AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Har en datter på 3 som har sett ting i huset og fjøs siden hun lærte å utrykke disse ordene. Første gangen var hun ikke fylt 2 år enda. Da ble hun livredd mens vi lekte på gulvet og klang rundt meg lenge. Da pekte hun på en hjørne og sa han mann. Etter en stund vinket hun mot døra og alt ble ok. Har vært mye slikt egentlig, bare at hun ikke er redd lenger. Kan ligge på stelle benken og si "mannen skal ikke pusse tenner nei" hvor jeg spør, hvilken mann? da sier hun "de 2 mannan i døra der" Samt se skummel jente osv osv. Mange episoder, spesielt den siste tiden. Jeg har bare sett noe slikt 1 gang selv for mange år siden og har ikke hatt mye tro på spøkelse osv. Men nå har jeg fått en tvil på hva som er riktig eller ikke. Det blir litt for merkelig om alt dette har vært fantasi også. Så jeg lurer nesten på om unger kan få psykotiske episoder? Anonymkode: 5ddaa...fef
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Er dette et seriøst spørsmål ? Eller er du virkelig ikke i stand til å forstå at det er fantasi fra hennes side. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Hun er 3, jeg sier ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Datteren min var på den alderen en kveld jeg skulle legge henne. Plutselig sperret hun opp øynene og festet blikket på noe bak meg. Jeg snudde meg uten å se noe, og spurte hva det var, hvorpå hun svarte «hvem er han mannen der?». Det er bare fantasi. Håper jeg 😂 Anonymkode: dca3a...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 54 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette et seriøst spørsmål ? Eller er du virkelig ikke i stand til å forstå at det er fantasi fra hennes side. Det er jeg ikke i stand til å forstå nei. Hvordan skulle jeg vite det? Ja unger har fantasi, men et sted stopper man jo opp og tenker hvor mye rasjonalisering skal en drive med før selv det blir ulogisk. Anonymkode: 5ddaa...fef 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 58 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hun er 3, jeg sier ikke mer. Nei ser det. Anonymkode: 5ddaa...fef
SoWhat? Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Skjønner at du syns det er rart, men noen barn sier sånt mer enn andre barn, så det er ikke sånn at alle barn "ser" ting/mennesker. Velger å tro at det er fantasi. Psykotisk er hun nok ikke 🙂 At det er mye mellom himmel og jord vi ikke vet noe om, det kan en jo ha i bakhodet uten å gruble for mye på akkurat det... 2
TrekStar Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Spøkelser finnes. Det burde ikke fraskrives at det kan være paranormalt. Det er naturlig for dem som ikke ser slikt, å tro at dette bare sikkert er en fantasi. Å være synsk er heller ikke en psykose. Hvis alle som ser spøkelser er gal, så er det jammen mange gærne på denne planeten. Vi mennesker har glemt at vi ikke må være laget av materie for å finnes. Energi er grunnpilaret for at det i det hele tatt finnes materie. Alt vi ser, og alle objekter og alt levende, har både atomer i seg, og energi i seg samtidig. Når en dør, så frafaller matterie-delen av oss, og energien står igjen som det eneste. Vi mennesker klarer ikke å fatte at en kan leve uten å være skapt som materie. Vi klarer ikke forstå det vi ikke klarer å se, kan finnes. Andre dyr klarer å se spøkelser, og viser en reaksjon på dette. Akkurat hvordan spøkelser klarer å vise seg, er en annen diskusjon. Et spøkelse, er den energien til materiet og atomet til den fysiske personen, som spøkelset var før. Det er en levende form for energi som blir igjen etter at kroppen dør. 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 9 minutter siden, TrekStar skrev: Spøkelser finnes. Det burde ikke fraskrives at det kan være paranormalt. Det er naturlig for dem som ikke ser slikt, å tro at dette bare sikkert er en fantasi. Å være synsk er heller ikke en psykose. Hvis alle som ser spøkelser er gal, så er det jammen mange gærne på denne planeten. Vi mennesker har glemt at vi ikke må være laget av materie for å finnes. Energi er grunnpilaret for at det i det hele tatt finnes materie. Alt vi ser, og alle objekter og alt levende, har både atomer i seg, og energi i seg samtidig. Når en dør, så frafaller matterie-delen av oss, og energien står igjen som det eneste. Vi mennesker klarer ikke å fatte at en kan leve uten å være skapt som materie. Vi klarer ikke forstå det vi ikke klarer å se, kan finnes. Andre dyr klarer å se spøkelser, og viser en reaksjon på dette. Akkurat hvordan spøkelser klarer å vise seg, er en annen diskusjon. Et spøkelse, er den energien til materiet og atomet til den fysiske personen, som spøkelset var før. Det er en levende form for energi som blir igjen etter at kroppen dør. Spennende !! Men sikkert litt nifst også ? Anonymkode: 2700c...c2c
WonderWomaan Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 På 28.2.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev: Har en datter på 3 som har sett ting i huset og fjøs siden hun lærte å utrykke disse ordene. Første gangen var hun ikke fylt 2 år enda. Da ble hun livredd mens vi lekte på gulvet og klang rundt meg lenge. Da pekte hun på en hjørne og sa han mann. Etter en stund vinket hun mot døra og alt ble ok. Har vært mye slikt egentlig, bare at hun ikke er redd lenger. Kan ligge på stelle benken og si "mannen skal ikke pusse tenner nei" hvor jeg spør, hvilken mann? da sier hun "de 2 mannan i døra der" Samt se skummel jente osv osv. Mange episoder, spesielt den siste tiden. Jeg har bare sett noe slikt 1 gang selv for mange år siden og har ikke hatt mye tro på spøkelse osv. Men nå har jeg fått en tvil på hva som er riktig eller ikke. Det blir litt for merkelig om alt dette har vært fantasi også. Så jeg lurer nesten på om unger kan få psykotiske episoder? Anonymkode: 5ddaa...fef Det finnes mer enn vi mennesker kan se. Barn særlig kan oppfatte det paranormale mer enn voksne fordi de er mer åpne og ikke enda påvirket av alt det andre den vanlige verden har å by på. Andre igjen "ser" mer hele livet. Alt barn snakker om er ikke bare fantasi nei. Sansynligvis er det litt aktivitet der hos dere, slikt trenger ikke være farlig eller noe galt, men er vel ånder/spøkelser som går igjen. Mulig de bare trenger hjelp til å forlate denne verden over til "den andre siden". Du kan jo lese deg litt opp på det. Mange måter å hjelpe til. Ofte om noen legger mer merke til ånder/spøkelser vil aktiviteten øke en periode fordi de trekkes til mennesker som "ser". 1
TrekStar Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Spennende !! Men sikkert litt nifst også ? Anonymkode: 2700c...c2c Jeg er ikke redd spøkelser, men synes det bare er interessant. Å se slikt, gir et lite kick. Jeg føler meg mer nysgjerrig når jeg opplever slikt.
