AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Vi har en sak nå hvor det vil bli meldt inn en bekymringsmelding, dette er ett samarbeid med skole for at vi skal kunne få hjelp i hjemmet med spesielt sinne (ikke fysisk vold, men ett sinne som skremmer barna og som de kopierer) Har nå begynt å tenke på hvordan dette kan bli. Vi ønsker ikke at dette kommer ut til familie/venner, men da vi har ett barn som er veldig åpen og kan prate mye med folk rundt er jeg bekymret for om vi kan klare å holde det skjult. Er redd for hvordan vi vil bli sett på, at barna ikke vil få besøk i hjemmet lenger, vennene deres og våre vil trekke seg unna osv. Skal selvfølgelig nevne dette for barnevernet når vi møter de, men tar gjerne i mot gode tips. Er nesten så jeg tenker å bare være ærlig på det med en gang, før det eventuelt begynner å gå rykter, men er som sagt redd for hvordan det vil påvirke vår/barnas relasjoner. Anonymkode: b5e78...4cb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en sak nå hvor det vil bli meldt inn en bekymringsmelding, dette er ett samarbeid med skole for at vi skal kunne få hjelp i hjemmet med spesielt sinne (ikke fysisk vold, men ett sinne som skremmer barna og som de kopierer) Har nå begynt å tenke på hvordan dette kan bli. Vi ønsker ikke at dette kommer ut til familie/venner, men da vi har ett barn som er veldig åpen og kan prate mye med folk rundt er jeg bekymret for om vi kan klare å holde det skjult. Er redd for hvordan vi vil bli sett på, at barna ikke vil få besøk i hjemmet lenger, vennene deres og våre vil trekke seg unna osv. Skal selvfølgelig nevne dette for barnevernet når vi møter de, men tar gjerne i mot gode tips. Er nesten så jeg tenker å bare være ærlig på det med en gang, før det eventuelt begynner å gå rykter, men er som sagt redd for hvordan det vil påvirke vår/barnas relasjoner. Anonymkode: b5e78...4cb Kan jo underdrive årsaken til at dere har søkt hjelp kanskje, hvis det er det dere synes er flaut... Men jeg synes jo at det å søke hjelp på eget initiativ er enormt bra foreldreskap! Så jeg ville sagt noe om det, litt sånn rundt omkring. Understreket hver gang at dere har valgt det selv, at dere tenker de kan hjelpe barnet videre inn i BUPsystemet eller bidra med veiledning til foreldre om hvordan reagere på inadekvat oppførsel på en adekvat måte, sånn at alle får det best mulig. Lykke til! Anonymkode: a6714...dfa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå