Wonders Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har i dag oppdaget noe som heter Babymessen, som går av stabelen nå på lørdag. Leste meg frem og satt igjen med en litt oppgitt følelse. Så jeg setter meg ned med dere, kan vi lage en egen tanke rundt hva en messe bør og ikke bør inneholde? Sånn drømmescenario ?? Må først og fremst si; Har savnet en slik arena. Og hadde tenkt meg dette da jeg gikk med første og andre barnet. Gjorde dette da jeg skulle gifte meg, var på to bryllupsmesser. Med mamma og ei venninne. Mesket meg med følelsen av å være forlovet, gikk langs utstillere å drømte om giga-bryllup. Det var så frigjørende. Jeg liker fine ting, og storkoste meg ved synet av dem. Endte med at jeg giftet meg på rådhuset i en drømmekjole som satt spot on, fra eBay til skarve 500-lappen. Mottakelsen var på Grand Hotel, slik det var før de pusset opp. Følte meg klemt oppi ett hjørne av selgere/utstillere på messen. Moteshowet var fint. Lurer litt på om det samme kommer til å gjelde konseptet Babymesse. Jeg gikk igjennom de som skulle være eksperter på dette temaet baby, på Babymessen. Holde foredrag. Og finner bare selgere, bortsett fra Familieøkonomen fra banken. Kunne tenkt meg Tannlege Anne Rønneberg ved det odontologiske fakultet ved Universitet i Oslo svarer på små og store spørsmål om tenner, tannhelse og tannpuss. Eller flere fagfolk om div. aktuelle tema. Som andre fra barnehager, sykehus, helsesøstre...Ikke bare ren pengemaskin. Jeg ville med glede tatt imot råd om Dr. Brown flasker, da de hjalp mot luft på begge babyene...Mam var bare å gi bort. Hva er forskjell på denne messens giveaways i forhold til de gratis babyboksene? Messen er ang. graviditeten med magehus, barn fra 0-3 år.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, Wonders skrev: Jeg har i dag oppdaget noe som heter Babymessen, som går av stabelen nå på lørdag. Leste meg frem og satt igjen med en litt oppgitt følelse. Så jeg setter meg ned med dere, kan vi lage en egen tanke rundt hva en messe bør og ikke bør inneholde? Sånn drømmescenario ?? Må først og fremst si; Har savnet en slik arena. Og hadde tenkt meg dette da jeg gikk med første og andre barnet. Gjorde dette da jeg skulle gifte meg, var på to bryllupsmesser. Med mamma og ei venninne. Mesket meg med følelsen av å være forlovet, gikk langs utstillere å drømte om giga-bryllup. Det var så frigjørende. Jeg liker fine ting, og storkoste meg ved synet av dem. Endte med at jeg giftet meg på rådhuset i en drømmekjole som satt spot on, fra eBay til skarve 500-lappen. Mottakelsen var på Grand Hotel, slik det var før de pusset opp. Følte meg klemt oppi ett hjørne av selgere/utstillere på messen. Moteshowet var fint. Lurer litt på om det samme kommer til å gjelde konseptet Babymesse. Jeg gikk igjennom de som skulle være eksperter på dette temaet baby, på Babymessen. Holde foredrag. Og finner bare selgere, bortsett fra Familieøkonomen fra banken. Kunne tenkt meg Tannlege Anne Rønneberg ved det odontologiske fakultet ved Universitet i Oslo svarer på små og store spørsmål om tenner, tannhelse og tannpuss. Eller flere fagfolk om div. aktuelle tema. Som andre fra barnehager, sykehus, helsesøstre...Ikke bare ren pengemaskin. Jeg ville med glede tatt imot råd om Dr. Brown flasker, da de hjalp mot luft på begge babyene...Mam var bare å gi bort. Hva er forskjell på denne messens giveaways i forhold til de gratis babyboksene? Messen er ang. graviditeten med magehus, barn fra 0-3 år. Så et innslag om messen på Godmorgen på TV2 for noen dager siden. Syntes det hele var usmakelig når jeg hørte på henne som hadde ideen bak messen. Dit bruker vi ikke tid på å dra! Men jeg vil tro de som liker å vise seg frem vil komme i flokk og følge. Anonymkode: a7911...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Siste setningen din. "Magehus"...hva er det? Anonymkode: 19bcc...f32 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Men er ikke alle slike messer salgskonsept? Jeg har gått på Bygg Reis deg, på Båtmessen, på Dogs4All, og lignende messer og det samme går igjen, vise nyheter og selge produkter. Du får kanskje innspill og tips og triks, men det er salg - salg - salg. Anonymkode: d023c...d4a 4
Wonders Skrevet 28. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2019 Jeg kjente litt sånn etter å lest på nettsidene dems. Hvem som blir spurt om å delta i forhold til de som takket ja eller aldri ble spurt, hvem som burde bli spurt, .... Dette er bare reklame, se og bli sett. Med litt bakteppe med unger som tema, virker mere trendy enn hjertefølt og genuint. Litt sånn Instagram-vennlig. Uten Ammehjelpen osv... jeg ser ikke helt nytten da. Annet enn økonomi for de som står bak. Altså, temaet er ønsket fra min side, for det er så innmari sårbar tid. Men om de på den arenaen der er de jeg ville rådført meg med... ehhh nei.
Wonders Skrevet 28. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siste setningen din. "Magehus"...hva er det? Anonymkode: 19bcc...f32 Gravidmagen. Magehuset til babyen/fosteret 🎯👌🏻 Mente ikke å forvirre noen. Det er bare slang. Endret 28. februar 2019 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, Wonders skrev: Jeg kjente litt sånn etter å lest på nettsidene dems. Hvem som blir spurt om å delta i forhold til de som takket ja eller aldri ble spurt, hvem som burde bli spurt, .... Dette er bare reklame, se og bli sett. Med litt bakteppe med unger som tema, virker mere trendy enn hjertefølt og genuint. Litt sånn Instagram-vennlig. Uten Ammehjelpen osv... jeg ser ikke helt nytten da. Annet enn økonomi for de som står bak. Altså, temaet er ønsket fra min side, for det er så innmari sårbar tid. Men om de på den arenaen der er de jeg ville rådført meg med... ehhh nei. "Oppfinneren" av babymess3n er influencer, dermed er hennes omgangskrets og dem hun klarer å tiltrekke seg de som er henne nærmest til å hjelpe til med å dra messen i havn. Prisen på NKR 155 for voksen med barn under 3 år og 55 for barn over 4 år er også temmelig stiv. Men de har jo heller ikke funnet det billigste lokalet. Og hva skal nå så smaå barn på en messe med mye støy og lite interessant for barna? Konseptet er vel mer å få vise frem sine søte små for influencerne selv. At de har funnet,på å støtte barnekreftforeningen er jo en god tanke, men jeg vil etter at messen er avsluttet prøve å få med meg hvor mange kroner de donerer. Hele messen bærer preg av å fremme bloggere/influencere og deres interesser nemlig mer penger i pungen til dem. Anonymkode: a7911...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 Kvalmt opplegg Anonymkode: bc374...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå