da kjøper man så mange dumme ting for å medisinere seg mentalt.

Se heller hvordan du kan leve rimelig, kjøp det som du MÅ. Som mat, brukt penger på reise i stedet for mat.

Anonymkode: 52ae8...a0e

Lett å si for de som har helt greit med penger.

Anonymkode: 62cb3...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så vanlig med mer enn en ferietur per år? 

Kjøper selv lite klær, bruker naturen mye til opplevelser. Til barnet kjøper jeg brukt eller arver. 

Anonymkode: d6850...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier leilighet, men klager over at du har dårlig råd? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

DÅRLIG RÅD er når du ikke har penger til å eie leilighet engang! Slik jeg ser det så er du priviligeret og tilhører normalen så det er ingenting å sippe over.

Anonymkode: d33d2...957

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedre råd uten dame..

Også hører jeg stadig at kvinner har dårligere råd som single.

Er menn såpass spandabel altså?

Anonymkode: 9d600...2b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får du utbetalt? Lurer på hva som er en dårlig lønn nå om dagen

Anonymkode: 736f1...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del sparer jeg ikke noe på å være i et forhold med mindre vi er samboere. Om man bare dater/er kjærester synes jeg det går mer penger til aktiviteter, en sjelden helgetur, vin, flere middager ute... Om jeg er samboer med noen sparer jeg selvsagt penger på leie/strøm, men bruker da ofte mer til mat siden jeg er ganske småspist og egentlig spiser lite kjøtt. Så for min del synes jeg ikke at det har noe særlig å si. 

Anonymkode: a431e...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du utbetalt? Lurer på hva som er en dårlig lønn nå om dagen

Anonymkode: 736f1...146

Har utbetalt ca 20.000 i lønn og så barnetrygd og bidrag fra far utenom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har utbetalt ca 20.000 i lønn og så barnetrygd og bidrag fra far utenom. 

Er det å ha dårlig råd? Jeg er glad hvis jeg får utbetalt 6-7000 i måneden, og husleien er på 4500. Men man blir jo vant til det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M29 her, jeg har ganske mye bedre råd som singel, slipper å sette av penger til «fellesmat» jeg ikke brukte, færre datenights, ingen dyre ting til hjemmet og at ferier og fester/middager koster halvparten. Jeg brukte også penger på å betale ut eksen av leil og eneste jeg gjorde for å slippe høyere utgifter i lån var å øke nedbetalingstiden. Har likevel noe vel høyt forbruk nå, men reisegaver og andre gaver sparer jeg også på å ikke kjøpe :)

Anonymkode: 93c17...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns virkelig ikke at du har dårlig råd. Du har hus, bil og har råd til å ta deg en ferie i året.  Du har valgt hva du vil prioritere og burde ikke klage.  Er nok av familier som ikke har råd til noe av det du har og gjør det beste ut av det.  Hver takknemlig for at du faktisk har god råd. 

Anonymkode: 5bd67...f86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ser mange kommenterer at du ikke har dårlig råd. Men det er jo relativt og det koster å ha barn når en er alene. Ser heller ikke at Ts skriver hun føler seg fattig og hun skriver jo også hun er glad hun har leilighet og bil. Jeg skjønner Ts godt. Jeg skulle også ønske jeg hadde mer å rutte med, selv om jeg strengt tatt ikke har dårlig råd heller. Er noen prioritering fremover som som endres så blir det bedre for min del. 

Anonymkode: f4b82...afb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er fattig og dater en fattig mann. Vi går fine turer og fjoller og ler mye, vindushopper, setter oss i sofaer i butikker og later som vi er superinteresserte i å kjøpe noe. Ellers lager vi mat sammen, glor på tv, puler enormt mye, henger med andre folk og spiller/prater/drikker. 

Im in luuuv.

Anonymkode: 7c771...f2a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ahr ikke så veldig god lønn men jeg har hveken barn eller bil. bor billig også. har råd til å reise 4-5 ganger i året 

Anonymkode: dfa30...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...