Gjest LilleSol i.i Skrevet 13. april 2005 #1 Skrevet 13. april 2005 Driver å lurer litt på å søke ekstrajobb som aktmodell. Men, hvordan er dette betalt? Har ikke lyst til å stå der i fem timer for 200 kr ! Og, er det veldig slitsomt? Sånn fysisk sett? Takk for svar! LilleSol
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #2 Skrevet 13. april 2005 Jeg tror jeg har hørt at man må ha gått på noen kurs for å være aktmodell. Det for å lære posisjoner og sånt som ikke går utover blodsirkulasjonen... (Vet ikke om det er sant, da)
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 Man skal helst ha gått på kurs før man sitter modell. Man får vel 200,- per time, det er vel ikke så verst?
Gjest Sesselja Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Jeg sto aktmodell for en 7-8 år siden, og da var betalingen 115,- kroner timen mener jeg å huske. Det var for et par lokale kunstskoler. Jeg hadde ingen kurs, bare søkte på ei annonse i avisa. Da jeg sto akt, var det i hovedsak to poseringer/akt typer som gjaldt: - raske skifte (ca 30 sekunder i hver stilling) og - lange poseringer Det var de lange poseringene som tok mest på kroppen. Jeg holdt poseringen i 20 minutter, pause, 20 minutter osv. Da gjelder det å finne en god og behagelig stilling, for det går ikke lang tid før det begynner å verke selv i en behagelig stilling. De raske skiftene var mer utfordrendene for fantasien - og bluferdigheten. Når hver stilling bare skal holdes i 30 sekunder, skal du variere stillingene mange ganger i løpet av en 20 minutters økt.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #5 Skrevet 14. april 2005 Jeg har vært med på aktkurs og jeg mener vi ga 150 kr timen (svart, tror jeg). Det var i privat regi og modellene hadde ikke alltid så mye erfaring. Om du "må" ha kurs kommer sikkert an på hvilke steder du søker. Uansett blir du en mer populær modell om du er kreativ med poseringene - vi hadde en modell som drev med tai chi og trivdes kjempegodt med å være modell; gøy! Lykke til:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå