Gå til innhold

Salg av brukte ting og lover

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Økonomien er litt skrantet for tiden og jeg tror jeg må til og selge litt brukte bøker og cd-er og ting. Jeg vil gjøre det over Internett.

Det jeg da lurer på, er egentlig om det er lov å selge alt mulig, uansett hvor nytt det er? Der er ingen regler å forholde seg til? (Jeg tenker da på opphavsrettslovgivningen og lignende...) Det jeg tenker på, er bøker jeg har fått i bokklubber og vanlige cd-er som jeg har kjøpt. Og kanskje dvd-er.

Kanskje jeg er hysterisk, men jeg syns det er så mye å forholde seg til at jeg mister litt oversikten over hva som er lov og ikke... :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Så sant det ikke er snakk om at du skal selge veldig mye slik at det kan oppfattes som om du driver en form for butikkvirksomhet så går nok det greit.

Å selge litt bøker, cd'er og dvd'er er ikke noe problem. Det er jo mange nettsteder som ebay og qxl hvor slike forbruksvarer selges i massevis. Trenger ikke å skatte av slikt

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, trådstarter her.

Tusen takk for svar! :-)

Ja, det var Qxl jeg tenkte på, burde kanskje ha lest litt bedre gjennom reglene der før jeg posta dette innlegget her... :oops:

Så da tror jeg jeg tar sjansen på å prøve dette, jeg! :-)

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Før du legger ut ting på QXL burde du sjekke litt hvordan prisleiet er for de ting du vil selge. Dessverre trro jeg sjelden det er så mye å hente, iallefall til å få bedre økonomi.

Etter å ha solgt unna et dødsbo nå før jul vet jeg at det er en utrolig mengde arbeid for å tjene få kroner. Skal du tjne penger må du treffe de rette folkene til rett tid og rett sted. DET er vanskelig.

Uansett - lykke til................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...