Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år med alvorlig sykdom og uføretrygd har jeg blitt så bra at jeg kan begynne å jobbe deltid, men jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem. Er det bare å søke på stillinger som "vanlige " folk? 

Anonymkode: 8185f...8f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur det er betre å for deg å jobbe i ein tilrettelagt bedrift først. Så kan du søke jobb i andre plasser etter nokre år.

Når du blir litt eldre, så kan du gå ned i stilling, eller slutte/gå av når helsa blir dårlegare igjen.

Arbeidsmiljøet pleier å være bra.

Ta kontakt med NAV, og be om å få søke VTA plass i ein tilrettelagt bedrift.

Skrevet
1 minutt siden, Dodge skrev:

Trur det er betre å for deg å jobbe i ein tilrettelagt bedrift først. Så kan du søke jobb i andre plasser etter nokre år.

Når du blir litt eldre, så kan du gå ned i stilling, eller slutte/gå av når helsa blir dårlegare igjen.

Arbeidsmiljøet pleier å være bra.

Ta kontakt med NAV, og be om å få søke VTA plass i ein tilrettelagt bedrift.

Hæ? I alle dager, hvilket grunnlag har du for å si det? VTA er ikke en jobb i den forstand, det er et tilbud til for eksempel til personer som trenger et aktivitetstilbud, og bonus «lønn» TS skriver jo at hun er klar for en deltidsjobb?!

TS: søk jobb sånn som alle andre 😊 så bra at du føler deg bedre og kjenner at du vil jobbe 😊

Anonymkode: 55b04...1bd

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? I alle dager, hvilket grunnlag har du for å si det? VTA er ikke en jobb i den forstand, det er et tilbud til for eksempel til personer som trenger et aktivitetstilbud, og bonus «lønn» TS skriver jo at hun er klar for en deltidsjobb?!

TS: søk jobb sånn som alle andre 😊 så bra at du føler deg bedre og kjenner at du vil jobbe 😊

Anonymkode: 55b04...1bd

Trådstarter kan få prøve seg i arbeid, og få beholde trygda.

Ho får nye, ferske arbeidserfaring og ein gode referanser. Og så blir det enklare å få ein vanlige deltidsjobb etter kvart.

Det er ikkje sikkert det er så enkelt å få ein deltidsjobb utan ein nye referanse.

Arbeidsoppgavane kan være matlaging, elektriske ledninger, cnc-maskiner. Boring, sliping. Snekkerarbeid.

Skrevet
1 time siden, Dodge skrev:

Trådstarter kan få prøve seg i arbeid, og få beholde trygda.

Ho får nye, ferske arbeidserfaring og ein gode referanser. Og så blir det enklare å få ein vanlige deltidsjobb etter kvart.

Det er ikkje sikkert det er så enkelt å få ein deltidsjobb utan ein nye referanse.

Arbeidsoppgavane kan være matlaging, elektriske ledninger, cnc-maskiner. Boring, sliping. Snekkerarbeid.

Tilrettelagt bedrift er for de som trenger det. Jeg jobbet i mange år før jeg måtte slutte pga sykdom og det siste året har jeg jobbet frivillig. Jeg har arbeidserfaring. Jeg er klar for en deltidsjobb og heller trappe opp, ikke plass i en tilrettelagt bedrift for så å trappe ned. 

Takk for svar til AB 55b04. Da skal jeg søke ordinært som alle andre 🤗

Anonymkode: 8185f...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...