Nappetass1 Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Jeg tror ikke på spøkelser. Likevel er det påfallende hvor ofte kattene mine stirrer forskremt på punkter bak meg, litt creepy er det jo. I mørket lusker skyggene, men det tillegger jeg sovemedisiner jeg tar.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 På 28.2.2019 den 9.29, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette et seriøst spørsmål ? Eller er du virkelig ikke i stand til å forstå at det er fantasi fra hennes side. Uansett tema, er det ikke greit å svare slikt. Alle har rett til å mene og lure på ting - det er derfor slike forum finnes! Jeg har ikke opplevd noe paranormalt selv, men har tro på at det finnes noe som vi ikke vet noe om. Mange barn har jo «evner» til å ta opp ting mye fortere enn voksne! Veldig spennende! Ville bare vært åpen med barnet ditt om dette og ikke nødvendigvis avskrive det hun sier. Anonymkode: 3cedf...77e 4
Hentacruel Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 Hun hallusinerer nok bare og er ikke noe å bry seg om. Det er verken fantasien hennes eller noe paranormalt, så bare slapp av.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 Jeg tror hun ser noe. Jeg har sett ting selv. Det er mye der ute som er skjult for de fleste. De som ikke har sett noe sier selvfølgelig at hun er 3 år eller at hun hallusinerer. For de har ikke sett noe. Folk må som regel se for å tro. Du vet bedre enn alle oss her inne i denne situasjonen. Anonymkode: 857df...23c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 På 28.2.2019 den 9.29, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette et seriøst spørsmål ? Eller er du virkelig ikke i stand til å forstå at det er fantasi fra hennes side. Barn er mer åpne for sånne ting en oss akkurat som dyr, så det er nok ikke fantasi Anonymkode: 97ff1...571 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 Bare hun ikke blir skremt av det så. Tror barn er mer åpne enn oss voksne. Anonymkode: 3693e...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #18 Skrevet 8. mars 2019 Små barn ser faktisk helt reelle ting før de lærer av de voksnes reaksjon at de må stenge det av. Har selv sett og følt ting i barndom og voksen alder. Be henne tegne og snakke om det hun ser. Anonymkode: fac7c...ebf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #19 Skrevet 8. mars 2019 Jeg tror hun ser. Jeg syns ikke det er noe rart i det hele tatt, hun ser energien etter mennesker som har levd. Tror jeg. Min erfaring er at det faktisk bare er på forumet her alle får så øra flagrer av at man sier sånt, men ute i den virkelige verden er det faktisk ganske vanlig å føle på energiene og se det som ikke er synlig for alle. Jeg tror sløret mellom de døde og levende er tynnere for noen og derfor kan de se. Jeg tror at uansett så er det fint å være åpen som voksen også og anerkjenne barnet som ser noe som andre ikke ser. Det verste er å legge en demper på det og føyse det bort og kalle det fantasier eller å skremme henne. Det er jo ikke skummelt, det er bare at man svetter litt innimellom. Jeg gjetter at dette innlegget får minst 4 stykker til å få ståpels og latterkrampe og om de ikke skriver noe hånlig tilbake så sitter de helt sikkert og tenker hånlig eller nedsettende tanker om det. Det er sånn det er her. Hadde jeg vært litt tøffere skulle jeg postet under brukernavn så du kunne tatt kontakt TS, men jeg orker ikke hetsen og latterliggjøringen, så jeg velger å være anonym her. Jeg håper datteren din har en familie rundt seg som støtter henne i det hun ser og heller avleder dersom hun syns det blir skummelt. Er ikke nødvendig å degge eller hause det opp, men i hvert fall anerkjenne at hun ser det hun ser. Anonymkode: 13cf4...e08
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #20 Skrevet 8. mars 2019 On 2/28/2019 at 8:55 AM, AnonymBruker said: Jeg har bare sett noe slikt 1 gang selv for mange år siden og har ikke hatt mye tro på spøkelse osv. Men nå har jeg fått en tvil på hva som er riktig eller ikke. Det blir litt for merkelig om alt dette har vært fantasi også. Så jeg lurer nesten på om unger kan få psykotiske episoder? Anonymkode: 5ddaa...fef Man er da ikke psykotisk bare fordi man har synshallusinasjoner. Sanseforstyrrelser som å se, å høre og kjenne ting som ikke er virkelige er helt ufarlig og trenger ikke behandling ved mindre man er så kraftig rammet at man blir desorientert. Anonymkode: 242da...c17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå