Gå til innhold

Alkohol og diett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har smarte tips? Helgen kommer og med det to sosiale events. Og jeg har egentlig lyst til å drikke litt også. 

Er glad i rødvin, men er det best å drikke vodka drinker med sukkerfritt? 

Anonymkode: dabea...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg logger det som kalorier. Når det er sosiale ting med alkohol så prøver jeg å være innenfor å holde vekten, ikke kalori underskudd den dagen men ikke overskudd heller. Problemet mitt er at det ofte er snacks og mat pluss alkohol, og da blir det så fort mye kalorier. 

Anonymkode: 88f04...e7a

Skrevet

Riktig. Vin har lavest kaloriinnhold. Og karboninnhold. Drinker er det dummeste du kan drikke, dessuten blir du mye mer søtsugen dagen derpå med drinker enn med vin. 

Anonymkode: e3c9e...fcd

• Liker 1
Skrevet

Lurt tips er å trene en hard økt den dagen slik at du får kalorier til gode. Jeg lever på 1000 kcal om dagen men legger inn en treningsøkt så jeg får nok kcal til en flaske vin. Snop utgår ettersom vinen tar alle kalorier som er til overs. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å tenke litt sånn at livet skjer, diett eller ikke. Det er ikke den ene dagen med alkohol og snacks som velter lasset, men man må akseptere at man gjerne ikke går ned i vekt de påfølgende dagene, og man må klare å hente seg inn igjen i etterkant.

Hvis man synes det er vanskelig, så er gjerne det beste å holde seg helt unna alkoholen, og tenke at det er for en periode?

Skrevet

Har ingenting å si så lenge du tar det med i kaloriberegningen. 

Anonymkode: 7d29c...b6a

• Liker 1
Skrevet

For min del er det ikke alkoholen i seg selv som er problemet, noen få glass tørr vin utgjør ikke så mye. Men jeg blir ofte mindre kritisk til hva jeg spiser om jeg er litt brisen. Og blir jeg full...glem det. Da er det megakebab til nattmat 😒

Anonymkode: 74d53...b63

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaha...?

Anonymkode: 227b7...ad5

Alkohol gir 7 kcal per gram. Les artikkelen.

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. Vin har lavest kaloriinnhold. Og karboninnhold. Drinker er det dummeste du kan drikke, dessuten blir du mye mer søtsugen dagen derpå med drinker enn med vin. 

Det er riktig at vin har lavest kaloriinnhold pr 100g, men mengden man drikker er også mye større enn om man drikker feks vodka. 

Om vi fortsetter at man drikker like mange vodka/sukkerfritt blandevann-drinker som man ville drukket glass med vin, blir den totale kalorimengden lavere om man drikker vodka.

Endret av Eliza Doalot
  • Liker 1
Skrevet

Om det er viktige events vil jeg anbefale deg å bare slippe litt løs og kose deg. Man må huske å leve vedsiden av dietten også. Om det er uaktuelt kan du eventuelt logge inn kaloriene i det du vil drikke, og spise litt mindre den dagen/uken. Jeg ligger foreløpig i overskudd for å bygge muskler, men når jeg skal ned i underskudd igjen skal jeg gjøre som alltid: tillate meg selv 1-2 "cheat meals" i uken, slik at det er lettere å ikke skli av. Om jeg føler for å dra ut på byen en lørdag, vil jeg bytte dette for et cheat meal. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...