Gå til innhold

Oppkast, omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Datteren vår på litt over året startet i bhg for ikke lenge siden. Ca tre- fire uker etter fikk hun omgangssyke (vi ble smittet å). Det tok i underkant av en uke før hun var helt bra (spydde en natt men diaré satt lenger). Hun var frisk en uke så begynt det igjen (oppkast så diaré) diarén satt i lenger så vi gikk til lege. Legen sa at det var ett magevirus og at vi måtte ta tiden til hjelp (han tok ingen tester..!). De siste to dagene har hun vært fin MEN i natt/ tidlig morgen hun  spydd igjen (kun en gang da). Nå er jeg bekymret! Er dette vanlig?? Leser på nettet og det står det jo om kreft ol og jeg blir redd! Første barnet og jeg er grønn på dette

Tusen takk for hjelp 

Anonymkode: 052ac...085

Skrevet

TS: allmenntilstand er bra og spiser normalt 

Skrevet

Omgangsyke kan man bli resmittet av, og ikke uvanlig at det kommer en ny runde i det man tror de har blitt friske, derfor 48 timers regelen er utrolig viktig å overholde.

Anonymkode: 9e4ef...8dd

Skrevet

Det går to typer omgangssyke i år, visstnok. Én som er én runde og så ferdig (hadde den selv, voldsom diaré noen timer, men når det var tomt var det over) og én som kan sitte i en uke eller mer.

Det som er viktig å huske på med omgangssyke, er at 'immunvinduet' kan være svært kort. Så kort at man kan smitte seg selv via tannbørste/drikkeflaske/annet man har hatt i munnen under første runde. Jeg vil anbefale å ta en runde der du koker det som kokes kan, bytter ut tannbørster etc. Og husk at sprit ikke kverker alle omgangsvirus, det er såpe og vann man må bruke for å fysisk fjerne dem. 

Anonymkode: 9997d...fa5

Skrevet

Her var det myyyyye oppkast første året i bhg, følte vi fikk ALT, opptil flere ganger. Når hun nærmet seg 2 år så ble det oppdaget at hun hadde melkeallergi, melkeproteinallergi, så ikke rart hun kastet opp mye. Ikke sikkert dette gjelder barnet deres, men greit å vite at oppkast kommer av flere ting :) 

Anonymkode: f4053...a1d

Skrevet

Fikk hun diaré å da?

Skrevet

Småbarnsavdelingen er en evig runddans av omgangsyke føler jeg. Det er ikke en uke uten en unge som spyr der inne. Så tror ikke det er så unormalt. 

Anonymkode: 9a52b...3b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...