Gå til innhold

Hvordan bli kvitt bolledeigmagan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det meste av fettet har samlet seg på magen og hoftene, det ser virkelig ut som en bolledeig 😞 Har du hatt samme problemet og hva hjalp for deg? Sliter også med cellulitter både på mage, rumpe, lår og faktisk armer 😮  Jeg prøver og være forsiktig med hva jeg putter i meg. Har byttet ut brød til knekkebrød, spiser mer salat og grønnsaker enn tidligere. Går noen turer i uka, men er ikke superflink hva gjelder trening. 
Har faktisk bestilt meg en tredemølle og tenker at om jeg bruker den flittig, så må jo det hjelpe. 

Anonymkode: 08114...c5d

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Om du har høy fettprosent så må du ned i fettprosent og da må du innta mindre kalorier. Om du bygger opp muskelmassen din vil du få en bedre balanse mellom muskler og fett og dermed bli fastere og få flatere mage.

Om cellulittene forsvinner er vanskelig å vite da det er genetisk. Har sett slanke og trente jenter som har det. Men i de fleste tilfeller blir de redusert når fettprosenten går ned og muskelmassen går opp.

Endret av BearMama
Skrevet

Tredemølle er lurt. Da er det ingen unnskyldning at det regner ute, er for kaldt, snør for mye, er for mye is på bakken etc etc.

Den kan du rulle ut frem for tv'en og se filmer mens du går og går og bruker kalorier 🙂 Da blir det mindre kjedelig og du får tiden til å gå mens du faktisk trener og bruker kalorier.

Det kommer til å merkes etter noen uker om du gjør det daglig.

Anonymkode: 00e98...7de

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tredemølle er lurt. Da er det ingen unnskyldning at det regner ute, er for kaldt, snør for mye, er for mye is på bakken etc etc.

Den kan du rulle ut frem for tv'en og se filmer mens du går og går og bruker kalorier 🙂 Da blir det mindre kjedelig og du får tiden til å gå mens du faktisk trener og bruker kalorier.

Det kommer til å merkes etter noen uker om du gjør det daglig.

Anonymkode: 00e98...7de

Å løpe hver dag som utrent er å be om belastningsskader.

Å jogge i seg selv er ikke noe magisk måte å gå ned i vekt på om man ikke reduserer det totale kaloriinntaket. 

Man brenner ca sin egen kroppsvekt per km i kalorier, altså veier du 60 kg så brenner du ca 60 kcal per km. Løper du 3 km så er ikke det mer enn 180 kalorier. Noe mer pga etterforbrenning så la oss si 200 kcal. 

Kostholdet er kg, trening er gram.

Endret av BearMama
Skrevet
2 minutter siden, BearMama skrev:

Å løpe hver dag som utrent er å be om belastningsskader.

Man trenger da vel ikke sprengløpe selv om man har en tredemølle. Jeg har en skade som gjør at jeg ikke bør løpe, men jeg har gått masse i maks motbakke (20 % stigning) og i ganske høyt tempo på mølla mi. Det er super trening, og vises svært godt på legger, lår og rumpe. :-)

Anonymkode: d6e6a...d7f

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger da vel ikke sprengløpe selv om man har en tredemølle. Jeg har en skade som gjør at jeg ikke bør løpe, men jeg har gått masse i maks motbakke (20 % stigning) og i ganske høyt tempo på mølla mi. Det er super trening, og vises svært godt på legger, lår og rumpe. 🙂

Anonymkode: d6e6a...d7f

Jeg har jogget i mange år. Og joda, man får mer definerte bein av det, men man går ikke ned i fettprosent om en ikke spiser mindre kalorier enn en forbrenner.

Men så nå at du sa gå. 

Jogging derimot burde ikke skje mer enn 3 ganger i uka i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...