AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har vært ansatt i en midlertidig stilling i snart ett år, startet i mai i fjor. I 2018 hadde jeg 25 dager ferie, men da som fridager uten lønn. I år har jeg 25 dager ferie, men jeg lurer på om jeg nå er nødt til det, ettersom jeg fratrer stillingen 1. juli pga jobbytte. Har til nå planlagt én uke i mars, men tenker i hovedsak å ikke ta ut noe ferie etter dette, muligens hvis jeg finner noen inneklemte dager o.l. hvor jeg kan ta en god langhelg. Hvis jeg MÅ ta ut 25 dager på dette halve året må jeg jo ta en ferieuke i måneden fra nå av, og det blir vanskelig. Anonymkode: 38a26...166
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Du kan også ta ferie etter du starter i ny jobb, men ja du er pålagt og ta ferie! Ta noe før du slutter, så har du noe igjen når du starter i ny jobb. Anonymkode: dc759...749
Gjest Albbas Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Ja men du må ikke ta ut all ferien før du bytter jobb. Feriedagene tar du jo med deg.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Hbis du har betalte feriedager i år kan arbeidsgiver pålegge deg ferie ja. Anonymkode: 11ed0...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå